5 hatékony módszer az e-kereskedelmi vállalkozások számára az online visszaélések megelőzésére

forrás: Prím Online, 2021. június 29. 17:06

A Juniper Research piackutató becslése szerint idén világszerte 18%-kal fog nőni az e-kereskedelmi vállalkozások online csalásokból származó vesztesége, amelynek értéke  szemben a tavalyi 17,5 milliárddal, akár a 20 milliárd dollárt is elérheti. Az online értékesítést végző vállalkozásoknak számára ezért minden korábbinál nagyobb a jelentősége, hogy milyen csalásmegelőzési stratégiákat alkalmaznak a rosszindulatú tranzakciók kiszűréséhez.

A digitális pénzügyi szolgáltatások növekvő népszerűségével egyre több kifinomult csalási módszer válik népszerűvé Magyarországon is, ideértve például a fizetési ablakból más webhelyekre történő átirányítást, a rosszindulatú „próba” tranzakciókat, vagy a jelszavak hamisítását is. A csalások számának növekedése a fogyasztói bizalomra is jelentős hatása van, a vállalkozások által használt számos digitális biztonsági intézkedés ellenére az európai fogyasztók 65%-a, míg a magyarok 59%-a aggódik az online vásárláshoz kapcsolódó kockázatok miatt. Mindez a fogyasztók magatartásban is visszatükröződik: a magyarok  több mint 80%-a ellenőrzi vásárlás előtt az adott webáruház értékeléseit, valamint 84% - amennyiben lehetséges - csak jól ismert webáruházból vásárol.

 

„Az növekvő kockázatok miatt a vállalatok folyamatosan fokozzák a biztonságra irányuló törekvéseiket, ideértve a speciális csalásmegelőző eszközök igénybevételét és a fizetésvédelmet is, mindazonáltal nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a bevezetett megoldások nem lehetnek negatív hatással a vásárlói élményre, és nem igényelhetnek többlet erőforrásokat  a vállalat egyéb területekért felelős munkatársaitól sem” - mondja Michał Bogusławski, a ZEN.COM kereskedelmi igazgatója.

 

Az Zen.com digitális fizetési platform online vállalkozások számára készített útmutatója pontokba szedi a legfontosabb tranzakció biztonságra irányuló lépéseket és a fogyasztói élmény szinten tartásának helyes irányait:

 

1. Válasszon olyan platformot, amely megfelel a PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) információbiztonsági szabványnak

Kezdje a szilárd alapokkal és mutassa meg ügyfeleinek, hogy webáruháza a legmagasabb szintű, világszínvonalú szabványoknak is megfelel. A PCI Security Standard Council szigorú előírásainak megfelelően az összes adat (pl. kártyaadat, PIN-kód) tárolása titkosítva történik, ami biztonságot nyújt mind a fizetés címzettje, mind a kártya tulajdonos számára.

 

2. Készítsen cselekvési tervet többlépcsős hitelesítés használatára a bankkártya CVV-számának kötelező ellenőrzésével.

A digitális csalók fokozott aktivitásának korában a CVV-számmal történő hitelesítés megakadályozza az illegális kártyahasználatot, ami a vevő számára nagyobb biztonságot nyújt még az érzékeny adatok kereskedőnek történő átadása után is. A CCV hitelesítés bevezetése után fontolja meg egy további online tranzakció ellenőrzési módszer, például tokenek, vagy egyszeri generált kódok használatát is.

 

3. Használjon csalásfelderítő eszközöket és készítsen kimutatást a vásárlók magatartásáról

Rendkívül fontos, hogy a vállalkozások gyorsan reagáljanak a tisztességtelen gyakorlatokra. Minden gyanús tranzakciót azonnal át kell vizsgálni és továbbítani kell egy kiberbiztonsági szakértőnek, vagy a dedikált informatikai szakembernek. Erre alkalmasak azok a háttérben automatikusan működő csalásfelderítő platformok, amelyek lehetővé teszik a gyors reagálást már a közelgő problémák első jelei alapján. A biztonsági kérdéseken nem érdemes spórolni, a vállalat összehasonlíthatatlanul nagyobb veszteségeknek teheti ki magát a jövőben.

 

4. Maradjon átlátható a vállalkozás adatkezelése

Csak annyi adatot tároljon az ügyfelekről amennyi feltétlenül szükséges, összhangban a GDPR követelményekkel. A törvényi előírásoknak megfelelően a fogyasztónak tudnia kell, hogy mire fogják használni az adatait (pl. a hírlevélre való feliratkozáshoz használt e-mail címre nem küldhetünk más tartalmú levelet). Az aranyszabály, hogy csak a legszükségesebb mennyiségű adatot szabad tárolni. Ha nem tudja, hogyan használja az adatokat, ne gyűjtse azokat. Ennek köszönhetően nem lesz áldozata a tisztességtelen gyakorlatokkal kapcsolatos vádaknak és vállalkozása átlátható marad.

