Lezárult a Hiventures StartupHER női vállalkozói programja
Nőnapon indult útjára a Hiventures StartupHER programja, amely a női vállalkozók felkarolását és támogatását tűzte ki célul. A kezdeményezés fontosságát indokolja, hogy Magyarországon rendkívül alacsony a női vezetők és vállalkozók aránya. A programra több mint 400 jelentkezés érkezett, amelyből 10 csapat szakmai továbbképzésen is részt vehetett. A StartupHER záró eseményét követően két csapat gyorsított bekerülési lehetőséget, 7 csapat mentorálást és további szakmai támogatást kap az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures-től.
Közismert tény, hogy Magyarországon rendkívül alacsony a női vezetők és a női vállalkozók aránya. Nincs ez másként az induló vállalkozások esetében sem. A Hiventures portfóliójába tartozó 200 cégből mindössze 4 olyan startup van, amelyben kizárólag hölgyek tevékenykednek. A jövő női vállalkozóinak és cégvezetőinek buzdítására alkotta meg a Hiventures a StartupHER női vállalkozói programot, amellyel egy inspiráló és segítő hazai közösséget szeretne teremteni.
A program 2019. március 8-án, nőnapon indult útjára, és a startupoknál dolgozó, saját vállalkozást működtető vagy annak beindításán még csak gondolkodó nők jelentkezését várták. Az egy hónapig tartó jelentkezési időszakban több mint 400 csapat küldte be a megvalósításra váró ötletét. A beérkezett projektek előszűrését követően 10 csapat került shortlistre, akik részt vehettek a Women Startup Competition kétszer egynapos bootcampjén és elsajátíthatták a vállalkozói ismeretek alapjait, segítséget kaptak a pénzügyi és üzleti tervezésben, valamint prezentációs képességeiket is tökéletesíthették a szakértők támogatásával.
A Women Startup Competition bootcampje mellett 10 elismert női mentor segítette a csapatok szakmai fejlődését és a projektek finomhangolását: Pácsonyi Daniella, az nlc.hu főszerkesztője, Kamocsay-Beh Mariann, a Bazsalikomos kert alapítója, Klementz Kata, a Loffice coworking iroda megálmodója, Szilva Mónika, a Nestlé Food üzletágának vezetője, Lászlóffy Vivien, a Pioneer Productions üzletfejlesztési vezetője, Zolnay Judit, a MetLife vezérigazgatója, Tomán Szabina, a Toman Diet alapítója, Incze Kinga, a Whitereport ügyvezetője, Heal Edina, a Republic Group operatív igazgatója és Nagy Anna, az Egyszülős központ megalkotója. A mentorok egy-egy csapat működésébe igyekeztek mélyebben is belelátni és a konzultáció alkalmával, saját tapasztalatukkal segíteni a javítandó területeken.
A program egy záró eseménnyel ért véget, ahol a shortlistre került csapatok bemutathatták az ötleteiket a Hiventures négytagú zsűrije előtt. A zsűri döntése értelmében két csapat nyerte el a StartupHER női vállalkozói program fődíját, a gyorsított bekerülési lehetőséget az inkubációs portfólióba. Ennek eredményeként a fogantatási nehézségekre választ adó Truviva P.A.K és a szabadúszókat és munkáltatókat összekötő platformot építő Freeasy a következő hetekben, pozitív bizottsági döntés esetén a 15 milliós forintos befektetést is megkapja. A további 7 csapat is innovatív megoldásokat mutatott be a zsűrinek. Többen is foglalkoztak VR megoldásokkal, népszerűsítették a fenntartható divatot, valamint azt is bizonyították, hogy a hölgyek és a programozás nem állnak messze egymástól. Őket a Hiventures inkubációs befektetési menedzserei kísérik tovább az úton, hogy a projektek finomhangolását követően ők is bemutathassák ötleteiket az Inkubációs Befektetési Bizottság előtt.
Az eseményről készített hangulat videó:
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bemutatkoznak európa legjobb női startup csapatai
- Több mint 130 startup jelentkezett az Antenna Hungária startup programjára
- Idén is várják a jelentkezőket az AHa! BrainStore programra
- Újabb Hiventures finanszírozású cég lép piacra
- AHa! Brainstore 2.0 startup program: Beszállt a Hiventures
- Hatodik alkalommal startolt a Women Startup Competition
- Együttműködés a jövő digitális egyészségügyi megoldásaiért
- Egyetemi ötletek kaptak 9 millió forintos befektetést
- Szeretnének, de mégsem mernek vállalkozni a magyar fiatalok
- Hiventures a nemzetközi VC piac élbolyában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.