Jelentősen megváltozott, mit dob ki a Google egy keresésre
Minden nyelven, így magyarul is elindította a Google az új algoritmus frissítését, amelynek lényege, hogy előnyhöz juttassa a hiteles tartalmakat, az elsődlegesen marketingcélból írt szövegeket pedig hátrébb sorolja. Balog Botond, a seoklikk.hu szakértője arról beszélt, a frissítés miatt senki ne lepődjön meg, ha egy adott kifejezésre más találatokat ad ki a kereső, mint mondjuk egy hónapja, mert a fejlesztés által teljesen átrendeződhetett a korábbi rangsor. Közölte, a cégeknek emiatt alaposan át kell nézniük, hogy tartalmaik megfelelnek-e a Google új elveinek.
Meglehetősen ritka, hogy a Google minden nyelvre kiterjedő frissítést ad ki, de ez történt a közelmúltban, amikor a techóriás globális változtatásokat hajtott végre a Helpful Content Update névre hallgató algoritmus frissítésével. Ez új rangsorolási szignálként működik majd, azaz a Google az eddigieknél is erősebben előnyben részesíti azokat a tartalmakat, melyeknek hozzáadott értéke van az adott témához.
Balog Botond, a SEOKLIKK szakértője elmondta, a cég közleménye szerint azokat a találatokat sorolják majd hátrébb a keresőben, melyek a gyakorlatban nem segítik a felhasználókat. Ilyenek lehetnek a dezinformációk, az adathalász kísérletek és a marketingfogások egyaránt.
„A Google egyre komolyabban veszi, hogy milyen tartalommal szolgálja ki a felhasználóit, ennek élő példája a nemrég élesített Helpful Content Update. A cég megérezte a konkurensek erősödését és mindent megtesz annak érdekében, hogy olyan találatokat tárjon a userek elé, ami abszolút egyezik a keresési szándékkal” – mutatott rá.
Vége az olcsó marketingszövegek korának
Balog Botond felhívta rá a figyelmet, a frissítés nemcsak a tartalomgyártóknak, hanem a fogyasztóknak is komoly változást jelent. Könnyen előfordulhat ugyanis, hogy egy adott kifejezésre teljesen más találati listát kapunk, mint például novemberben.
„Mivel a Google azt szeretné elérni, hogy ne lehessen megvezetni a felhasználókat, vége lett az olcsó marketingszövegek korszakának. Csak olyan cikk kerülhet az élbolyba, ami szakértelmet tükröz. Konkrét példa erre az egészségügy. Ha valaki gyógymódot kínál, de a felmerülő kérdésekre nem ad választ, valószínűleg a sokadik lapra fogják sorolni az erről szóló tartalmat” – magyarázta.
A SEO szakértő úgy folytatta, a Helpful Content Update gépi tanulási modellen edződött, és le tudja követni azt, hogy a felhasználóknak mi a hasznos, illetve a beérkező adatok alapján képes finomítani is a rangsoroláson. Így arra sincs garancia, hogy amit ma első helyen találunk meg egy adott szóra a keresőben, az még holnap is abban az előkelő pozícióban lesz.
Mint mondta, ez rendkívül pozitív változásnak tekinthető felhasználói oldalról, mert a Google megpecsételi a sorsát minden olyan oldalnak, ami reklámot szeretne letolni a torkunkon. A cég közleményét idézve hozzátette, ha egy weboldalra negatívan hat ki a Helpful Content Update, akkor az akár hetekig vagy hónapokig is eltarthat miután eltávolították vagy kijavították a gyenge minőségű tartalmat, tehát aki hibázik, az hosszasan fog azért bűnhődni.
Erre kell ügyelniük a cégeknek
Balog Botond kérdésre válaszolva arról is beszélt, természetesen a cégeknek is reagálniuk kell a Google lépésére, hiszen könnyen elveszíthetik jó pozíciójukat a keresőben.
„Most kell nagyon megmutatni, hogy egy adott területnek valaki a szakértője. Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Figyelni kell arra, hogy olyan tartalmat kínáljunk a felhasználóknak, amik ki is elégítik az igényeiket. Sokan talán legyintenek, hogy ebből nem lehet baj, de a frissítés kapcsán tényleg óriásit lehet zuhanni akár egyik napról a másikra is a Google-ben” – tette hozzá.
A SEOKLIKK szakértője figyelmeztetett, mivel az algoritmus frissítés súlyozásos alapon működik, vagyis bizonyos weboldalakat más erősséggel mér, így a nem hasznos és félrevezető tartalmak mennyisége is befolyásolhatja az eredményt. Megemlítette, egy linkfrissítés is lefutott, aminek az a célja, hogy kiszűrje a Google azokat az oldalra mutató linkeket, amik a kereső manipulálása miatt jöttek létre, tehát ezt a kiskaput is bezárták.
A cégeknek azt javasolja, nézzék át a weboldalukat, hogy a már elkészült tartalmaik mennyire felelnek meg a keresési szándéknak, a kulcsszó mennyire optimalizált és melyek azok a kontentek, amikkel ők sem szívesen találkoznának. Ez nem olyan könnyű, mint amilyennek elsőre hangzik, de szakértői segítséggel elérhető, hogy a keresőben ne csak megtartsák, hanem meg is erősítsék a helyeiket, zárta a gondolatait Balog Botond.
Kapcsolódó cikkek
- Átlépte a 11 milliárdos megtekintést a legnézettebb YouTube-videó
- Érkezhet a Google MultiSearch magyar nyelven is?
- A Telekom bemutatja saját márkás okostelefonjait
- Három havi ingyenes Stadia Pro hozzáférést ad az LG
- Most módosul a Google Mag-algoritmusa, a hazai cégekre is kihat
- A Google támogatásával ingyenes digitális program indul
- Oktatási program indul a magyar gyermekek online biztonságáért
- Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek
- Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!
- A Samsung bemutatja a One UI Watch platformot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.