Koronavírus járvánnyal kapcsolatos intézkedések az online értékesítésben
Az Ecommerce Hungary, mint szakmai szövetség lehetőségeihez képest igyekszik segíteni az online kereskedelemben érdekelt cégeknek, valamint hiteles tájékoztatást nyújtani a járvány terjedésének megelőzésével kapcsolatos teendőkről, intézkedésekről. Ezen kívül több más a kereskedelemben érdekelt szervezettel együtt, az MKIK-val együttműködve a kiskereskedelem zavartalan működését segítő munkacsoport tagja, mely társaság közvetlen javaslatokat tesz a kormányzati döntéshozók felé.
A magyar kormány Operatív Törzsének intézkedéseivel összhangban, az Ecommerce Hungary legtöbb kereskedő tagja, valamint a hazai csomagkézbesítést végző nagyobb futárcégek olyan szigorú higiéniai és biztonsági intézkedéseket vezettek be logisztikai folyamataikban, amelyeknek köszönhetően a COVID-19 vírus terjedése alatt is képesek biztonságosan kiszolgálni a rendeléseket, ezáltal pedig ellátni a lakosságot.
Ez eddig bevezetett legfontosabb intézkedések:
- a raktárak dolgozói védőmaszkot és kesztyűt viselnek
- a logisztikai központokban érintés nélküli hőmérőkkel ellenőrzik a dolgozók testhőmérsékletét
- a futárokat kiképezték arra, hogy az esetleges fertőzést elkerülő módon adják át a rendeléseket
- napi több alkalommal takarítják a raktárakat, különös tekintettel a közösségi terekre,
- napi több alkalommal takarítják a szállításhoz használt járművek rakodótereit,
- a raktárak munka-, és közösségi területein folyamatosan elérhető kézfertőtlenítő szer a munkatársak számára
- a csomag-automaták tároló rekeszeit valamint a kezelőszerveket minden feltöltés előtt fertőtlenítik
- az online kereskedelem háttértevékenységét biztosító irodai alkalmazottak közül a legtöbben már otthonról dolgoznak
“A jelenlegi vészhelyzetben az internetes vásárlás számít az egyik legbiztonságosabbnak megoldásnak a lakosság számára, mert azok az állampolgárok, akik online rendelik meg szükségleteiket, a lehető legkevesebb emberrel (gyakorlatilag csak a futárral) lépnek kapcsolatba ennek során, az internetes fizetés használatával pedig a jelen helyzetben kockázatos készpénzhasználatot is nélkülözni lehet” – mondta el Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke.
Az Ecommerce Hungary tagjai közt megtalálható e-kereskedők az elmúlt két hétben több mint egymillió darab rendelést szolgáltak ki, magyar háztartások százezreit látva el többek közt a koronavírus elleni védekezéshez szükséges tisztítószerekkel, vagy a mindennapi szükségleteket kielégítő árucikkekkel. Tagvállalataink beszerzői jelenleg azon dolgoznak, hogy a hiánycikknek számító antibakteriális folyékony szappanból, illetve a megfelelő védettséget nyújtó FFP3-as osztályú légzésvédő maszkokból is újabb készleteket hozzanak be Magyarországra.
Annak érdekében, hogy a koronavírus-fertőzés egyre súlyosabb szakaszaiban is zökkenőmentes és biztonságos maradhasson a hazai internetes kereskedelem, célunk hogy az Operatív Törzstől a jelenleg hatályos jogszabályok minimális módosítását kérjük. Egyrészt azt, hogy a helyzetre való tekintettel április 13-án, húsvét hétfőn, illetve hétvégi napokon is folytathassák online kiszállítási tevékenységüket, a fizikai üzletet is működtető online kereskedők számára pedig naponta 15 óra után is legyen lehetséges az interneten megrendelt és előzetesen ki is fizetett termékek átvétele.
Ezen kívül az Ecommerce Hungary az alábbi ajánlásokat teszi a lakosság felé, az online vásárlás lebonyolításával kapcsolatban:
- hasonlóan a hagyományos vásárlásokhoz, az online rendelések esetében is mindig csak a szükséges mennyiséget rendeljék meg, és csak olyan terméket vásároljanak, amelyre a mindennapi élet zavartalan működéséhez szükség van
- lehetőség szerint használják az online fizetési megoldásokat, ha mégis utánvéttel szeretnének árut rendelni, olyan kereskedőt válasszanak aki biztosítja az átvételkori bankkártyás fizetést. Amennyire lehet, mellőzni kell a készpénzhasználatot
- Kisebb társasházak, kertvárosi lakóközösségek számára javasolt összevontan rendelést leadni, ez könnyíti a szektorra nehezedő plusz terhelést, így csökken a rendelések átfutási ideje is
- Amennyiben egyéni rendelésről van szó, és megoldható, javasolt a szaküzletben történő személyes átvétel, vagy a csomagautomatába kért teljesítés
- A futárral való találkozáskor lehetőség szerint viseljenek védőmaszkot, vagy ha előrefizetés történt és megoldható, biztosítsák a teljesen érintkezésmentes átvételt. Ez utóbbira a logisztikai cégek is megfelelő intézkedéseket tesznek
Kapcsolódó cikkek
- Koronavírusos átverést azonosított az ESET
- Többen rendelnek élelmiszert online a koronavírus miatt
- Online könnyen átverhetők vagyunk
- Bruttó 625 milliárd forintért vásároltunk tavaly a hazai webáruházakból
- Így rendeltünk tavaly a neten
- A magyar e-kereskedelem szabadon értelmezi a Black Friday-t
- Az ünnepek előtti promóciók nem csak a vásárlók körében népszerűek
- PayPal: világszerte nő a mobil eszközökről történő vásárlás aránya
- Árukereső.hu – GKI: idén közel 50 ezer forintot szánunk karácsonyi ajándékokra
- Több millió termék egyetlen webáruházban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kezdődik az év végi roham a mérlegképes könyvelők számára
A Kulcs-Soft által működtetett Kulcs-Akadémia három éve biztosítja a kreditpontos képzés lehetőségét, a digitalizáció jegyében online és személyes formában is.
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a személyautó-állomány mellett a fuvarozásban, illetve az áruszállításban is egyre inkább teret nyer az elektrifikáció. A busz- és logisztikai flották üzemeltetői ezért egyre inkább keresik megfelelő töltési megoldásokat.
Küzdelem a csalások ellen: ma már nem elég, ha automatikusan ellenőrizzük az összes tranzakciót
A hagyományos tranzakciómonitorozáson túl egyre nagyobb szerepet kap a hatékonyabb, kockázatelemzés a pénzügyi bűncselekmények elleni harcban. Már nem elég automatikusan ellenőrizni a tranzakciókat és kiszűrni a gyanúsakat; szükség van az ügyfél várható és tényleges tevékenységének vizsgálatára, amelyhez a siker érdekében különböző kockázati mutatók kombinációját kell alkalmazni.
A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát
Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.