A Fujitsu uSCALE konstrukciója csökkenti a beruházási kockázatot

forrás: Prím Online, 2019. január 23. 19:06

A „szolgáltatásként nyújtott IT” (IT-as-a-service) modell erősödő népszerűségére válaszul a Fujitsu mától bevezeti uSCALE finanszírozási konstrukciót, amely felhő jellegű szolgáltatásokkal fokozza a szolgáltatók reagálókészségét a változó ügyféligények kielégítése terén – úgy, hogy közben beruházási kockázatukat is csökkenti.

A uSCALE kétféle modell alapján, egyéni igényekre szabott szerződésekkel mérsékli a szolgáltató vállalatok infrastrukturális beruházásainak kockázatát. A szolgáltatók így rugalmasabban alkalmazkodhatnak ügyfeleik változó igényeihez, fokozhatják reagálókészségüket, hamarabb bevezethetik az új szolgáltatásokat, és ügyfeleik követelményeihez igazodva, gyorsabban skálázhatják kapacitásukat. 

 

Egyre több vállalat áll át a kis eszközigényű (asset-light) működési modellre, amelynek lényege, hogy saját infrastruktúra megvásárlása és helyszíni üzemeltetése helyett telephelyen kívüli, hibrid és felhőkörnyezeteket vesznek igénybe. Az IDC arra számít, hogy 2022-re már csak a globális IT-infrastruktúraköltés 44%-át teszi majd ki a nem felhő jellegű IT-re fordított összeg. 

 

A Fujitsu uSCALE konstrukciójával a szolgáltatók reagálhatnak a piaci viszonyok változására, és színvonalasabb kiszolgálást nyújthatnak ügyfeleinkek. A hagyományos modell szerint a szolgáltatóvállalatok – és ügyfeleik – működése a hardver- és szoftverinfrastruktúra rendelkezésre állásától és skálázhatóságától függ, ugyanakkor a digitális világban akár napi szinten is ingadozhatnak a szükségletek. Így a szolgáltatóvállalatok nehezen tudják tervezni a kapacitásukat és megtalálni az optimális egyensúlyt a növekedési lehetőségek kiaknázása és a beruházási kockázatok kezelése között úgy, hogy közben a szigorú SLA-kat is teljesítik és egészséges nyereségszintet tartanak fenn. 

 

A Fujitsu új uSCALE megoldása jelentősen mérsékli ezt a kockázatot. Kétféle rugalmas kereskedelmi opciót kínál a skálázható IT-infrastruktúra bérlésére, így a szolgáltatóvállalatok reagálókészebben alkalmazkodhatnak az ügyféligényekhez. Az első modell növekedési forgatókönyvre épül, és azonnali igény szerinti kapacitásbővítést támogató puffert tartalmaz – ami különösen a tárkapacitás esetében előnyös. A másik modell korai kilépési lehetőséget kínál, 36 hónapos bérleti szerződéssel, és évről-évre hasonló szinten maradó bérleti díjakkal. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatóvállalat alacsonyabb kockázat mellett kínálhat ügyfeleinek új technológiákat és „as-a-service” megoldásokat. 

 

„A szolgáltatóvállalatok megbízható partnereként, egyszerű és észszerű szemléletünkkel részben átvállaljuk tőlük a jövőbeni infrastruktúra-beruházás terhét. Rugalmas bérleti modellünk nagymértékben csökkenti a beruházás kockázatát, és jóval nagyobb reagálókészséget nyújt a szolgáltatóknak például ahhoz, hogy idő előtt visszaadják az eszközöket, ha vállalkozásuk nem nő a várt ütemben. A felhőalapú puffermodell másfelől azt is lehetővé teszi, hogy fogyasztásalapú fizetéssel, közmű-rendszerben bővítsék kapacitásukat, maximális rugalmassággal igazodva az ügyfelek igényeihez. Miközben a szolgáltatóvállalatok tovább haladnak az új üzleti modellek bevezetése felé vezető úton, hogy a jövő szolgáltatásintegrátoraivá váljanak, mindkét opciónk biztosítja számukra a tökéletesen stresszmentes működéshez szükséges kiváló infrastruktúrát” – nyilatkozta Ruediger Frickenschmidt, a Fujitsu EMEIA-régióbeli szolgáltatói üzletágért felelős vezetője.

 

Ár és piaci bevezetés

Mindkét uSCALE opció azonnal elérhető Belgium, Finnország, Franciaország, Németország, Luxemburg, Hollandia, Portugália, Spanyolország és az Egyesült Királyság területén. A Fujitsu az év során más Európai országokban is elérhetővé teszi a konstrukciót.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01