Elkészült a 2021-es Nagy Webáruház Felmérés

forrás: Prím Online, 2021. november 12. 09:55

A Magyarországon üzemelő webáruházak mindössze 12 százalékának csökkent a forgalma a koronavírus-járvány kirobbanása óta, ez derül ki a 14. Nagy Webáruház Felmérés adataiból. A Shoprenter által elvégzett kutatás keretein belül 707 hazai webáruház tulajdonosa válaszolt kérdésekre szerteágazó témakörökben. Az egyik legmeglepőbb eredmény az volt, hogy a megkérdezett webshopok közel fele idén vagy tavaly indult. Ebből egyértelműen leszűrhető, hogy a piac elképesztő ütemben fejlődik.

A hagyományoknak megfelelően idén is elkészült a Shoprenter Nagy Webáruház Felmérése. Kulcsár István Róbert, a cég egyik alapítója elmondta, a felmérés egy online kérdőív segítségével történt, melyet úgy alkottak meg, hogy a kérdések egy része illeszkedjen a korábbi kutatásaikhoz. Ennek köszönhetően átfogóbb képet kaptak a változásokról, mivel a felmérések adatai könnyedén összehasonlíthatóvá váltak egymással.

 

2021-ben összesen 707 hazai webáruház vett részt a kutatásban. A webshopok tevékenységi területét tekintve a TOP 3 kategória sorrendje változatlan maradt a tavalyihoz képest: a bronzérmes a hobbi, az ezüstérmes a divat, a győztes pedig az ajándék termékkategória lett. Az építkezés, kert, barkács, a háztartási eszköz, valamint a bútor, lakberendezés termékkategóriákat értékesítő webáruházak előrébb kerültek, holtversenyben a negyedik helyet foglalják el. 

 

Kulcsár István Róbert

„A forgalomnövekedés szempontjából kiemelkedők voltak az elmúlt időszakban azok a területek, amiket a koronavírus-járvány hozott kedvező helyzetbe. Ilyen a számítástechnika, hiszen a digitális oktatás és a home office miatt sok családnak új eszközökre volt például szüksége, vagy a hobbi jellegű termékek, hiszen rengetegen kezdtek aktívabban tevékenykedni a házban vagy a ház körül. A legnagyobb veszteséget azok szenvedték el, akik a turizmusra építettek, a snowboardozásban, síelésben egy komplett szezon kimaradt, ami meglátszik a bevételeken is” – értékelte az eredményeket Kulcsár István Róbert.

 

Érdekességként megjegyezte, hogy míg egy évtizeddel ezelőtt mindenki elképzelhetetlennek tartotta, hogy divatárukat tömegével rendeljenek az emberek online, ez a szektor szárnyal, pár évvel ezelőtt bekerült a TOP 3-ba és egyre jobb számokat produkál.

 

 

Jött a járvány, muszáj volt lépni

A Shoprenter webáruház rendszer egyik alapítója közölte, a kutatásban megkérdezett webshop tulajdonosok 44 százaléka indult idén vagy tavaly, ami pontosan szemlélteti, milyen dinamikus fejlődésen megy keresztül ez a piac.

 

„Rengeteg olyan cég üzemelt a pandémiát megelőzően, amelynek csak offline üzlete volt, nem érzett rá kényszert, hogy webshopot indítson még akkor sem, ha a piac küldte felé a jeleket. Amikor viszont berobbant a járvány, mindenkinek muszáj volt lépnie. Az általunk kezelt hatezer webáruház forgalmi adataiból jól lehetett látni, hogy amikor karanténba zárták az országot, minden vásárló az internetre menekült, majd miután feloldották a korlátozásokat, megtörtént a visszarendeződés” – magyarázta.

 

A 14. Nagy Webáruház Felmérésből kiderült, a résztvevők 43 százalékának növekedett, 20 százalékának nem változott a forgalma a járvány alatt, 24 százalék pedig arról számolt be, hogy akkor még nem üzemelt a webáruháza. Mindössze a megkérdezettek 12 százalékának csökkent valamelyest (maximum 20 százalékkal) vagy jelentősen (20 százaléknál többel) a bevétele.

 

 

Offline üzlet nélkül online is nehezebb

Kulcsár István Róbert az eredményekkel kapcsolatban arra is felhívta a figyelmet, hogy a 707 webáruház 43 százaléka rendelkezik offline üzlethelyiséggel. Mint fogalmazott, az online és az offline között van egy erős szinergia, ami a többcsatornás értékesítésre ad lehetőséget.

 

„Minél nagyobb, minél bonyolultabb, minél drágább egy termék, annál nehezebben hozzák meg online a döntést a vásárlók. Ha valaki pizzát kíván, három perc alatt megrendeli, de ha autót szeretne, hónapokig agyal rajta, egy lakásvásárlásnál pedig ez akár évekig elhúzódhat. Sok esetben inkább azért nem jut elhatározásra az érdeklődő, mert szimplán nem akar rosszul járni” – szemléltette a folyamatot.

 

Megjegyezte, már a nagy amerikai cégekhez is elért a trendforduló, egyre többen nyitnak offline üzletet is. A fogyasztók jobban bíznak ugyanis azokban a cégekben, ahol van lehetőség személyes átvételre. Ilyenkor csak az előkészítés zajlik online, de az üzlet offline köttetik meg. Egyszerű példával élve a lakástextilt említette, amit meg kell simogatni, érezni, látni kell azelőtt, hogy valaki fizessen is érte.

 

A kutatást végző Shoprenter jelenleg 60 munkavállalót foglalkoztat, hatezer áruházat bérelnek tőlük. 2020-ban ezeken a webshopokon összesen 6.5 millió rendelés volt 158 milliárd forintos értékben. A cég indulása óta a Shoprenteres webáruházakban összesen már 500 milliárd forintnyi rendelés volt.

 

Még többet az e-kereskedelemről

A 14. Nagy Webáruház Felmérés eredményei mostantól az újonnan megjelent ekerstat.hu weboldalon érhetők el, ahol a kutatás mellett számos egyéb, izgalmas e-kereskedelmi statisztika kerül bemutatásra.

 

Az ekerstat.hu célja, hogy felmérje a magyar e-kereskedelmi piac helyzetét és átfogó képet nyújtson a hazai trendekről. 

 

A weboldal a Shoprenter, a GKI Digital és az Árukereső szoros együttműködésének eredményeként jött létre, hogy a lehető legpontosabb alapot biztosítsák az adatok bemutatására. Az oldalon szereplő adatok időről-időre frissülnek és bővülnek.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01