A vásárlások tizede már online történik

forrás: Prím Online, 2022. január 16. 10:35

Tavaly a vásárlások egytizedét webáruházakban bonyolítottuk. De miért szeretünk annyira online vásárolni? A válasz látszólag egyszerű: könnyű és kényelmes néhány kattintással kiválasztani és megvenni bármit, ráadásul a közösségi platformokon megjelenő hirdetések szinte észrevétlenül az online áruházakba terelnek minket. Emögött azonban rendkívül okos technológia rejlik: olyan egységes, mesterséges intelligencián alapuló rendszer, amely a hirdetéstől a vásárláson át az ügyfélszolgálatig a vásárlói döntés minden lépését érti, feldolgozza és kezelni tudja – tudtuk meg Gombár Györgytől, az Avaya Magyarország ügyvezetőjétől.

Az elmúlt évben 3 százalékkal nőtt a teljes kereskedelmi forgalom Magyarországon az Országos Kereskedelmi Szövetség adatai alapján. Az online vásárlások értéke viszont eközben 25 százalékkal növekedett, és mára a teljes forgalom 10-12 százalékát teszi ki. Ebben hatalmas szerepe van a közösségi médiának. A Facebook és az Instagram szerepe az online vásárlásban megkérdőjelezhetetlen, ugyanis a személyre szabott hirdetésekkel a vásárlási lehetőségek beleolvadnak a mindennapi hírfolyamba. A fiatalabb korosztály pedig kifejezetten ezeken a platformokon érhető el: egy pénzügyi szolgáltató felmérése szerint Közép-Kelet-Európában, beleértve Magyarországot is, a 18-24 éves korosztály 70 százaléka használja vásárláskor valamelyik közösségi felületet elsődleges inspirációs forrásként. 

 

„Ha közösségi médiát használunk, akkor tulajdonképpen online áruházak tömkelegében fordulunk meg. Az a cég, aki nem kapcsol időben és lép ebbe az irányba, nem csak a fiatalokat veszíti el, hanem az idősebb korosztály jelentős részét is” – magyarázta Gombár György, a OneCloud ügyfélkommunikációs felhőszolgáltatást üzemeltető Avaya Magyarország ügyvezetője.

 

 

Hogyan lesz a görgetésből vásárlás? 

Messze nem elég megrendelni egy célzott hirdetést, és arra várni, hogy az eladások majd maguktól kilőnek. Ha ugyanis egy potenciális vásárlónak megtetszik egy termék valamelyik közösségi oldalon, akkor többet akar: információt, lehetőséget a vásárlásra vagy akár az ügyfélszolgálattal kommunikálni. Mindezt úgy, ahogy a tartalmakat is fogyasztja: azonnal. 

 

„A vásárlás szakaszai közötti határok térben és időben teljes mértékben összemosódnak. Ezért olyan ügyfélkommunikációs rendszerre van szükség, amely egyszerre tudja kezelni a hirdetési, eladási és ügyfélszolgálati funkciókat. Sőt, ez még mindig nem elég. Az az alapvető elvárás ugyanis, hogy az online vásárlás egyszerű és személyre szabott legyen, kizárólag mesterséges intelligenciát alkalmazó rendszerrel érhető el. Ez képes ugyanis valós időben rögzíteni és feldolgozni azt a hatalmas adatmennyiséget, ami az online vásárlásokhoz kapcsolódik: a keresési előzményeket, az érdeklődésünkre és eddigi rendeléseinkre vonatkozó információkat, a felmerülő vásárlói kérdéseket, igényeket és az aktuális készletinformációkat” – hangsúlyozta Gombár György. „Sőt, ha vásárlás közben mégis személyes ügyintézőhöz fordulnánk, számára is minden információ elérhető lesz, így pontosan tudja majd, hol akadtunk el, miben van szükségünk segítségre” – fűzte hozzá.  

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01