Mobilnet: nem csak nyáron kellesz!
Az okostelefonok és a tabletek terjedésével a mobilnet-használók tábora is folyamatosan bővül: mára hazánkban számuk eléri a 2 millió 600 ezer főt. Bár a mobilnet szerepe a nyári pihenés, kikapcsolódás során felértékelődik, az év többi időszakában sem tudtunk már meglenni nélküle: mindig és mindenhol használjuk. Az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” kutatása a mobilinternet-használatot vizsgálta.
2,6 millió mobilnetező hazánkban
Az eNET 2016 augusztus-szeptemberében végzett online kutatása alapján okostelefont már a felnőtt magyar internetezők kétharmada, tabletet pedig negyede használ. Okostelefonján és/vagy tabletjén wifit 98% (több mint 3 és félmillió ember), mobilnetet pedig már 72% használ (azaz 2 millió 600 ezren). A mobilnet-előfizetők körében a 4G szolgáltatással rendelkezők aránya már eléri a 62%-ot.
A mobilnet összeköt a világgal és szeretteinkkel
A mobilnetet használók mára hozzászoktak az általa nyújtott előnyökhöz, különösen informálódásban és kapcsolattartásban tartják kulcsfontosságúnak. Nem volt ez persze másképp nyáron sem: 62% szerint a mobilinternet elősegítette, hogy nyaralás, pihenés, fesztiválozás során is tájékozott és jól informált maradjon; több mint felük szerint e nélkül sokkal nehezebb lett volna a programok, látnivalók, éttermek keresése; 45% pedig főleg mobilnet segítségével tartotta a kapcsolatot az otthon maradt rokonaival, barátaival, ismerőseivel.
Mobilnet nélkül már nincs nyaralás
A mobilnet szerepe már a nyári programok tervezésében, szervezésében is megkerülhetetlenné vált: az előfizetők 33%-a időjárás-előrejelzés megnézéséhez; 32% GPS navigációhoz, térképekhez; 25% utazásszervezéshez (is) gyakrabban használt mobilnetet, mint az év többi időszakában.
Nyári kikapcsolódás, pihenés (pl. nyaralás, utazás, fesztivállátogatás, kirándulás) során már egyértelműen az információkeresésé volt a főszerep: okostelefonon és/vagy tableten mobilnetet a legnagyobb arányban közlekedési lehetőségek keresésére (74%); programok, valamint látnivalók, nevezetességek keresésére (egyaránt 70%); és éttermek, szórakozóhelyek keresésére (66%) használtunk.
A fentieknek megfelelően nyáron mobilnetet az otthon (58%) mellett főként utazás közben, közlekedési eszközön (70%); a szabadban (pl. vízparton, fesztiválon, parkban) (61%); illetve szálláshelyen (pl. nyaralóban, szállodában, kempingben) (56%) használtunk.
Bár nyáron bizonyos mobilnetes tevékenységek előtérbe kerültek, ezek többsége, — mint például a böngészés, információkeresés, e-mailezés, közösségi média, vagy akár a csetelés — évszaktól független, mindig és mindenhol végezzük őket. Nem meglepő az sem, hogy a mobilnet terjedésének a nyár elmúlta sem vet véget: a következő egy évben az okostelefonján és/vagy tabletjén jelenleg mobilnetet nem használók 19%-a tervez előfizetni a szolgáltatásra, további 15% pedig fontolgatja ezt.
Mobilnet nélkül sehova!
Hazánkban mára 2 millió 600 ezer fő használ mobilnetet, akiknek eszünk ágában sincs lemondani róla, különösen nem nyáron. Legyen szó akár nyaralásról, utazásról, fesztivállátogatásról vagy kirándulásról, a mobilnet nem csak a programok tervezésében, szervezésében, de információkeresésben is éppúgy nélkülözhetetlenné vált, mint az élmények megosztásában. Mobilnetre persze nem csak nyáron, hanem az év minden időszakában szükségünk van, hiszen egyre többen tartjuk elképzelhetetlennek az életünket nélküle.
eNET – Telekom
Kapcsolódó cikkek
- A professzionális infokommunikációs megoldások használata felé kell fordulnia a hazai kis és közepes vállalkozásoknak
- Miért tartunk vonzónak valakit?
- A Telekomnál holnaptól előrendelhető az iPhone 7 és az Apple Watch Series 1
- Maximum 80 ezer juthat egy okostelefonra
- A magyarok evés közben beszélgetnek és mobiloznak
- A fiúk játszanak, a lányok chatelnek
- Férfiak, nők, telefonok és a FOMO
- Olimpia tévében és neten: 600 ezren már okostelefonon is szurkolnak
- Az online pénzügyi bűncselekmények könnyű célpontjai a külföldre utazók
- Amiért a magyar ember is felmegy a Twitterre
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.