A Siemens átadta az Egyesült Királyság első „Elektromos sugárútját”
A Siemens átadta az Egyesült Királyság első, több mint fél mérföld hosszú, elektromos járművek töltéséhez teljesen átalakított elektromos sugárútját, mely az „Electric Avenue, W9” nevet kapta.
Az ubitricity és a westminsteri városi tanács együttműködésével megvalósult projekt a meglévő infrastruktúra kihasználásával 24 lámpaoszlopot alakított át sikeresen töltőpontokká elektromos járművek számára. A lakosok mostantól a londoni Sutherland Avenue számos pontján tölthetik elektromos járműveiket, két szomszédos út átalakítása pedig várhatóan a következő hetekben fog lezárulni.
A Siemens által az átadás előtt végzett felmérés szerint a brit autósok több mint egyharmada (36%) szándékozott hibrid vagy elektromos járművet vásárolni következő autójaként, és ötből ketten (40%) mondták, hogy a töltőpontok hiánya miatt nem tették meg ezt korábban, vagyis ez a tényező tartja vissza leginkább az autósokat elektromos vagy hibrid jármű vásárlásától.
Az Electric Avenue W9 jól illusztrálja az elektromos járművekről alkotott vélemény változását, mely a brit fővárosban tapasztalható. Az adatok szerint a London belvárosában autózók 80%-a szerint „nagyon fontos”, hogy javuljon a levegő minősége, 83%-uk pedig az elmúlt öt évben fokozta a szénlábnyomának szentelt figyelmét. 2019-ben 40%-kal nőtt a westminsteri kerületben töltött elektromos járművek száma.
Teljes „gőzzel” előre
A westminsteri városi tanács jelenleg több töltőponttal rendelkezik elektromos járművek számára, mint az Egyesült Királyság bármely más önkormányzata: összesen 296, lámpa-oszlopba telepített töltőponttal, közülük 24-gyel az „Electric Avenue, W9”-en. A következő év során a westminsteri városi tanács ezer töltőállomás kialakításáig tervez eljutni, mivel kétszer annyi elektromos járművet regisztráltak helyileg, mint bármely más belső-londoni kerületben, mellyel az összes londoni kerület közül övék az első hely.
A Go Ultra Low Cities Scheme finanszírozásával a Siemens és az ubitricity ez idáig 1300 töltőpontot telepítettek szerte a városban, támogatva ezzel London főpolgármestere, Sadiq Khan #LetLondonBreathe kampányát és élen járva London levegőminőségének fokozásában.
„Tudjuk, hogy London levegőszennyezésének felét a közúti közlekedés okozza, Westminster pedig különösen forgalmas terület. Bár a levegőminőség kihívását nem tudjuk egyik napról a másikra megoldani, az Electric Avenue W9 fontos példa arra, mit lehet elérni a meglévő városi infrastruktúrával. Szemlélteti, miként fognak kinézni a lakóövezetek utcái a közeljövőben, és felgyorsítja az átállást a nulla kibocsátású járművekre” – mondta Cedrik Neike, a Siemens AG Igazgatótanácsának tagja és a Siemens Smart Infrastructure vezérigazgatója.
„Egy olyan városban, ahol a levegőszennyezés okozta helyzet az egyik legrosszabb az országban, minden tőlünk telhető módon támogatnunk kell az átállást a környezetbarát technológiákra. Az Electric Avenue, W9 bepillantást ad Westminster utcáinak jövőjébe, ahol reményeink szerint biztosítani tudjuk az infrastruktúrát, mely lakosaink számára a tisztább és környezetbarátabb közlekedésre való átálláshoz szükséges” – mondta Andrew Smith tanácsos, a Westminsteri Városi Tanács Környezetvédelmi és Közútfenntartó Bizottságának tagja.
