Folyamatos növekedés a mobilfizetésben

forrás: Prím Online, 2020. január 23. 11:58

Az előző évhez viszonyítva 2019-ben is tovább növekedett a mobilparkolási és mobilfizetéssel megváltott autópálya-matrica, HU-GO TopUp és viszonylati jegy tranzakciók száma. A 2019. június 3-án elindított közlekedési mobiljegyet az első hét hónapban már (2019. június 3 - 2019. december 31. között) közel 100 ezer alkalommal vették igénybe a felhasználók. A 2014-ben elindított Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren országosan elérhető szolgáltatásokat már 2,6 millióan használják.

Tovább folytatódott a tavalyi évben is az a dinamikus növekedés, amely a mobilfizetést jellemzi. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által üzemeltetett Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül 2019-ben több mint 37 millió mobilfizetési tranzakció valósult meg, amely jelentősen meghaladja az előző időszakban elért 33,3 millió ügyletet. Az összesen 37 milliót meghaladó tranzakciószámból 34,3 milliót tett ki a mobilparkolás, 2,6 milliót az e-matrica, HU-GO TopUp és viszonylati jegy. A 2019. június elején bevezetett közlekedési mobiljegyből 96 ezer értékesítettek elektronikusan.

 

"A dinamikus tranzakciószám növekedés mellett a 2018. évi 25 milliárd forintról 2019-ra 30 milliárd forintra nőtt a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül értékesített innovatív, készpénzkímélő termékek forgalma, ezzel a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2019-ben a legnagyobb tisztán magyar tulajdonú fintech vállalattá vált" - nyilatkozta Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.

 

A tranzakciószám és a forgalom emelkedés egyik eleme az újabb országosan elérhető mobilfizetési termékek bevezetése, amely üzletileg úgy lett felépítve, hogy egy egységes értékesítési lánc (egy applikáción keresztül elérhető termékek számának bővülése, azaz a mobilfizetési applikációra történő rászoktatás) alakuljon ki. A bevétel- és forgalomnövekedés mellett a folyamatosan bővülő országosan elérhető szolgáltatások hozzájárulnak a városok fenntarthatóságának támogatásához is.

 

Elmondható, hogy a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer az elmúlt években jól teljesített, a folyamatosan növekvő tranzakciószám tagadhatatlanul azt bizonyítja, hogy a lakosság kényelmét szolgáló országos készpénzkímélő fizetési megoldásokra és szolgáltatásokra egyre nagyobb igény van.

 

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a tavalyi évben sikeresen valósította meg a BKK, majd a tatabányai helyi közösségi közlekedés modernizációjának egyik mérföldkövét a közlekedési mobiljegy bevezetését, valamint az állatkerti belépők (köztük a Budakeszi Vadaspark és a Fővárosi Növény- és Állatkert) digitalizálását, mobilfizetési fejlesztését.

 

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. célja, hogy folyamatosan növelje a mobilvásárlással elérhető szolgáltatások számát, ezzel támogatva a jelenleg 29 viszonteladóból álló, de bővülő számú partnereit is. A Társaság 2020. évi céljai között szerepel a termékeiből származó forgalom növelése, a közlekedési mobiljegy országos elterjesztése/bevezetése (a legtöbb vidéki nagyvárosban történő elérhetőségének biztosítása), valamint további, a lakosság mindennapi életét támogató korszerű digitális szolgáltatások elindítása.

 

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2019. január 1. – 2019. december 31. (éves) üzemi statisztikai adatai*:

  •     Összes mobilparkolási tranzakció száma (alkalom): 34 342 288 db
  •     Összes parkoló ellenőri lekérdezés száma (alkalom): 23 460 263 db
  •     Összes mobilparkolásból származó forgalom (Ft): 16 322 033 671 Ft
  •     Összes autópálya e-matrica, HU-GO TopUp és viszonylati jegy vásárlások száma (alkalom): 2 574 062 db
  •     Összes autópálya e-matricából, HU-GO TopUp és viszonylati jegyből származó forgalom (Ft): 13 605 548 783 Ft
  •     Összes közlekedési mobiljegy vásárlások száma (alkalom): 96 181 db
  •     Összes közlekedési mobiljegyből származó forgalom (Ft): 382 146 390 Ft
  •     Összes belépőjegy vásárlások száma (alkalom): 2 040 db
  •     Összes belépőjegyből származó forgalom (Ft): 6 143 400 Ft

     

    *A Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül létrejött tranzakciók, az önkormányzatok, az állam, a közlekedési és kulturális szolgáltatók számára megfizetett díjak.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01