Mobile Industrial Robots - Fejlődés a közép- és kelet-európai piacon
Az autonóm mobil robotok piacvezetője, a Mobile Industrial Robots (MiR) bemutatót tartott a közép- és kelet-európai piacon tapasztalható fejlődésről, és betekintést engedett abba is, hogy a márciusban megjelent MiR250 milyen új lehetőségeket teremtett az intralogisztika automatizálásában.
2019-ben a MiR megduplázta a MiR autonóm mobil robotok (AMR) eladási számát Közép- és Kelet-Európában, a CEE piac fő mozgatórugói Magyarország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia. Ezekben az országokban erős partnerhálózatok épültek ki, Lengyelországban az Astor és a ProCobot, Csehországban és Szlovákiában az Amtech és a Dreamland, Magyarországon pedig a B&O Engineering és egy új partner, a VFP Systems forgalmazza a robotokat. A belső logisztika MiR robotokkal való automatizálása iránti megnövekedett érdeklődést jól mutatja az is, hogy az Astor a közép- és kelet-európai régióból elsőként megkapta a Kiváló Partner elismerést. A MiR robotokat érintő egyre nagyobb kereslet a Balkán-félsziget országaiban, de Oroszországban, Ukrajnában és Fehéroroszországban is megfigyelhető.
A MiR kínálatában jelenleg öt autonóm mobil robotmodell található, melyek elsősorban a kapacitásukban és rendeltetésükben különböznek. A kisebb robotokat, a MiR100-at, a MiR200-at, és a MiR250-et könnyebb súlyok szállítására tervezték az ipar, a logisztika, és az egészségügy számára. A MiR500 és a MiR1000 automatikusan gyűjt be és szállít raklapokat, valamint nehezebb anyagokat. A MiR ezen kívül saját kiegészítőinek fejlesztésével is támogatja a teljes autonóm mobil robot ökoszisztémát, melynek része a harmadik fél által tervezett megoldásokat tartalmazó MiRGo platform is. A rendszer a MiR robotok zökkenőmentes együttműködését biztosítja.
„Közép- és Kelet-Európában a kisebb robotjaink a népszerűbbek. Az ipari szektort érintően az autóipar és az elektronikai ipar a legaktívabbak. A jelenlegi helyzet természetesen lassítja a beruházásokat, de a belső szállítási folyamatok automatizálását tekintve az e szegmenseket képviselő vállalatok általában a legtevékenyebbek. 2019-ben a CEE régió a MiR teljes bevételének 11%-ért felelt.” – mondja Jesper Sonne Thimsen, a Mobile Industrial Robots közép- és kelet-európai régiójának értékesítési vezetője
MiR250 – hatékonyabb munkavégzés szűkebb helyeken
A legújabb MiR robot idén márciusban került a piacra. A többi modelltől elsősorban kisebb méretében és alacsonyabb felépítésében különbözik, ami lehetővé teszi, hogy szűkebb helyeken is mozogjon, például keskeny folyosókon, kisebb ajtókon keresztül, vagy különböző elemek, berendezések alatt is át tudjon haladni.
„Hiszünk abban, hogy a gyártóvállalatok, logisztikai vállalatok, és az egészségügyi szektor szereplői is értékelni fogják új robotunk képességeit. Az egyik legnagyobb előny a robot gyors töltésében rejlik, amely maximalizálja a szállítási feladatok hatékonyságát, és a befektetés gyorsabb megtérülését eredményezi.” – mondja Jesper Sonne Thimsen.
Az automatizálásba történő befektetés rugalmas finanszírozási modelljei
2019 júniusa óta a MiR a DLL-el való együttműködés keretén belül lízingeli is robotjait. Az automatizációs befektetések során igénybe vehető rugalmas finanszírozási modell a CEE régióban is népszerű a vásárlók között.
Kapcsolódó cikkek
- Tévhitek és mítoszok a Cobotokról
- Az OnRobot bemutatja az “Eyes” 2.5D-s képfelismerő rendszert
- Új lízing programot indít és bővíti partnereinek számát Magyarországon a Universal Robots
- Az autóipari vállalatok autonóm mobil robotokkal optimalizálják belső logisztikájukat
- Az OnRobot puha gripperével egyszerűbbé válhat az élelmiszeripari alkalmazások automatizálása
- Az automatizált csomagolás hasznos a KKV-k számára
- Miért van szüksége az FMCG szektornak automatizált belső logisztikára?
- MiR-diadal: a dán cég ismét új mércét állított fel egy új robottal
- Az ABB és a Covariant MI-vel támogatott robotikai megoldásokat fejleszt
- A MiR kutatást végzett az AMR-ek belső logisztikában betöltött szerepéről
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.