EasyBID – Header Bidding megoldás az Adverticumtól

forrás: Prím Online, 2020. október 8. 15:45

EasyBID néven új funkcióval gazdagodott Magyarország piacvezető médiaoldali hirdetéskiszolgáló rendszere, az Adverticum AdServer. A szolgáltatás révén mostantól Header Bidding technológiával is értékesíthetővé válnak a hirdetési felületek, ezáltal pedig növelhetők a tartalomszolgáltatói bevételek.

Az internetes hirdetési piacon egyre több online újság, tartalomszolgáltató próbálja meg a nagy nemzetközi automatikus hirdetési piactereken is értékesíteni reklámfelületeit – ezt hívja a szakzsargon programmatic hirdetéseknek -, mert így olyan globális kampányokból is részesülhetnek, amelyhez amúgy, a hazai értékesítési láncon keresztül nem lenne esélyük. A Header Bidding a programmaticon belül egy olyan technológia, amelynek segítségével további lehetőségek nyílnak meg, mivel az online újság egyidejűleg meg is versenyeztethet több ilyen automatikus hirdetési piacteret (ezeket SSP-knek hívják), s végül azt a hirdetést jelentetheti meg, amely számára a legtöbb bevételt hozza. 

 

Persze mindehhez az online újságoknak technológiai szolgáltató partnerekre van szüksége. Az Adverticum - amely a hazai piacvezető médiaoldali hirdetéskiszolgáló rendszer, az Adverticum AdServer fejlesztője és üzemeltetője - legújabb fejlesztésével az adszerver felhasználók egy rendszeren belül kezelhetik saját direkt módon értékesített kampányaikat és a programmatic piactereken elkelt hirdetéseiket. Az újonnan bevezetett, EasyBID névre keresztelt funkció révén a kiszolgáláskor az AdServer az adott hirdetési helyeket/zónákat megversenyezteti több SSP szolgáltatónál is úgy, hogy figyelembe veszi az adminisztrációs felületen korábban felvett kampányok beállításait, prioritásait valamint árait, és végül azt a hirdetést jeleníti meg, amely a legtöbb bevételt hozhatja. A magasabb hozam elérése mellett az EasyBID funkció sokkal tisztább képet is nyújt az adszerver ügyfelek számára arról, hogy mennyit érnek ténylegesen a reklámmegjelenéseik, hiszen az adminisztrációs felületről lekérhető statisztikában látható az összes Header Bidding bevétel. 

 

Az Adverticum szerveroldali megvalósítást kínál, így a kommunikáció a hirdetések kiszolgálásával párhuzamosan folyik a hirdetéskiszolgáló szerver és az egyes programmatic szolgáltatók között. Ennek köszönhető, hogy tetszőleges számú partner felé mehet ki egy időben kérés, nem kell a különböző böngészők miatti kompatibilitási problémákkal foglalkozni, valamint nem lehet befolyásolni kliens oldalon a rendszerek által kapott válaszokat, és esetleg ezzel károsítani a kampánymegjelenést. A weboldalak forrásában lévő korábbi hirdetéskiszolgáló beépítési kódok módosítására sincs szükség, hiszen az Adverticum által kínált összes goa3 típusú kiszolgálási kóddal használható a funkció.

 

A szolgáltatás további előnye, hogy a külső rendszerek túl lassú válaszideje esetén sem feltétlenül marad eladatlan reklámmegjelenés, mert az előre definiált idősáv túllépése esetén a direkt kampányok közül a sorrendben megfelelő szolgálódik ki.

 

Az EasyBID funkció új, extra szolgáltatás az Adverticum rendszerében, amely az AdServer felhasználók számára már megrendelhető. Bővebb információért, valamint a szolgáltatás megrendelése esetén kérjük forduljanak az Adverticum szakértő kollégáihoz az ertekesites@adverticum.com címen.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

2025 legfontosabb technológiai trendjei

2025-ben a technológia újabb evolúciós ugrás előtt áll, amely alapjaiban formálja át az iparágakat, a globális gazdaságot és mindennapi életünket. A mesterséges intelligencia (AI) egyre fejlettebbé válik, a kvantumszámítástechnika és az edge computing terjedése új lehetőségeket nyit meg, míg a felhasználói élményre fókuszáló technológiák, mint az AR és a VR, egyre nagyobb teret kapnak idén – ezeket a trendeket prognosztizálják a Kingston Technology és az általa megkérdezett technológiai szakértők. De mit jelent mindez a vállalatok és a fogyasztók számára?

2025. február 19. 21:28

Vezérigazgatók előrejelzései 2025-re

A globális gazdaság gyorsulását a magyarországi cégvezetők 70%-a várja, a hazai gazdasággal kapcsolatban 60% nyilatkozott optimistán, de a saját vállalata növekedésében csak 39% bízik.

2025. február 19. 20:37

Megszületett Anna, a társkeresőket segítő AI

A mesterséges intelligencia egyre inkább átalakítja mindennapi életünket. Az üzleti világban például hatékonyabbá teszi a fordítói munkát, a kommunikációt, sőt még a döntéshozatalt is. Egyre több helyen találkozunk vele, sokszor észrevétlenül, a háttérben végezve el a feladatokat.

2025. február 19. 17:59

A FoxPost és Packeta egyesülése új lehetőségeket hoz a csomagküldésben

A FoxPost 2025-ben országszerte ezer új helyszínen telepít csomagautomatákat, miközben folytatja a Packeta Hungary Kft.-vel való integrációját, amely várhatóan szeptemberre fejeződik be. A cég szakértői szerint az e-kereskedelem piaca idén ismét növekedési ütemet mutathat.

2025. február 19. 14:46

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Láss a Jövőbe: Innovációs pályázat a Z-generációnak

2025. február 18. 11:32

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20