Karrier tanácsadó programot indít a Vodafone
„What will you be?” néven indította el a Vodafone egyedülálló nemzetközi, a jövő állásaival foglalkozó programját. Ennek célja, hogy 18 országban – köztük Magyarországon – 10 millió fiatalnak nyújtson karrier tanácsadást és tréning anyagokat digitális témában. A Vodafone digitális készségekkel és munkakörökkel foglalkozó programja saját kategóriájában a világ legnagyobb kezdeményezésének számít.
Ezzel párhuzamosan a Vodafone azt is bejelentette, hogy jelentősen növelni kívánja azon fiatalok számát, akik a vállalatnál lehetőséget kapnak rá, hogy közvetlenül szerezzenek tapasztalatot digitális munkakörnyezetben. A vállalat világszerte bővíteni fogja meglévő gyakornoki és frissdiplomás programjait, 2022-re akár százezer fiatal elérését megcélozva.
A két bejelentésére azzal egy időben került sor, hogy a Vodafone közzétette annak a kiterjedt nemzetközi közvélemény-kutatásnak az eredményét, amely arra adott választ, mennyire gondolja magát felkészületlennek a 18-24 év közötti korcsoport a digitális gazdaságban való részvételhez, annak ellenére, hogy ők képviselik az első, már ’digitálisnak született’ generációt.
A Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (International Labour Organisation - ILO) becslése szerint több mint 200 millió fiatal vagy munkanélküli, vagy van munkája ugyan, de szegénységben él. Sok országban, amelyben a Vodafone is jelen van, rekordmagasságú a munkanélküliség a fiatalok körében: az olaszországi 38%-tól és a spanyolországi 39%-tól kezdve egészen a görögországi 47%-ig vagy a Dél-Afrikában mért 53%-ig. Korábbi tanulmányok rámutattak arra is, hogy amennyiben egy fiatal a tanulmányai befejezése után hosszabb ideig nem talál munkát, az egész élete során negatívan befolyásolhatja az önbizalmát, az önmagába vetett hitét és az általános jóllétét.
Paradox módon a fiatalok körében mért munkanélküliség aközben emelkedik, hogy a legkülönfélébb szektorokat képviselő, különböző méretű vállalkozások számára problémát okoz a jövőbeli növekedés szempontjából kritikus fontosságú digitális technológiai munkakörök széles skálájának betöltése. Az Európai Bizottság becslése szerint 2020-ig mintegy félmillió digitális munkakör marad betöltetlen az Európai Unióban.
A fiatalok bevonása a munka világába
Az elmúlt év során a Vodafone szakpszichológusokkal, karrier tanácsadókkal és oktatási vállalkozásokkal közösen dolgozott ki egy okostelefon-alapú szolgáltatást, a ‘Future Jobs Finder’-t (https://futurejobsfinder.vodafone.com/), amely egyszerű, mégis átfogó módon teszi lehetővé a fiatalok számára az új készségekhez és foglalkoztatási lehetőségekhez való hozzáférést a digitális világban.
A ‘Future Jobs Finder’ első lépésben egy gyors pszichometriai tesztsorozaton vezeti végig a felhasználót, amelynek célja az egyén adottságainak és érdeklődési körének felmérése, majd ezek összepárosítása a digitális területek közül számára legmegfelelőbb munkakörökkel. Második lépésben az alkalmazás a felhasználót a saját környezetében található, konkrét munkalehetőségekhez irányítja, beleértve a Vodafone-nál elérhető álláslehetőségeket is. A felhasználók ezenfelül releváns online digitális készségfejlesztő tréninglehetőségeket is el tudnak érni, köztük számos díjmentes kurzussal. A tesztek kitöltését követően a felhasználók egy összefoglalót is kapnak készségeikről és érdeklődési körükről, amit szakmai önéletrajzukban is felhasználhatnak, vagy amikor éppen egy állásra jelentkeznek.
A fiatalok bevonása a Vodafone életébe
Vezető technológiai vállalatként a Vodafone erős, a fiatalok által is elismert munkáltatói márkával rendelkezik. Mind a 26 országban, ahol a Vodafone jelen van, kiválóan működő gyakornoki és friss diplomás programokkal rendelkezik, valamint számtalan szakmai programot szervez, köztük például kódolói tanfolyamot középiskolás lányoknak. Az elkövetkezendő öt év során a Vodafone világszerte megduplázza, összességében százezerre emeli azon lehetőségek számát, amelyek keretében a 25 év alatti fiatalok kipróbálhatják a munka világát. A Vodafone 33 évvel ezelőtti megalapítása óta ez a kezdeményezés számít a legjelentősebb elköteleződésnek a fiatalok oktatása és fejlesztése iránt.
