Koronavírus járvánnyal kapcsolatos intézkedések az online értékesítésben

forrás: Prím Online, 2020. március 23. 14:01

Az Ecommerce Hungary, mint szakmai szövetség lehetőségeihez képest igyekszik segíteni az online kereskedelemben érdekelt cégeknek, valamint hiteles tájékoztatást nyújtani a járvány terjedésének megelőzésével kapcsolatos teendőkről, intézkedésekről. Ezen kívül több más a kereskedelemben érdekelt szervezettel együtt, az MKIK-val együttműködve a kiskereskedelem zavartalan működését segítő munkacsoport tagja, mely társaság közvetlen javaslatokat tesz a kormányzati döntéshozók felé.

A magyar kormány Operatív Törzsének intézkedéseivel összhangban, az Ecommerce Hungary legtöbb kereskedő tagja, valamint a hazai csomagkézbesítést végző nagyobb futárcégek olyan szigorú higiéniai és biztonsági intézkedéseket vezettek be logisztikai folyamataikban, amelyeknek köszönhetően a COVID-19 vírus terjedése alatt is képesek biztonságosan kiszolgálni a rendeléseket, ezáltal pedig ellátni a lakosságot.

 

Ez eddig bevezetett legfontosabb intézkedések:

  • a raktárak dolgozói védőmaszkot és kesztyűt viselnek
  • a logisztikai központokban érintés nélküli hőmérőkkel ellenőrzik a dolgozók testhőmérsékletét
  • a futárokat kiképezték arra, hogy az esetleges fertőzést elkerülő módon adják át a rendeléseket
  • napi több alkalommal takarítják a raktárakat, különös tekintettel a közösségi terekre,
  • napi több alkalommal takarítják a szállításhoz használt járművek rakodótereit,
  • a raktárak munka-, és közösségi területein folyamatosan elérhető kézfertőtlenítő szer a munkatársak számára
  • a csomag-automaták tároló rekeszeit valamint a kezelőszerveket minden feltöltés előtt fertőtlenítik
  • az online kereskedelem háttértevékenységét biztosító irodai alkalmazottak közül a legtöbben már otthonról dolgoznak

 

“A jelenlegi vészhelyzetben az internetes vásárlás számít az egyik legbiztonságosabbnak megoldásnak a lakosság számára, mert azok az állampolgárok, akik online rendelik meg szükségleteiket, a lehető legkevesebb emberrel (gyakorlatilag csak a futárral) lépnek kapcsolatba ennek során, az internetes fizetés használatával pedig a jelen helyzetben kockázatos készpénzhasználatot is nélkülözni lehet” – mondta el Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke.

 

Az Ecommerce Hungary tagjai közt megtalálható e-kereskedők az elmúlt két hétben több mint egymillió darab rendelést szolgáltak ki, magyar háztartások százezreit látva el többek közt a koronavírus elleni védekezéshez szükséges tisztítószerekkel, vagy a mindennapi szükségleteket kielégítő árucikkekkel. Tagvállalataink beszerzői jelenleg azon dolgoznak, hogy a hiánycikknek számító antibakteriális folyékony szappanból, illetve a megfelelő védettséget nyújtó FFP3-as osztályú légzésvédő maszkokból is újabb készleteket hozzanak be Magyarországra.

 

Annak érdekében, hogy a koronavírus-fertőzés egyre súlyosabb szakaszaiban is zökkenőmentes és biztonságos maradhasson a hazai internetes kereskedelem, célunk hogy az Operatív Törzstől a jelenleg hatályos jogszabályok minimális módosítását kérjük. Egyrészt azt, hogy a helyzetre való tekintettel április 13-án, húsvét hétfőn, illetve hétvégi napokon is folytathassák online kiszállítási tevékenységüket,  a fizikai üzletet is működtető online kereskedők számára pedig naponta 15 óra után is legyen lehetséges az interneten megrendelt és előzetesen ki is fizetett termékek átvétele.

