A Barion felkészült a PSD2 erős ügyfélhitelesítésre Magyarországon

forrás: Prím Online, 2019. augusztus 12. 17:38

Szeptember 14-én hazánkban is életbe lép a PSD2 EU direktíva részeként az erős ügyfélhitelesítésre (SCA) vonatkozó szabályozás, mely alapjaiban változtatja meg az online bankkártyás fizetések menetét. A Barion az online fizetési szolgáltatók közül Magyarországon elsőként és egyelőre egyedüliként kapta meg a két nagy nemzetközi kártyatársaság megfelelőségi tanúsítványát. Ezzel biztosítva online fizetési rendszerének zavartalan működését az erős ügyfélhitelesítési szabályozás bevezetését követően is.

Jelentős változást hoz mindennapjainkba 2019. szeptember 14-től a PSD2 (payment services directive) részeként bevezetésre kerülő erős ügyfélhitelesítési (SCA) szabályozás, melynek célja, hogy növelje a pénzügyi rendszer biztonságát. A fenti dátumot követően kizárólag azok a pénzügyi szolgáltatók folytathatják tevékenységüket, melyek mindenben megfelelnek a direktíva előírásainak.

 

„A Barion idejekorán elkezdte a felkészülést az erős ügyfélhitelesítés bevezetésére. Rendszerünk ennek köszönhetően a hazai szolgáltatók közül elsőként kapta meg a két nagy kártyatársaságtól az előírásoknak megfelelő 3D Secure 2 szabvány teljesítésére vonatkozó megfelelőségi tanúsítványt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Barion rendszere szeptember 14-ét követően is zavartalanul üzemel majd” – hívta fel a figyelmet Kiss Sándor, a Barion Payment Zrt. alapitó-vezérigazgatója.

 

Jön az erős ügyfélhitelesítés az online fizetések terén is

Az európai uniós előírás lényege, hogy mind a bolti egyérintéses, mind az online bankkártyás fizetések esetén szükség lesz az úgynevezett kétfaktoros azonosításra. Ezt azt jelenti, hogy a jövőben az e-kereskedelemben, illetve minden online fizetési tranzakció során az ügyfeleknek az alábbi háromból legalább két faktort meg kell adniuk az ügyfélazonosítás érdekében. 

 

A három faktor:

  • valamilyen ismeret, amit csak az ügyfél tud (PIN-kód, jelszó),
  • valamilyen eszköz, amit csak az ügyfél birtokol (chipkártya, mobiltelefon, okostelefon, token, vagy más hardver),
  • valamilyen biológiai tulajdonság, amely csak az adott ügyfélre jellemző (ujjlenyomat, archáló, hangminta, írisz, retina, de akár mozgás, vagy akár a telefon jellemző használata, mozgatása).

 

A jövőben tehát csak akkor lesz érvényes egy online fizetés, ha a bankkártya tulajdonosa a fentiek közül legalább két faktorral bizonyítja, hogy valóban ő vásárol. 

 

A Barion rendszerével csökkenthető a kosárelhagyások aránya

A bankkártya kibocsátók, tehát a bankok azonban bizonyos esetekben az e-kereskedők számára felmentést adhatnak az erős ügyfélhitelesítés alól. Ilyen eset lehet, ha alacsony összegű tranzakcióról van szó, illetve, ha a kártyakibocsátó bank biztonsági szempontjai alapján megbízhatónak tartja a tranzakciót (pl. rendszeres vásárlás az adott kereskedőtől vagy ha a fizetési szolgáltató tranzakció elemzési rendszere már biztonságosnak találta azt). A Barion több, mint 5000 e-kereskedelmi partnere, köszönhetően a Barion Pixel tranzakcióanalitikai és csalás megelőző rendszerének, kérheti a kártyakibocsátótól, hogy az adott tranzakció mentesüljön a kétfaktoros ügyfélazonosítás alól. Ezzel megtartva az online fizetések gyorsaságát és gördülékenységét a szigorodó szabályozási környezetben is, mellyel a kereskedők ellensúlyozhatják az erős ügyfélhitelesítés miatt várhatóan növekvő kosárelhagyási arányt (be nem fejezett vásárlások arányát).

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01