Digiméter: A digitalizáció mércéje KKV-k számára
A koronavírus-járvány katasztrofális gazdasági hatásai ellenére van egy terület, ahol óriási lendületet vett a fejlődés, ez a digitalizáció. A nagyvállalatoktól a mikrovállalkozásokig mindenki rohamtempóban próbál az új körülményekhez alkalmazkodni: százezrek kezdték el megtanulni az online videókonferenciától a felhő-alapú dokumentumszerkesztőkön át a webshopig a legkülönfélébb eszközök használatát. Ezt a folyamatot igyekszik hosszú távon monitorozni egy most induló kutatássorozat, a Digitális Versenyképességi Mutató - rövid nevén Digiméter -, amely kifejezetten a hazai KKV-szektor fejlődését szeretné segíteni.
A digitalizáció erejét már az előző világválság idején is megtapasztalhattuk, amikor a gazdaság minden területén látható jelentős visszaesések közepette az e-kereskedelem egyedüliként volt képes éveken át kétszámjegyű növekedést produkálni. Az azóta eltelt évtized pedig világosan megmutatta, hogy a digitalizáció ma az a gazdaságnak, ami a múlt században az elektromosság elterjedése vagy a motorizáció volt. Ugyanakkor a digitalizációban is vannak hatékonyabb és kevésbé hatékony eszközök, sőt akár tévutak is. A megfelelő irányok megtalálásában és követésében nagy segítség lehet egy olyan mérce, amelyik visszajelzést ad egy-egy szektor, vagy egy adott vállalkozás számára, hogy hol tart, merre haladjon.
Ebben próbál segítséget nyújtani a Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) nevű, a koronavírus-járvány apropóján induló, de többévesre tervezett kutatássorozat, amely két évtizedes digitalizációs tapasztalattal rendelkező szakemberek részvételével, az eNET, a Reacty Digital, a SmartCommerce Consulting és a Virgo megvalósításában, valamint a Számlázz.hu főtámogatói részvételével jön létre.
A kutatás első szakasza május 18-án indul egy olyan kérdőívvel, amelyben a szakemberek azt mérik fel, hogy a KKV szektor egyes szereplői milyen eszközökkel és módszerekkel próbáltak és próbálnak reagálni a járvány miatt kialakult, eddig ismeretlen kihívásokat hozó helyzetre, illetve milyen sikerek és kudarcok érik őket. A digimeter.hu weboldalon nyilvánosan elérhető kérdőívet bárki kitöltheti, de a szervezők mintegy hatvanezer céget közvetlenül is megkeresnek.
A kutatás lezárulta után a résztvevők megkapják a kutatási eredmények összefoglalóját, ami javaslatokat is tartalmaz a digitális versenyképesség javítására. Ugyanakkor a fontosabb eredményeket összefoglaló riportok szabadon letölthetőek lesznek a kezdeményezés weboldaláról, ahogyan azok a mérőszámok is, amelyek idősorosan mutatják majd be a hazai vállalkozások digitális versenyképességi indexét.
A Digiméter mögött álló cégek a digitális gazdaság jó ismerői: a Virgo csoporthoz tartozó Smart Commerce Consulting közel száz tanácsadói projekt során szerzett mélyreható piaci ismereteket, míg az eNET és a Reacty Digital piackutató cégek szakemberei több évtizedes kutatási, módszertani tapasztalattal rendelkeznek. Az ő tudásuk egészül ki a piacvezető online számlázó, a Számlázz.hu szakmai és főtámogatói részvételével, valamint a Cégjelző céginformációs rendszer innovatív dinamizmusával.
Kapcsolódó cikkek
- Mindent digitálisan – így változtak kapcsolattartási és munkavégzési szokásaink a járvány idején
- Azonnali fizetési rendszer: a netezők is rajtra készek!
- Az üzleti digitalizáció buktatói
- Digitalizálódó számlázás a KKV szektorban
- Közel 5,4 millió online vásárló hazánkban
- Félelmekből előnyök – megkerülhetetlen a felhő a gazdaság digitalizációjában
- Indul az Év Internetes Kereskedője díj 2019
- eNet kutatás a hazai e-sport piac helyzetéről
- Aktivitást mérő okoseszközök használati szokásai Magyarországon
- További fejlődésre sarkall a karácsonyi e-kiskereskedelmi szezon
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.