 

5. Ha e-üzletünkben még mindig túl gyakran tapasztalunk jogosulatlan visszaterheléseket, érdemes megfontolni egy olyan fizetési platform használatát, amely leveszi a vállunkról a visszaterhelésekkel kapcsolatos ügyintézés feladatát.

Az elektronikus kereskedelemben elkövetett csalások felismerése a vállalatoknál még mindig költséges, nehézkes és bizonytalan. Az online vállalkozásoknak és az online áruházaknak számos professzionális, dedikált megoldás áll a rendelkezésükre, amelyek pontosan ezekre a célokra találtak ki.

 

„Az e-kereskedelmi csalások felismerése továbbra is költséges, nehéz és bizonytalan, ezért a ZEN.com-nál olyan pénzügyi megoldásokra összpontosítunk, amelyek valós időben támogatják a vállalatot, csökkentve a tisztességtelen fogyasztók által elkövetett cselekmények lehetőségét. A Zen által kínált azonnali visszaterheléses rendszer az egyik olyan megoldás, amely teljeskörű támogatást nyújt a vállalkozások számára a területen” - mondja Dawid Rożek, a ZEN.com vezérigazgatója.

 

Bár a visszaterhelések nullára történő csökkentése legtöbbször elérhetetlen, az olyan modern fizetési platformok, mint a Zen.com már rendelkeznek olyan szolgáltatásokkal, amelyek keretében átvállalják az ezzel járó a feladatokat, így használatukkal kiszámíthatóbbá válik a vállalkozás pénzforgalma.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Keresik az elmúlt rendkívüli időszak hőseit!

Új díjat alapított a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) HoReCa és Event Tagozata és a Trade magazin. Tíz kategóriában keresik a szektor azon szereplőit, akiknek a koronavírus-járvány idején sikerült valamilyen különleges megoldással menteni a menthetőt: a kollégákat, a közösséget, a szolgáltatásukat. A kitüntető címre maguk az érintettek pályázhatnak fotókkal illusztrált történetük feltöltésével a www.horecahosok.hu oldalon.

2021. augusztus 4. 19:08

Együttműködési szándéknyilatkozatot írtak alá a V4 Smart Platform hazai iparági partnerei

A V4 Smart Platform 2 (V4SP2) projekt a korábbi hazai iparági partnerek - OTP Bank Nyrt., MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., i-Cell MobilSoft Zrt., Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és SAP Hungary Kft. - közreműködésével valósul meg. A projekt jelentős mérföldköve a 2021. május 21-én aláírt együttműködési szándéknyilatkozat.

2021. augusztus 4. 17:23

Ismét retró hétvége a Balaton északi partján

A júliusi rendezvény után, augusztus 7-én és 8-án a Balaton északi partját ismét retró hangulat tölti be. 2021. június 18. óta a vasúttársaság járatai Budapesttől Balatonfüredig környezetbarát, villamos vontatással közlekednek, ezért az észak-balatoni vasútvonalon megújult a menetrend, és a retró vonatok közlekedése is változott a korábbi években megszokotthoz képest. A 2021-es nyár második retró hétvégéjén visszatér a 424-es „Bivaly” gőzmozdony, és ismét megjelennek a MÁV-START, a MÁV Rail Tours és a Volánbusz retró-járművei, hogy nosztalgikus hangulatban vonatozhassanak utasaink.

2021. augusztus 4. 15:40

A Telekom digitalizációs kampányait díjazta a legrangosabb nemzetközi PR-verseny

Az IPRA által évente meghirdetett Golden World Award a legjelentősebb globális kommunikációs szakmai elismerés, mely a legkiválóbb PR projekteket díjazza. A Magyar Telekom két, digitalizációs céllal született programjának kommunikációja is elnyerte a nemzetközi szervezet díját és az ezzel járó szakmai elismerést.

2021. augusztus 4. 13:55

Az eMAG mobilappjával a leginkább elégedettek a magyar internetezők

A GKI Digital kutatása szerint a mintegy 6,2 millió magyar internetező 97 százaléka használ okostelefont, és minden negyedik felhasználó telepít vásárlással kapcsolatos applikációt a készülékére. Ezek közül az egyik legnépszerűbb online vásárlásra használható alkalmazás az eMAG-é, és ezzel az appal a leginkább elégedettek a hazai okostelefon-használók.

2021. augusztus 4. 12:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Xiaomi a Fortune Global 500-as listájának 338. helyére lépett

2021. augusztus 3. 09:56

Jó belépő a külföldi piacra a hazai tech cégeknek

2021. július 20. 16:30

Első a kiberbiztonság?

2021. július 7. 12:37

950-szeresére nőtt három hét alatt a magyar vizslacoin árfolyama

2021. június 28. 09:52