Csúcsteljesítmény fenntarthatóságra fejlesztve
A Continental új, nagy teljesítményű abroncsot fejlesztett ki a teljesen elektromos Extreme E versenysorozat második szezonjára, amely február 19-én és 20-án, a Desert X Prix sivatagi futammal veszi kezdetét a szaúd-arábiai Neomban. Az új modell fejlesztése során a Continental gumiabroncs-mérnökei és anyagszakértői amellett, hogy javítottak a teljesítményen, kiemelt hangsúlyt fektettek a fenntartható alapanyagok nagyobb arányára.
• 2022-ben is a Continental lesz a teljesen elektromos Extreme E versenysorozat exkluzív gumiabroncs-beszállítója
• Megbízható teljesítmény valamennyi éghajlati zónában, eltérő terepviszonyok között
• A legújabb technológia a nagyobb fenntarthatóságért: az Extreme E második generációs abroncsának már egyharmada újrahasznosított és megújuló nyersanyagokból készül
A Continental így tehát a fenntartható anyagok felhasználása tükrében teljesen újratervezte a második generációs CrossContact Extreme E futófelület-keverékét és szövetvázát. Ez azt jelenti, hogy az új CrossContact Extreme E körülbelül egyharmada készül újrahasznosított és megújuló nyersanyagokból. Az alkalmazott szilícium-dioxidot például a mezőgazdasági hulladékterméknek számító rizshéj hamujából nyerték ki.
Először alkalmazzák a ContiRe.Tex technológiát Continental abroncsokon
Az újrafeldolgozott acél és korom mellett a Continental első ízben használ újrahasznosított PET-palackokból készült poliészter fonalat is a gumiabroncs vázában. A műanyag flakonok felhasználásának köszönhetően a CrossContact Extreme E-ben teljes mértékben kiváltásra került a hagyományos poliészter. A karkaszban, azaz az abroncs teherhordó vázában lévő poliésztert a Continental egyik együttműködő partnere újrafelhasználásra már nem kerülő PET-palackokból, köztes vegyi lépések nélkül, az ún. ContiRe.Tex technológiával állítja elő. Így mind a 30 abroncs, amelyet a Continental az Extreme E tíz résztvevő csapatának szállít, körülbelül 60 újrafeldolgozott PET-palackból származó újrahasznosított poliésztert tartalmaz. A technológiát még ebben az évben integrálják a különféle prémium Continental abroncsok sorozatgyártásába is.
Sandra Roslan, az Extreme E versenysorozat felelőse a Continentalnál, biztos abban, hogy az abroncsfejlesztők erőfeszítései hatással lesznek a hagyományos abroncsok jövőjére is: „Az Extreme E-vel különösen extrém és egyedi körülmények között teszteljük legújabb technológiánkat és fejlesztéseinket. Az eredmények segítenek bennünket abban, hogy fenntartható megoldásokat vezessünk be sorozatgyártásunkba.”
A valamennyi éghajlati zónában és terepviszonyok között is maximális teljesítményre optimalizált második generációs CrossContact Extreme E abroncsot a 2022-es szezon mind az öt versenyén használni fogják. „Az első szezon során megszerzett rengeteg új ismeretnek köszönhetően tovább tudtuk fejleszteni a CrossContact Extreme E következő generációját, és még nagyobb hangsúlyt fektettünk a fenntartható és újrahasznosítható anyagok használatára” – mondja Nels von Schnakenburg, az Extreme E műszaki igazgatója a Continentalnál. Az abroncs mérete, átmérője és szélessége ugyanakkor változatlan maradt (37 X 12,5 R 17, azaz 37 colos átmérő, 12,5 colos szélesség és 17 colos felni).
A technológiai vállalat a 2021-ben bemutatkozó off-road versenysorozat alapító partnere és exkluzív gumiabroncs-beszállítója. A bajnokság a világ legtávolabbi zugaiba is eljuttatja az elektromos meghajtású járművekkel űzött autósportot, hogy felhívja az autóversenyzés rajongóinak figyelmét az éghajlatváltozásra. A második Extreme E szezon február 19-én és 20-án kezdődik Szaúd-Arábiában. A teljesen elektromos versenysorozatot Európában online stream-en lehet követni de különböző tévétársaságok és műsorszolgáltatók közvetítik majd.
A Continental azt a nagyratörő célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra fenntartható és az egyik legkorszerűbb gumiabroncsgyártó vállalat legyen az ökológiai és társadalmi felelősségvállalás tekintetében. A vállalat legkésőbb 2050-re száz százalékban fenntarthatóan előállított anyagokat kíván felhasználni gumiabroncs-termékeiben, és maradéktalan szén-dioxid-semlegességet tervez elérni teljes értéklánca mentén.
Kapcsolódó cikkek
- Tizenöt év alatt közel negyvenmillió abroncsot gyártott le a Bridgestone Tatabánya
- Új országos HR vezető a Continental élén
- Polimer-újrahasznosító megoldást díjazott a Continental
- A Continental a CES 2022 kiállításon mutatta be a mobilitás jövőjét
- Biztonságos téli vezetés: abronccsal kapcsolatos hibák, amiket el kell kerülni
- Százmillió fékvezérlő elektronika Budapestről a balesetmentes közlekedés szolgálatában
- Három elismerést kapott a Continental veszprémi gyára decemberben
- Együtt küzd a Bridgestone és a Michelin a fenntarthatóságért
- A Continental magyarországi munkatársai úttörők a mesterséges intelligencia alapú tudás megszerzésében
- Az esélyegyenlőségre hívja fel a figyelmet a Continental és a SUHANJ! Alapítvány együttműködése
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.