Az internetbiztonságra figyelmeztet a szünidő kezdetén a Telekom
A szülők többsége nem kontrollálja gyermeke internetes tartalomfogyasztását
A Telekom évek óta indít és támogat társadalmi kampányokat a biztonságos internethasználatért és az internetes zaklatások ellen. Most egy különleges kísérletet bemutató kisfilm segítségével hívja fel a figyelmet arra, hogy korunkban a szülői gondoskodásnak ki kell terjednie az online virtuális világra is.
A napokban ért véget a tanév, a szünidő két és fél hónapja alatt a diákoknak a szokásosnál jóval több ideje marad szabadidős tevékenységre, így internetezésre is. A szülők – akik a családok többségében nem tudják végig gyermekeikkel tölteni a nyári szünetet – az Ipsos kutatása szerint jóval kevesebb figyelmet szánnak gyermekeik internethasználatára, mint az indokolt lenne. Pedig a korhatáros szűrők mellett a szülői kontroll szerepe különösen fontos, hogy a gyerekek ne találkozzanak nem az életkoruknak megfelelő tartalmakkal, illetve ne váljanak internetes zaklatások áldozataivá.
100 szülőből 26 egyáltalán nem foglalkozik azzal, hogy gyermeke milyen tartalmakat fogyaszt az interneten – derül ki az Ipsos kutatásából. 33 százalékuk ugyan szokott beszélgetni gyermekével erről, de teljes szabadságot adnak neki a tartalmak fogyasztásában. A többség (59%) tehát nem korlátozza gyermeke internetezését. Az iskolás gyereket nevelő felnőttek mindössze 14 százaléka él a tiltás jogával bizonyos internetes oldalak felkeresésével kapcsolatban, míg a megkérdezettek 27 százaléka válaszolta, hogy ellenőrzi, milyen oldalakon időzik gyermeke.
Az internetezés kontrollját természetesen az is nehezíti, hogy a fiatalok már régen nem csak a családi számítógépen, hanem saját okoseszközükön, okostelefonjukon interneteznek.
A megkérdezett gyermekek többsége rendelkezik saját okostelefonnal; e csoporton belül felülreprezentált a 12-14 éves korosztály, ők közel 80 százalékban okostelefon-tulajdonosok. Arányuk az elmúlt 3 évben dinamikusan, mintegy 30 százalékkal nőtt.
A Gyermekeink biztonsága - Nagy játszótér teszt című kisfilm az alábbi linkeken tekinthető meg:
YouTube: https://youtu.be/CIRN0gQBjqI
FB: https://facebook.com/TelekomHU/videos/10155489892317996/
Kapcsolódó cikkek
- Globális kampányt indít a Telenor Csoport az internetes zaklatás megfékezésére
- Sikeresen zárult a 7. Infoparlament
- Vodafone gyermeknapi kutatás: a családok többsége szerint fontos az internetbiztonság
- Az emberek mindössze 3.245 Ft-ért könnyedén megválnak digitális adataiktól
- Növekszik az Android népszerűsége
- A pénzügyi vállalkozások akár 300 milliós veszteséggel is szembesülhetnek egy kibertámadás során
- Értékes adataink a digitális káoszban
- 6500 gyermek részesült internetbiztonsági oktatásban a Vodafone Digitális Iskola Program keretében
- Okostelefonnal jobban összemosódik a munka és a magánélet
- A gamer bennünk van
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.