 

Ezen kívül az Ecommerce Hungary az alábbi ajánlásokat teszi a lakosság felé, az online vásárlás lebonyolításával kapcsolatban:

  • hasonlóan a hagyományos vásárlásokhoz, az online rendelések esetében is mindig csak a szükséges mennyiséget rendeljék meg, és csak olyan terméket vásároljanak, amelyre a mindennapi élet zavartalan működéséhez szükség van
  • lehetőség szerint használják az online fizetési megoldásokat, ha mégis utánvéttel szeretnének árut rendelni, olyan kereskedőt válasszanak aki biztosítja az átvételkori bankkártyás fizetést. Amennyire lehet, mellőzni kell a készpénzhasználatot
  • Kisebb társasházak, kertvárosi lakóközösségek számára javasolt összevontan rendelést leadni, ez könnyíti a szektorra nehezedő plusz terhelést, így csökken a rendelések átfutási ideje is
  • Amennyiben egyéni rendelésről van szó, és megoldható, javasolt a szaküzletben történő személyes átvétel, vagy a csomagautomatába kért teljesítés
  • A futárral való találkozáskor lehetőség szerint viseljenek védőmaszkot, vagy ha előrefizetés történt és megoldható, biztosítsák a teljesen érintkezésmentes átvételt. Ez utóbbira a logisztikai cégek is megfelelő intézkedéseket tesznek

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Álláshirdetések újratöltve – az AI már a HR-t is forradalmasítja

Az utóbbi években jelentősen átalakult az emberek információkeresési módja: egyre többen fordulnak mesterséges intelligencián alapuló eszközökhöz, ahol már nemcsak kulcsszavakat, hanem természetes nyelven megfogalmazott, összetett kérdéseket is feltesznek. A keresés így egyre inkább párbeszéddé válik, ami alapjaiban formálja át az online jelenlét szabályait – különösen a munkaerőpiacon.

2025. június 13. 21:27

Jövőálló munkahelyek, valós tudás – Ezt hozta a Business Fest 2025

A diploma helyett a valódi készségek, a kiaknázatlan munkaerő-tartalékok mozgósítása és a mentorprogramok bevezetése jelenthetik a választ a magyar munkaerőpiac aktuális problémáira – ez volt a Business Fest 2025 egyik legfontosabb üzenete. A közel 7000 résztvevőt vonzó rendezvényen a WHC Csoport szakértői döntéshozókkal és gazdasági szereplőkkel közösen mutattak be gyakorlati megoldásokat a munkahelyek jövőjének építéséhez. A 35 éves jubileumát ünneplő HR-szolgáltató ezen az eseményen jelentette be teljes körű márkamegújulását is.

2025. június 13. 19:54

Generatív mesterséges intelligencia a K&H Banknál: túl a technológián

A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia (genAI) nem csupán egy új technológiai eszköz, hanem az ügyfélkiszolgálás személyre szabottabbá és hatékonyabbá tételének kulcsa. Az elmúlt év során a bank számos területen sikeresen alkalmazta a technológiát – a belső működéstől kezdve, a hitelezési folyamatokon át, egészen Kate-ig, a digitális asszisztensig. A tanulási folyamat része, hogy a kevésbé eredményes esetekből is következtetéseket vonnak le. A cél egy olyan ügyfélélmény megteremtése, amely túlmutat a hagyományos bankoláson, és konkrét élethelyzetekre kínál testreszabott megoldásokat.

2025. június 13. 18:10

Győrben találkozott a tudomány és az üzleti világ

Ötödik alkalommal rendezték meg a Hungarian Summitot, a magyar–amerikai felsőoktatási és üzleti kapcsolatok építését célzó rangos eseményt. Az idei fórumnak a Széchenyi István Egyetem adott otthont, amely már a kezdetektől aktív résztvevője és támogatója a kezdeményezésnek.

2025. június 13. 13:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új szakértő irányítja a Yettel digitális fejlesztéseit

2025. június 12. 16:42

Diákötletek, amelyek jobbá tehetik a világot

2025. június 7. 13:55

Ők formálják a jövőt – díjazták a legtehetségesebb középiskolás innovátorokat

2025. június 1. 14:25

AI Summit Budapest 2025: Nobel-díjas kutató nyitja meg a konferenciát

2025. május 27. 16:35