A K&H nyitott és segíti az innovációt
A K&H Magyarországon az elsők között megnyitotta a második pénzforgalmi irányelvvel összhangban (PSD2) az új típusú szolgáltatók számára hozzáférést biztosító K&H fejlesztői portált és tesztkörnyezetet. A portál célja, hogy segítsen eligazodni a kifejezetten banki adatok lekérdezésére, fizetés kezdeményezésre kialakított nyílt interfészen (API), valamint támogatást nyújtson a harmadik felek számára a fejlesztés időtartama alatt. A digitalizáció és az innováció a K&H üzleti stratégiájának egyik sarokköve.
Az elkövetkező évek gyökeres változásokat hoznak a pénzforgalmi szolgáltatások terén. AZ EU irányelveknek megfelelően a bankok kötelesek lehetővé tenni az azt engedélyező ügyfelek számára, hogy online módon elérhető folyószámláról történő átutalások esetén harmadik fél szolgáltatásait vegyék igénybe, továbbá a számlainformációkat összegyűjtő, és prezentáló harmadik felek számára, térítésmentesen elérhetővé kell tenniük az ügyfelek online folyószámláira vonatkozó számlainformációkat (így a számlaegyenleg- és pénzforgalmi tranzakciós adatokat). Az EU hosszabb távon azt várja ezektől az intézkedésektől, hogy ösztönözni fogják a versenyt és az innovációt a pénzintézeti szektorban.
A szóban forgó harmadik felek lehetnek más bankok vagy nem banki szereplők (például fintech cégek, kiskereskedők és technológiai vállalatok). Az ügyfelek kifejezett engedélye birtokában az ilyen harmadik felek fizetést kezdeményezhetnek, számlainformációt gyűjthetnek és jeleníthetnek meg a számlatulajdonos ügyfél részére, ezáltal versenyt teremtve az ugyanilyen célt szolgáló elektronikus és mobil banki megoldásoknak. Az őket erre majd felhatalmazó K&H ügyfelek érdekében a K&H a nála vezetett bankszámláikhoz való pénzforgalmi és információs célú hozzáférést egy erre a célra létrehozott, ún. dedikált, nyílt interfészen (K&H open API - application programming interface) fogja biztosítani.
Mindezek megvalósítása érdekében a K&H Magyarországon az elsők között 2019. február 28-án megnyitotta a második pénzforgalmi irányelv (PSD2) által meghatározott, az új típusú szolgáltatók számára a tesztkörnyezetet és fejlesztői portált. A portált a PSD2 irányelvvel összhangban és a nemzetközi sztenderdeknek megfelelően angol nyelven alakították ki. A portál célja, hogy segítsen eligazodni a kifejezetten banki adatok lekérdezésére, fizetés kezdeményezésre kialakított nyílt interfészen harmadik felek számára, valamint támogatást nyújtson nekik a fejlesztés időtartama alatt. A tesztkörnyezet hozzáférése regisztráció köteles.
„A nyílt bankolás komoly hatással lesz az életünkre, és vezető pénzügyi szolgáltatóként természetes, hogy a K&H minél előbb meg kívánja ragadni az új irányelvben rejlő lehetőségeket, és biztosítani szeretné, hogy ügyfelei könnyen és gördülékenyen tudjanak élni ennek lehetőségeivel. A tesztkörnyezetnek az elsők közötti megnyitásával nagy lépést tettünk a 2019. szeptemberi PSD2 éles indulásának való megfelelés felé. A további közös innováció érdekében nyitottak vagyunk az együttműködésre más piaci szereplőkkel, legyen szó akár fintech vállalatokról, akár más pénzügyi szolgáltatókról. Már jelenleg is aktívan dolgozunk együtt fintech cégekkel, valamint a pénzügyi szektorban, és azon kívül működő harmadik fél partnerekkel. Számunkra ez természetes, mindennapi jelenség, hisz üzleti stratégiánk egyik sarokköve a digitalizáció és az innováció. Ezt jól példázza az elmúlt években bevezetett számos új szolgáltatásunk, a mobilbank, a mobiltárca vagy a robotvezérelt, teljes mértékben online személyi kölcsön, csak hogy a nagyközönség által is legismertebbeket emeljem ki” - ismertette ebből az alkalomból Németh Balázs, a K&H Operáció, technológiák és lakossági hitelkezelési divízió vezetője.
A fejlesztői portál a K&H honlapról érhető el: https://www.kh.hu/web/kh-api/home
Kapcsolódó cikkek
- Kik lesznek a nemzeti e-sport bajnokok?
- Március 5-éig lehet jelentkezni a Vodafone Digitális Díjra
- Az MKB Bank az elsők között alkalmaz nyílt banki platformot Magyarországon
- Újabb lendületet kaphatnak a hazai startupok
- Meghosszabbították a jelentkezési határidőt a Vodafone Digitális Díjra
- A térségi átlagnál jobban bíznak az innováció erejében a magyar cégek
- Felpörgeti a családi vállalkozásokat a digitalizáció
- Innovációs díjat kapott egy új orvosdiagnosztikai eszköz
- Díjazták a legérdekesebb tíz magyar innovációt
- Már a svéd lengőhinta is ABB technológiát használ
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.