Tévhitek
Az autósok jelenleg azt hiszik, hogy Londonban csupán 100-200 töltőpont található elektromos járművekhez, ami 10%-a sincs a Siemens által telepített, most is elérhető pontoknak. Egyharmaduk hitte úgy, hogy lakó- vagy munkahelye közelében nincs töltőpont. A Sutherland Avenue átalakítása az elektromos járművek töltőpontjainak meglévő infrastruktúráját használja fel egy egyszerű és gyors hálózat kialakításához, a westminsteri városi tanács által az előrejelzések szerint 2025-ig regisztrálásra kerülő nyolcezer elektromos jármű töltésére.
„A lámpaoszlopról való töltés rendkívül kényelmes, olcsó, megújuló és energiatakarékos módszert kínál elektromos járművek töltésére azok számára, akiknek nincs kocsifelhajtójuk. Az autók életük 95%-ában egyhelyben állnak, így logikus akkor tölteni őket, amikor a sofőr épp valami mást tesz, pl. alszik vagy dolgozik. Technológiánkat úgy alakítottuk ki, hogy telepítési és karbantartási költségei alacsonyak legyenek, ami hosszú távon alacsony költségeket eredményez az elektromos járművek vezetői és az önkormányzatok számára” – mondta Daniel Bentham, az ubitricity UK ügyvezető igazgatója.
Shirley Rodrigues, London környezetvédelmi és energetikai alpolgármestere, a következőket mondta az Electric Avenue, W9 kapcsán: „Határozott lépésünk a főváros levegőszennyezésének és éghajlatváltozási veszélyeinek kezelésére forradalmat indított el a londoni elektromos közlekedés terén. Tavaly több mint 140 szervezett támogatta a főpolgármester Elektromos Jármű Infrastruktúra Munkacsoportját, mely tervet dolgoz ki a nyilvános töltőállomások hálózatának bővítésére szerte a fővárosban. Az ilyesféle újításokat szorgalmaztuk már korábban is – a mostani fontos lépést jelent egyre bővülő töltőhálózatunk támogatásához.”
„A dízeles és benzines autók tiltásának közeledtével, miközben a londoni kerületek levegőnk minőségének javításán fáradoznak, nagy izgalommal tölt el, hogy elkészültünk első teljesen átalakított sugárutunkkal, az Electric Avenue, W9-nal. Partneri kapcsolatunk az ubitricityvel lámpaoszlopok átalakítására elektromos és hibrid járművek töltéséhez csak egy a Siemens számtalan kezdeményezése közül, melyek célja, hogy segítsük utaink felkészítését a jövőre, illetve a járművezetőket a jobb döntések meghozásában a közlekedés terén” – mondta Bernard Magee, a Siemens Future Grid értékesítési igazgatója.
További kutatás: A válaszadók harmada (36%) fejezte ki aggályát, hogy akkumulátora nem elegendő utazási szükségleteihez. Az átalakításokhoz használt technológiával az elektromos járműveket a bennük alkalmazott akkumulátortöltő rendszertől függően egyetlen éjszaka alatt kb. 200-300 km megtételére elegendő árammal lehet feltölteni. A hibrid autók teljes feltöltéséhez gyakran mindössze 2-3 óra elegendő.
Kapcsolódó cikkek
- Nyolc meglepő tény az elektromos autókról
- Itt az ABB elektromos hajtású autókhoz kifejlesztett töltőmegoldása
- Tíz százalékos kedvezmény elektromos autót bérlő vasúti bérleteseknek
- A Volkswagen a Siemens támogatásával fejleszti elektromos autóinak digitalizált gyártását
- Forradalmi koncepcióabroncs a jövő elektromos járműveihez
- Az ABB és a Porsche együttműködésre lép az e-mobilitás piacán
- A Lime 2030-ig 100 százalékban zéró emisszióssá teszi járműparkját
- A Siemens az okos épületek vezető IoT platform szolgáltatója
- Az ABB energiatároló rendszereket gyártó, modern üzemet avatott fel Badenben
- Az e-autók ára nem csökken úgy, ahogy az akkuké
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.