A Lenovo közzétette legújabb ESG-jelentését
A Lenovo közzétette 17. éves környezetvédelmi, társadalmi és irányítási (ESG) jelentését. Ebben a vállalat többek között arról is beszámol, hogy az elmúlt öt évben jelentősen növelte beruházásait a napenergia termelésbe, amely a globálisan megtalálható gyárakban és irodákban kiépített napenergia-berendezések eredménye. A Lenovo emellett 30 millió dollár értékű karitatív beruházással, globális programjaival és partnerségeivel több mint 16 millió ember életét segítette jótékony eszközökkel.
„Globális vállalatként fontos feladatunknak érezzük, hogy közösen küzdjünk az éghajlatváltozás ügyfeleinkre is gyakorolt hatásai ellen” – mondta Yuanqing Yang, a Lenovo elnök-vezérigazgatója. „Büszkék vagyunk rá, hogy az előző pénzügyi évben megerősítettük elkötelezettségünket a 2050-re vonatkozó nettó nulla kibocsátás elérése mellett, mindezt a Science Based Targets kezdeményezés (SBTi) által hitelesített nettó nulla kibocsátási célokkal és az első, a világon egyedülálló Net-Zero Standard hitelesítéssel” – tette hozzá Yuanqing Yang. A Lenovo az első, asztali számítógépeket és okostelefonokat gyártó vállalat, amely megkapta a Science Based Targets (Tudományos Célkitűzések) hitelesítését a nettó nullás kibocsátást célzó vállalásaira, így egyike a világ mindössze 139 vállalatának, amelynek célkitűzései a Net-Zero Standard által is hitelesítettek.
A vállalat jó úton halad a 2030-ra kitűzött rövid távú kibocsátáscsökkentési céljai teljesítése felé, beleértve a Scope 1 és 2 üvegházhatású gázok kibocsátásának 50 százalékos, valamint a Scope 3 kibocsátási intenzitásának 66,5 százalékos csökkentését a vásárolt áruk és szolgáltatások, 35 százalékos csökkentését az eladott termékek, valamint 25 százalékos csökkentését a szállítás és a forgalmazás terén. A Lenovo együttműködik a beszállítókkal a Scope 3 (értéklánc) kibocsátás csökkentése érdekében, amely hagyományosan a legnagyobb kibocsátási kategória, és amelyet a legnehezebb nyomon követni egy összetett, globális ellátási láncban.
A Lenovo ezzel a törekvésével a termékei és szolgáltatásai fenntarthatóságát növelő holisztikus innovációk hagyományára épít. A 2022/23-as pénzügyi évben a vállalat folytatta az áttérést a körforgásos gazdaságra azáltal, hogy folyamatosan növeli azon termékek számát, amelyek elhasználódott informatikai és elektronikai készülékekből származó, „zárt körben” (azaz további hulladékanyag keletkezése nélkül, és teljes mértékben) újrahasznosított anyagokat tartalmaznak. Az így gyártott termékek száma jelenleg közel 300. A CES 2023 kiállításon bemutatott ThinkPad X1 laptopok például akár 97 százalékban tartalmaznak a fogyasztói felhasználás utáni műanyagot (Post Consumer Content, PCC) az akkumulátorházban, és akár 95 százalékban PCC műanyagot a hangszóróházban és a hálózati adapterben.
Iparági szinten a Lenovo élen jár* a nemek közötti integráció terén: a teljes létszám 37 százaléka nő, a műszaki pozíciókban pedig 28 százalék a nők aránya. A Lenovo a nők helyzetének javítása érdekében tett munkájának elismeréseként a vállalat negyedik alkalommal került be a Bloomberg nemek közötti egyenlőségi indexébe. A vállalat célul tűzte ki, hogy a jelenleg 21 százalékos női képviseletet a felsővezetésben 27 százalékra emelje 2025-ig. A Lenovo sokszínűségre és befogadásra vonatkozó értékeit tizenhét, a munkavállalók által vezetett erőforráscsoporton keresztül ülteti át a gyakorlatba a világ különböző pontjain található irodáiban és régiókban. A csoportokat az egyes helyszínek sokszínűségi szegmenseinek egyedi igényeihez igazítják, speciális csoportokkal, a pályakezdő tehetségektől kezdve (Rising Employees At Lenovo) a szülőket a munkahelyen támogató csoportokon át a hátrányos helyzetűek karrierfejlesztéséig. A Lenovo munkaerő-integrációs kezdeményezéseit a Forbes, a Disability Inclusion Index és a Human Rights Campaign vállalati egyenlőségi indexe is elismerte.
A 2022/23-as pénzügyi évben a Lenovo Alapítvány globális jótékonysági aktivitása éves szinten nőtt, a vállalat több mint 30 millió dollár értékű jótékonysági kezdeményezésekkel segítették a közösségeket (pénzeszközök, termékek és becsült önkéntes munkaidő befektetésével). Az Alapítvány stratégiai partnerségek, a TransforMe Skilling Grant Roundhoz hasonló programok, valamint az alkalmazottak önkéntes munkája, például a Love on Month of Service révén segíti a hátrányos helyzetű csoportokat a technológiához és a STEM-oktatáshoz való hozzáférésben.
Miközben a Lenovo folytatja útját a nettó zéró kibocsátás felé, egyúttal befogadóbb munkahelyek és közösségek kialakításán dolgozik, a vállalat arra is összpontosít, hogy globális működését a legmagasabb etikai és megfelelési normák szerint irányítsa. A Lenovo globális ellátási lánca idén előre lépett a Gartner Top 25 Global Supply Chains listáján a 8. helyre. A Lenovo ESG programjait a CDP (Carbon Disclosure Project), az MSCI (Morgan Stanley Capital International) és a Hong Kong Institute of Certified Public Accountants is elismerte.
_________________
*A technológiai iparágon belüli belső versenyképességi benchmarking alapján.
Kapcsolódó cikkek
- Egy év alatt egymillió készüléket gyártott le a Lenovo üllői gyárában
- Lovas Tamás az eMAG új marketingigazgatója
- Új szerepköréhez jobban illő névre vált az IVSZ
- Irodát nyit Budapesten az Amazon Web Services
- Hamarosan rendelhető a Lenovo új VR headsetje
- Új értékesítési vezető a Schneider Electricnél
- Az IzzyPay új igazgatósági taggal erősíti vezetőségét
- A Magyar Telekom Igazgatósága megválasztotta új elnökét
- Szerbia után Szlovéniában is erősít a piacvezető magyar HR-szolgáltató
- Az ABB befejezte a Siemens kisfeszültségű NEMA motorokat gyártó vállalatának felvásárlását
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.