Glami.hu: Magyarországon a divatcikkek ötödét webáruházak értékesítik

forrás: Prím Online, 2022. február 23. 15:16

A vezető divat webáruházak kínálatát egy platformon összekötő Glami.hu keresőplatform országjelentése szerint 2021-ben tovább nőtt Magyarországon az e-kereskedelem részesedése a divatszegmensben. Az online értékesítés közel 23 százalékkal nőtt 2020-hoz képest, amivel az e-kereskedelem teljes divatkereskedelemben való részesedése 19,7%-ra emelkedett. Az idei évben a fizikai boltokban történő értékesítés újra elérheti járvány előtti szintet.

A Glami.hu online divatkereső közzétette Fashion (Re)search piackutatási projektjének legfrissebb jelentését a magyar online divat kiskereskedelem aktuális helyzetéről.  A jelentés szerint a divat kiskereskedelem a 2020-as 11 százalékos visszaesés után 2021-ben mintegy 10 százalékkal tudott nőni, így a várakozások szerint a hagyományos csatornákon történő értékesítés 2022-ben újra elérheti járvány előtti szintet.  Mindeközben az online csatornákon történő értékesítés 23 százalékkal nőtt 2020-hoz képest, és az e-kereskedelmi piac divat szegmensének értéke elérte 311 mrd Ft-ot.

 

Gyenge kezdés után erős ünnepi szezon

A divat webáruházak 2020-as és 2021-es értékesítési adatainak összehasonlítása alapján megállapítható, hogy Magyarországon az elmúlt egy évben tovább nőtt az online vásárlás népszerűsége. A tavalyi év első féléve ugyan alacsonyabb számokat hozott mint 2020 azonos időszaka, azonban az előző évvel ellentétben az értékesítések volumene 2021-ben már jelentősebb visszaesés nélkül emelkedtek az év végéig. A karácsonyi szezonban a webáruházak forgalma jelentősen meghaladta az előző évit, és az elmúlt évek tendenciájától eltérően a december még a novembernél és a Black Friday-nál is erősebb volt.

 

Az ismétlődő vásárlások pörgetik az e-kereskedelmet

Az átlagos rendelési érték 2021-ben nem nőtt jelentősen, átlagosan 2,5%-kal volt magasabb 2020-hoz képest. Az online vásárló fogyasztók számának növekedése a világjárvány kezdeti időszaka után tapasztalt hullámot követően lelassult, ezért a webáruházak 2021-es bevételnövekedését elsősorban nem az újonnan megjelenő vásárlók, a magasabb árak, vagy a magasabb átlagos rendelési érték, hanem a vásárlások gyakoriságának növekedése tette lehetővé.

 

 

Az e-kereskedelemben érdekelt divatcégek 48%-a tervez áremelést 2022-ben

A tavalyi évben a divat webáruházak az e-kereskedelem legjelentősebb aktuális kihívásaiként elsősorban az erősebb piaci versenyt, a készletgazdálkodás folytonosságának fenntartását, a hirdetések árának növekedését és a weboldaluk, valamint a marketingkampányok személyre szabását nevezték meg. Az elemzés szerint a piaci környezet továbbra is összetett marad, valamint a piaci szereplőknek olyan új kihívásokkal kell szembenézni, mint a szállítási és gyártási késedelmek, a növekvő költségek és az instabil geopolitikai helyzet.  A Glami.hu felmérése szerint a felsorolt okok miatt az e-kereskedelemben érdekelt divatcégek 48%-a tervez áremelést 2022-ben. Ezen üzletek többsége arról számolt be, hogy jelentős, 11-15%-os áremelést tervez, magasabbat, mint a szomszédos országokban.

