Ezek a legnépszerűbb autómárkák
A Picodi.com kutatócsoportja megvizsgálta mely autómárkák iránt érdeklődnek a legjobban az internet-felhasználók Európában.
Fény derült a legkívánatosabb autómárkákra
Annak érdekében, hogy megtudjuk mely autók vezetéséről álmodoznak Európa-szerte, összehasonlítottuk a Google keresések statisztikáit több, mint 60 autómárka között: prémium, középosztály és gazdaságos kategóriákban.
Európában, ahogy Magyarországon is a legnagyobb érdeklődést a BMW vonzza. Ez a német márka Európa 15 országában a legnépszerűbb autógyártóinak az élére került a listában. Az Egyesült Királyságtól kezdve Németországon, Ausztrián és hazánkon keresztül, a balkáni államok többségéig (Szerbia, Montenegró, Macedónia és így tovább) a dobogó első fokát szerezte meg.
A Mercedes-Benz a második helyen végzett a legnépszerűbb autógyártók között az internetezők körében 10 országban. A márka legnagyobb rajongótábora Oroszországban, Azerbajdzsánban, Örményországban, Albániában és számos nyugat-európai országban található, köztük Portugáliában, Luxemburgban és Belgiumban.
Utolsó dobogósunk a Toyota lett, amely a legnagyobb népszerűséget kapta Lengyelországban, de rajongóit megtaláljuk Bulgáriában, Görögországban, Litvániában és Lettországban is.
Fej fej melletti hajrában a negyedik helyre szorult egyaránt a Volkswagen és a Tesla. Az amerikai elektromos autómárka tábora vezető pozícióba került Írországban, Liechtensteinben, Norvégiában és Svájcban. A német gyártót pedig Spanyolországban, Olaszországban, Ukrajnában és Belorussziában kedvelik a legjobban.
A Dél-Koreai Hyundai márka 3 európai országban tört az élre, Csehország, Szlovákia és Izland emellett tette le a voksát.
A két francia márka, a Peugeot és a Renault, valamint a svéd Volvo az utolsó cégek, amelyek valamelyik európai országban a csúcsra törtek. A franciák mellett még a dánok preferálják a Peugeot-t, a Renault pedig a törökök között lett a legnépszerűbb, és végezetül a Volvo, ami Svédországban vezeti a listát.
A keresés módszertana és források
A kutatás 64 autómárka keresési lekérdezéseinek összehasonlításán alapult 2017–2021 között. A korábbi adatok a Google Keyword Planner segítségével szerezték. Andorra, Málta, Monaco, San Marino és a Vatikán adatai nem álltak rendelkezésre.
Forrás: Picodi.com
Kapcsolódó cikkek
- Állja a sarat a hazai cégautópiac
- Limitált szériás változatokkal emlékezik meg Forma 1-es győzelmeiről a Maserati
- Nem félnek, de betartják az óvintézkedéseket a hazai autósok
- A Land Rover Defender nyerte a 2021-es Világ Év Autódizájnja díjat
- Mennyi időbe telne kiolvasni a világ legjobb bestseller köteteit?
- A Bridgestone kapta a 2021-es ‘‘Év gyártója” címet nyári gumiabroncs kategóriában
- Flottacserével pörög az e-mobilitás
- Már online is vásárolhatunk új autót
- Mennyi ideig tartana végignézni minden idők legjobb sorozatait?
- Nő, de rohamosan öregszik a személygépkocsi állomány
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.