Hogyan befolyásolnak az internetes reklámok?

forrás: Prím Online, 2021. november 15. 16:59

Nem szeretjük, ha lódít, ha irritálóan tolakodó, ha harsány és ha unásig ismétlődik egy internetes reklám. Szeretjük viszont a jó reklámzenét, a humort, a szép képeket és ha frappáns a sztori. Ha pedig egy online reklám szerethető, hatására többet is vásárolunk, kiváltképp a nők – derül ki a DisplayNOW hirdetési webshop reprezentatív online reklám kutatásából.

A politikai reklámok bosszantják az embereket, leginkább internetezés közben, ezt 12%-uk említette. Ettől messze elmaradva a gyógyszer- (4%) és a nőiintimtermék-reklámok (3%) következtek. Ezenkívül sokakat zavarnak a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos, valamint az intimbetét- és online játék hirdetések.

 

A legtöbbek számára (31%) a negatív kivitelezés a zavaró. Ki nem állhatják, ha a reklám tartalma nem hihető, irritáló, negatív, ha túl harsány, agresszív, és ha idegesítő a zenéje. Emellett nem szeretik a tolakodó, túl sokat ismétlődő, bugyuta reklámokat sem.

 

 

A jó emlék vásárlást okoz

A zavaró reklámokkal szemben a legtöbb válaszadó a színvonalas, pozitív kivitelezést értékeli a legjobban egy internetes reklámban (19%). A leggyakoribb reklámelemek, melyek szerethetővé tesznek egy reklámot, a zene, a humor, a szép képek és a dinamikus tempó. Arányát tekintve a sorból a zene emelkedik ki, majd a humor, előbbi 58, míg utóbbi 22 említést kapott. Ugyancsak szeretjük, ha egy hirdetés – videohirdetések esetén – sztorija frappáns, megjegyezhető.

 

„Mindez azért is kulcsfontosságú, mert a kutatás rámutat, hogy ami tetszik, arra szívesebben emlékezünk, és amire szívesebben emlékezünk, azt szívesebben is vásároljuk” – magyarázza Csasztvan Nóra médiaértékesítési szakértő, a DisplayNOW társalapító-vezérigazgatója.

 

Az 1000 válaszadó 147 olyan márkára emlékezett, amit kedvel, viszont csak 47 olyanra, aminek a hirdetése zavarta őket. Akik említettek olyan online reklámot, ami tetszett nekik, vagy egyszerűen csak fel tudtak idézni részleteket a reklámból, azok számottevően többen (36%) állítják, hogy vásároltak a reklám hatására, mint az átlag (20%).

 

A nőknek jobb a reklámemlékezete

Természetesen az online reklám hatása más és más egyes demográfiai csoportok esetében. A nők 21%-a vásárolt az interneten látott hirdetés hatására, míg a férfiak 18%-a állította ugyanezt. Különösen a 18–39 éves nők körében magas, 26% a vásárlási hajlandóság az online reklámok hatására a DisplayNOW kutatása szerint. A nők számottevően jobban emlékeznek a reklámokban látott márkára, termékkategóriára és a konkrét részletekre. Számukra fontosabb a reklám kivitelezésének a minősége is.

 

A fiatalok a legkevésbé elutasítók az online hirdetésekkel szemben, ám a korral egyenes arányban nő a reklámkerülés. A 18–39 évesek csupán 16%-a nyilatkozott úgy, hogy kifejezetten kerüli az online hirdetéseket. A 40–59 éveseknél már 19% ez az arány, míg a 60 év felettiek 30%-a elutasító az online hirdetésekkel szemben. Az idősebbek körében az online hirdetések hatékonysága is alacsonyabb: a 60 év felettieknél az átlagosnál alacsonyabb volt a hirdetések hatására történt vásárlások aránya.

 

„A kutatás eredménye árnyalja a »rossz reklám is reklám« frázist. A kutatás adatai azt mutatják, hogy ha egy online hirdetést nem szeretnek az internetezők, azaz rossz, akkor kevésbé eredményes a hirdető márka számára. Ezzel szemben, ha egy online hirdetést kedvelnek az internetezők, az a vásárlások számára is kedvezően hat” – foglalja össze a DisplayNOW reklámkutatásának legfontosabb tapasztalatait Csasztvan Nóra.

 

_____________ 

A kutatás módszertana

A kutatás ideje 2021. augusztus-szeptember. Elemszám 1000 fő. A mintavétel módja: online önkitöltős, nemre, korra, iskolai végzettségre és településtípusra reprezentatív kérdőíves kvantitatív kutatás a felnőtt magyar lakosság körében.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19

A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.

2024. november 24. 15:33

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36