Nemzetközi befektetőtől vont be tőkét a Barion
Jelentős összegű tőkebefektetést kapott a magyar Barion a londoni székhelyű Financial Services Capital Partners magántőke befektetőtől. A friss finanszírozást a Barion európai terjeszkedésre és új, innovatív termékek, szolgáltatások piaci bevezetésére fogja fordítani. A magyar alapítású fintech cég digitális fizetési megoldásokat kínál jelenleg hazánkon kívül Ausztriában, Csehországban, Németországban és Szlovákiában.
A Financial Services Capital Enabling Technologies portfóliójának egyik első befektetése a magyar Barion Payment Zrt. A 2015-ben, Budapesten alapított Barion elektronikus fizetési megoldásokat fejleszt és üzemeltet: jelenleg online fizetési kapuval, és elektronikus pénztárcával van jelen a magyar és nemzetközi piacokon. A dinamikusan növekvő fintech jelenleg több mint 7.000 e-kereskedelmi partnert szolgál ki öt országban, az elmúlt egy évben pedig megháromszorozódott a Barion rendszerével megvalósított fizetési tranzakciók volumene.
„A Barion Payment a Financial Services Capital Partners Enabling Technologies portfóliójában kulcsszerepet fog betölteni, hiszen a cég skálázható digitális fizetési szolgáltatásai és a pénzügyi adatok hatékony monetizálását célzó megoldása is jelentős értéket képvisel. Célunk, hogy felgyorsítsuk a Barion európai terjeszkedését, melyet a tőkén kívül új integrációs partnerkapcsolatok kialakításával, illetve jelentős technológiai és stratégiai menedzsment tudással fogunk segíteni” – hívta fel a figyelmet Matthew D. Hansen, a Financial Services Capital Partners alapító-ügyvezetője a tranzakció kapcsán.
Eddig öt országban már összesen 2,3 millió felhasználó vette igénybe a Barion fizetési szolgáltatásait, a cég megoldásaival bonyolított tranzakciók teljes volumene pedig éves szinten meghaladja a 100 milliárd forintot. A fintech további dinamikus nemzetközi terjeszkedést tervez első lépésként Közép-Európában, és hamarosan új szolgáltatásokkal is piacra lép. Korábban a prágai központú Home Credit Group, Európa egyik legnagyobb személyes pénzügyi szolgáltatója, is befektetett a Barionba, Series A tőkebevonási kör keretében.
„A Barion befektetési portfóliónk egyik oszlopos tagja. A cég a befektetésünk óta eltelt mintegy két évben dinamikus növekedést tudott megvalósítani, és sikeresen megkezdte nemzetközi terjeszkedését. Nagy eredmény, hogy egy olyan tapasztalt és a pénzügyi szolgáltatások terén mély tudással rendelkező szakemberek nevével fémjelzett tőkebefektető is jelentős potenciált lát a cégben, mint a Financial Services Capital Partners” – hangsúlyozta Pavel Krbec, a Barion Home Credit Groupot képviselő igazgatósági tagja.
A Financial Services Capital egy szektor specifikus magántőke befektető cég, mely Londonban, Madridban, Bécsben és Luxemburgban is aktív jelenléttel bír. A cég szakembergárdája jelentős üzemeltetési és technológiai tapasztalattal bír, mellyel a portfólió cégek közötti szinergiák minél hatékonyabb kiaknázását célozza.
Kapcsolódó cikkek
- Operatív igazgatóval erősít a QUADRON
- Önkéntes alapon térhetnek vissza a Magyar Telekom munkavállalói az irodába
- Tisztújítás az IAB Hungary elnökségében
- Elkészült a Magyar Telekom 2019-es Fenntarthatósági Jelentése
- Nevet váltott az IT Services Hungary
- Vállalati hírek a Universal Robots-tól
- Mobilitással segítette a Europcar a koronavírus elleni küzdelmet
- A régió egyik legnagyobb social impact befektetését kapta a Green Fox Academy
- Évet értékelt és előrejelzést adott a magyarországi Bosch csoport
- 100 millió eurós tőkebefektetés a Bolt-nál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.