 

Vissza az életbe, de csak kényelemesen

A közösségi élethez való visszatérés hatása rögtön megmutatkozott a keresleten. A 2020-as évvel összehasonlítva a ruhákra 14 százalékkal, a szoknyákra 11 százalékkal, blúzokra és ingekre 9 százalékkal, fülbevalókra pedig 65 százalékkal nőtt az igény. Ugyanakkor nem mindenki tért vissza az irodákba, így a kényelmes, otthoni ruházat nem szenvedett akkora visszaesést, sőt, a lezserebb, sportosabb kategóriák, mint a kétrészes co-ord szettek (+51 százalék), vagy a melegítő ruhák (+22 százalék) még növekedtek is. Ugyanakkor a 2020-ban slágernek számító otthoni ruházati kategóriák 2021-ben már nem tudták fenntartani a növekedést. A hálóruházat 22 százalékkal, a fehérneműk 17 százalékkal esetek vissza 2021-ben, de a tornacipők és a sportleggingsek is visszatértek a járványt megelőző szintre. A magyar GLAMI felhasználók 2021-ben a Guess, a Tommy Hilfiger és az Adidas termékeit kedvelték a legjobban, ill. ezek kerültek fel a legtöbbször a személyes kívánságlistákra.

  

A kutatás módszertanáról

Ez a kutatás a GLAMI Fashion (Re)search projekt része, amelynek fő célja a divat e-kereskedelem dinamikájának megértése. Ebben a kutatásban a divatcikk-kiskereskedők körében végzett felmérés eredményeit, a kategóriák és termékek teljesítményére vonatkozó belső adatokat, valamint harmadik féltől származó jelentések adatait használtuk fel, amelyeket minden esetben feltüntettünk. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Álláshirdetések újratöltve – az AI már a HR-t is forradalmasítja

Az utóbbi években jelentősen átalakult az emberek információkeresési módja: egyre többen fordulnak mesterséges intelligencián alapuló eszközökhöz, ahol már nemcsak kulcsszavakat, hanem természetes nyelven megfogalmazott, összetett kérdéseket is feltesznek. A keresés így egyre inkább párbeszéddé válik, ami alapjaiban formálja át az online jelenlét szabályait – különösen a munkaerőpiacon.

2025. június 13. 21:27

Jövőálló munkahelyek, valós tudás – Ezt hozta a Business Fest 2025

A diploma helyett a valódi készségek, a kiaknázatlan munkaerő-tartalékok mozgósítása és a mentorprogramok bevezetése jelenthetik a választ a magyar munkaerőpiac aktuális problémáira – ez volt a Business Fest 2025 egyik legfontosabb üzenete. A közel 7000 résztvevőt vonzó rendezvényen a WHC Csoport szakértői döntéshozókkal és gazdasági szereplőkkel közösen mutattak be gyakorlati megoldásokat a munkahelyek jövőjének építéséhez. A 35 éves jubileumát ünneplő HR-szolgáltató ezen az eseményen jelentette be teljes körű márkamegújulását is.

2025. június 13. 19:54

Generatív mesterséges intelligencia a K&H Banknál: túl a technológián

A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia (genAI) nem csupán egy új technológiai eszköz, hanem az ügyfélkiszolgálás személyre szabottabbá és hatékonyabbá tételének kulcsa. Az elmúlt év során a bank számos területen sikeresen alkalmazta a technológiát – a belső működéstől kezdve, a hitelezési folyamatokon át, egészen Kate-ig, a digitális asszisztensig. A tanulási folyamat része, hogy a kevésbé eredményes esetekből is következtetéseket vonnak le. A cél egy olyan ügyfélélmény megteremtése, amely túlmutat a hagyományos bankoláson, és konkrét élethelyzetekre kínál testreszabott megoldásokat.

2025. június 13. 18:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új szakértő irányítja a Yettel digitális fejlesztéseit

2025. június 12. 16:42

Diákötletek, amelyek jobbá tehetik a világot

2025. június 7. 13:55

Ők formálják a jövőt – díjazták a legtehetségesebb középiskolás innovátorokat

2025. június 1. 14:25

AI Summit Budapest 2025: Nobel-díjas kutató nyitja meg a konferenciát

2025. május 27. 16:35