Egy kézben a MOM Park teljes energetikai rendszerének üzemeltetése
Az E.ON üzemelteti januártól a MOM Park komplex energetikai rendszerét. Az új megállapodásnak köszönhetően a bevásárló- és irodaközpont egy kézből kapja az áramot, a fűtést és a hűtést, de az épületegyüttes energetikai rendszerének üzemeltetését és karbantartását is az energiacég látja el. Az E.ON úgynevezett integrált energetikai megoldásának része, hogy a meglévő infrastruktúrát teljesen átvizsgálják és szükség esetén úgy alakítják át, hogy abban hangsúlyosan jelenjenek meg a fenntarthatósági szempontok.
Az E.ON és a MOM Park tulajdonosa, az OTP Ingatlanbefektetési Alap között létrejött szerződés 2020. január 1-től lépett életbe egy éves időtartamra. Ennek keretében az energiavállalat a szolgáltatáshoz szükséges földgáz mellett hűtést, fűtést és villamosenergia-ellátást is biztosít, és az üzemeltetési feladatokat is ellátja. A megállapodás különlegessége, hogy a bevásárló- és irodaközpont energiaellátása egy kézből valósul meg egy konzorciumi megállapodás keretében, az E.ON partnere az EMEF Első Magyar Energetikai Fejlesztő és Szolgáltató Kft. A megbízást a konzorcium az OTP Ingatlanbefektetési Alap tenderén nyerte el.
„Büszkék vagyunk rá, hogy Budapest egyik legimpozánsabb bevásárló- és irodaközpontja a mi energetikai megoldásainkat választotta. Az E.ON az épületegyüttes jelenlegi adottságainak és rendszereinek alapos feltérképezése alapján integrált koncepciót szab a MOM Parkra. Egyszerűsítünk a korábbi gyakorlaton, ezáltal hatékonyabb működést biztosítunk” – nyilatkozta Jamniczky Zsolt, az E.ON Hungária Zrt. Igazgatóságának tagja.
Az E.ON vállalta, hogy tervet készít az energiaközpont korszerűsítési stratégiájára is, illetve felújítja az épületegyüttesben található gázmotort.
„Az E.ON stratégiai szemlélete és integrált energetikai megoldásai garanciát jelentenek számunkra, hogy a következő egy évben nem csak zökkenőmentes üzemeltetésre, de környezettudatos fejlesztési megoldásokra is számíthatunk. Az energiaközpont folyamatos korszerűsítése, az újító megoldások a költséghatékonyságot és a fenntarthatóságot egyaránt biztosítják majd. Ezek az értékek az OTP Ingatlanbefektetési Alap gazdálkodási stratégiájának alapvető célkitűzései” – hangsúlyozta Dr. Tóth Nándor, az OTP Ingatlan Befektetési Alapkezelő Zrt. vezérigazgatója.
A mintegy 29 ezer négyzetméteres bevásárlóközpontban, illetve a hozzá tartozó 17 ezer négyzetméteres irodaházban a korszerű és hatékony energetikai rendszer üzemeltetéséhez – távfelügyelet mellett - mindössze két emberre lesz szükség a jövőben.
Kapcsolódó cikkek
- A Csillagok háborújának Halálcsillaga megoldaná az emberiség energiaigényét egy időre
- Jó ütemben halad az Audi Hungaria napelemparkjának telepítése
- Naperőműben termelt áramból fűtik hátrányos helyzetű, gyermekes családok házait Tiszabőn
- Az óraátállításon túl: így is spórolhatunk az energiával
- Magyar művész nyerte a Berlini Fényfesztivál fődíját
- Ausztria történetének eddigi legnagyobb hálózatbővítésében vesz részt az ABB
- Díjat nyert az E.ON EnergiaKaland programja
- Immár ötödik éve hirdeti meg az ABB egyetemi női mentorprogramját
- Új elektromos töltőpontokat adott át Szolnokon az E.ON
- Fintech megoldások a villamosenergia-kereskedelemben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.