Támogatás nélkül, bizonytalanságban: a fiatalok és a digitális gazdaság
A Vodafone megbízására a YouGov közvélemény-kutató cég 15 országban kérdezett meg hatezer 18 és 24 év közötti fiatalt jövőbeli karriercéljaikról és aggodalmaikról. A magyar fiatalokat is bevonó Vodafone-YouGov ’Az iGeneráció helyzete’ című felmérés megállapításai az alábbiakat tartalmazzák:
- A megkérdezett fiatalok több mint kétharmada (67%-a) úgy nyilatkozott, hogy alig vagy egyáltalán nem részesült karrier tanácsadásban a tanulmányai alatt vagy azok befejezése óta. Magyar viszonylatban ez a megkérdezettek kétharmadára igaz.
- Azok közül, akik részesültek karrier tanácsadásban, csupán 15% nyilatkozott úgy, hogy a kapott tanács kiterjedt az inkább a jövőorientált, digitális munkakörökre is; 38% úgy érezte, hogy az általa kapott tanács csakis a hagyományos, nem digitális szerepekre korlátozódott, 22%-nak pedig az volt a véleménye, hogy ’elavult’ karriertanácsot kapott.
- A megkérdezettek több mint fele (56%-a, a magyar fiataloknak pedig 60%-a) úgy gondolja, hogy a generációja előtt álló legnagyobb kihívás az, hogy bármilyen jól fizető, állandó munkát találjon, és ez az arány a fiatal nők körében eléri a 64%-ot.
- A megkérdezett fiatalok több mint egyötöde (23%) láthatólag teljesen elveszítette az önbizalmát: aggódnak, hogy még a legalapvetőbb munkakörök betöltéséhez sem rendelkeznek megfelelő készségekkel. A kutatás értelmében a magyarok fiatalok egyharmada ezzel szemben azt gondolja, hogy nem rendelkezik megfelelő készségekkel ahhoz, hogy élvezhető munkát találjon.
- A válaszokból ugyanakkor az is kiderült, hogy a magyar fiatalok optimisták a jövővel kapcsolatban: többségük úgy gondolja, hogy az életszínvonal javulni fog a következő 20 évben, illetve mindössze 15%-uk gondolja, hogy nem fog tudni magának saját otthont vásárolni.
’Az iGeneráció helyzete’ című teljes kutatási anyag – országonkénti lebontással és további statisztikai adatokkal együtt – az alábbi linken érhető el: https://yougov.co.uk/find-solutions/omnibus/international/vodafone-study-igen/
Guy Ryder, a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO) főigazgatója a következőképpen fogalmazott a Vodafone kezdeményezésével kapcsolatban: „Üdvözöljük a Vodafone nagyon időszerű kezdeményezését. A digitális gazdaság hatalmas lehetőségeket rejteget a fiataloknak szóló minőségi munkalehetőségek megteremtésében, és abban, hogy a fenntartható működés és fejlődés katalizátorává váljon. Ezt a potenciált azonban csak akkor lehet kiaknázni, ha a fiatalok rendelkeznek a gyorsan változó gazdaság által megkövetelt készségekkel. Az olyan eszközök, mint a ’Future Jobs Finder’ a megfelelő irányba tudják terelni őket.”
Vittorio Colao, a Vodafone Csoport vezérigazgatója így nyilatkozott: „Egyetlen társadalom sem képes jól teljesíteni, ha fiataljainak jelentős része nem talál munkát. A történelem során az új technológiák számtalan iparágban mindig kiszorították a jól bevált szerepköröket, ezzel leszűkítve a munkalehetőségeket. Ahogy azonban a régi munkakörök megszűnnek, újak lépnek a helyükbe. Idővel minden munkahely digitalizálódik, ami egyre nagyobb keresletet teremt a technológiai készségek fokozatosan bővülő körére. Mi szeretnénk az új generációt összekötni a munka új világával.”
A ’What will you be?’ programról Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR vezérigazgató-helyettese elmondta: „A Vodafone-nál küldetésünknek tekintjük, hogy támogassuk a fiatalokat karrierjük elindításában és ezzel összhangban segítsük őket digitális készségeik fejlesztésében. A Magyarországon végzett YouGov kutatás rávilágított, hogy a megkérdezett fiatalok több mint kétharmada nem részesült megfelelő karrier tanácsadásban, egyharmaduk pedig úgy érzi, nem megfelelőek a készségei ahhoz, hogy élvezhető munkát találjon. A fiatalok ugyanakkor optimisták a jövővel kapcsolatban; ezt az optimizmust szeretnénk erősíteni, és segítséget nyújtani a pályaválasztásban, ezt a célt szolgálja a most elindított program.”
Kapcsolódó cikkek
- Indul a Vodafone és a Logiscool Nagy Digitális Kalandja!
- Vodafone: jön a feltöltőkártyás adategyeztetés!
- Mérföldkőhöz érkezett a Vodafone Digitális Iskola Programja
- A Vodafone és a Huawei a mérnökképzést támogatja az Óbudai Egyetemen
- Testre rögzíthető szenzorokat tesztel a Vodafone
- Technológiai karrierdélután lányoknak a Skool és a Vodafone szervezésében
- Vodafone a holdon
- Drónkövető technológiát tesztel a Vodafone
- A digitális próbafülkék valósággá válnak
- Vodafone Díjat kapott Enyedi Ildikó
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.