Az AI hozza el az igazi szerelmet az egyedülállóknak?
A mesterséges intelligencia lázban tartja a világot, az élet minden területén várhatóan átalakítja majd a folyamatokat. A nagy technológiai cégek, mint a Google vagy a Facebook eddig is használtak olyan AI algoritmusokat, amik a háttérben segítették a keresést vagy a tartalmak szűrését, azok személyre szabott tálalását a felhasználók felé. Az igazi áttörést a ChatGPT 2022. novemberi indulása hozta, ami először mutatta meg sok millió felhasználónak, hogy milyen széleskörű használatra lesz alkalmas ez a technológia. Nem véletlen, hogy soha ilyen gyorsan nem terjedt el online szolgáltatás, 5 nap alatt regisztrálta be a ChatGPT az egymilliomodik felhasználót, jelenleg 100 millió aktív tagjuk van.
Magyarországon számos piacvezető online társkeresőt működtető Dating Central Europe Zrt. volt az első még 2010-ben, aki a Randivonalon a Gravity-vel közösen bevezette a big-data ajánlórendszert, ami öntanuló módon finomítja, hogy kik a legmegfelelőbb pár-jelöltek a számunkra. A rendszer a Randivonalon töltött idő alatt a viselkedésünkből tanulja meg, hogy mik a legfontosabb preferenciáink a párkeresésben, így folyamatosan egyre pontosabb találatokat kapunk.
A Randivonal mérnökei jelenleg is több kutatást folytatnak a mesterséges intelligencia területén. A kutatások célja, hogy a társkereséssel töltött időt – 3-4 hónap átlagosan – drasztikusan le tudják rövidíteni a pontosabb találatokkal.
„Úgy gondoljuk, hogy a mesterséges intelligencia az online társkeresésben is paradigmaváltást hozhat. A világ legjobb társkereső oldalára csak beregisztrálok és egyetlen olyan találatot ad, aki annyira hozzám illik, hogy ő lesz az életem párja. Ez ma még utópia, és az emberi természet sem feltétlenül ennyire leképezhető, de abban biztos vagyok, hogy minden fejlesztésünkkel ebbe a cél irányába kell haladjunk. Nagyon fontos, hogy a magyar cégek is bátran kezdjenek el kísérletezni a legújabb technológiával. A belépési küszöb alacsonyabb, mint gondolnánk.” – mondta Weiler Péter vezérigazgató
A Randivonal AI folyamatainak kiépítésében az egyik első lépcső a mai napon élesített kép-tanuló rendszer, ami a felhasználók arc-szimpátiáját vizsgálja. A szerelem első látásra nem áll messze a valóságtól, hiszen az agyunk néhány másodperc alatt dönti el, hogy a másik ember szimpatikus-e. Az online társkeresésben eltöltött 23 év tanulsága ugyanakkor, hogy ez nem feltétlenül minden, hiszen a másik megismerése ezt jelentősen tudja árnyalni. Mégis abban komoly szerepe van a másik arcvonásainak, hogy kivel szeretnénk elindítani egy beszélgetést, kire kattintunk. Ebben fog tudni mostantól a Randivonal pontosabb találatokat adni.
A társkereső AI kiépítésének a második fázisát a Randivonal ősszel tervezi, ami az összes regisztráció során megadott adatból, keresési szokásokból és egyéb online viselkedésből nyert adatra támaszkodik majd.
Kapcsolódó cikkek
- A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget
- Többé nem akadály a nyelvtudás, az AI megkönnyíti az e-kereskedelmi exportot
- Valóban elveszi a mesterséges intelligencia a magyarországi munkavállalók munkáját?
- A GLAMI új AI-technológiát alkalmaz a divatwebáruházak termékkínálatának katalogizálására
- Felelősségteljes mesterséges intelligencia fejlesztés – jó úton járunk?
- Erre használják a magyarok a ChatGPT-t
- Félünk az AI-tól, pedig magunktól kellene
- ChatGPT és rossz kistestvére a ChaosGPT
- Így látja a mesterséges intelligencia a magyar népbetegséget
- Húsvéti locsolókölni a mesterséges intelligencia közreműködésével
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.