13 jó ügy kering a városban
Véget ért a GreenGo elektromos autómegosztó egy éven át zajló figyelemfelhívó kampánya. Ez idő alatt 13, a GreenGo szellemiségéhez és értékvállalásához közel álló fontos ügyet sikerült láthatóvá tenni – vizuálisan és kommunikációs szinten is.
A GreenGo a fenntarthatóság mindhárom pillérét, a környezeti, gazdasági és társadalmi fenntarthatóságot is igyekszik szem előtt tartani mindennapi működése során. Ennek szellemében állt össze az a 13 jó ügy is, amik egy-egy üzenetközvetítő autó és persze a felhasználók segítségével járnak körbe nap mint nap. Mert bár a kampány lezárult, a láthatóság nem szűnik meg: a felmatricázott autók továbbra is járják Budapest utcáit, és fáradhatatlanul viszik körbe ezeket a mindnyájunk számára fontos ügyeket.
Az eredetileg 12-re, azaz havi egyre tervezett jó ügyek száma végül 13-ra duzzadt, mivel a greengósok jelölései, majd szavazatai két olyan fontos szervezetet és témát hoztak be, hogy látva a fej-fej melletti küzdelmet, a vezetőség úgy döntött, az Adománytaxi és a Kisközösségi Program küldetésének is szívesen hírét viszi. Az egyes hónapok témája egyébként a kampány ideje alatt mindvégig vagy egy adott szervezet működésén és küldetésén alapult, vagy valamilyen aktuális világnap, esemény vagy időszak kapcsán egy olyan ügy fókuszba helyezésével, ami közös, élhető jövőnk szempontjából kiemelten fontos.
A környezeti vonatkozású ügyek között megjelent a műanyagmentesség, a klímaváltozás elleni küzdelem egyik sarokpontja, a másfélfokos életmód propagálása, a folyóink, vizeink tisztasága, az energiatakarékosság, a méhek és madarak jelenléte, az ökoközösségek létrejöttének támogatása vagy épp a műanyagmentesség. Különböző határterületi témák is felkerültek az autókra, mint az eszközeink és tárgyaink javításának fontossága a folyamatos újrafogyasztás helyett, az ételpazarlás visszaszorításának célja, a közlekedési tolerancia és a közlekedési diverzitás elősegítése. A tisztán társadalmi vonatkozású témák között pedig megjelent az embereket aktívan is összekötő adományozási forma vagy éppen az autizmussal élők méltó életkörülményeiért való küzdelem.
“Úgy gondoljuk, egy vállalkozás csak akkor lehet sikeres, ha olyan értékek szerint működik, amik hosszú távon is vállalhatóak. A greengósok nemcsak az autózás miatt választanak minket, hanem azért is, mert tudják, ha közénk tartoznak, egy büszkén vállalható értékközösséghez tartoznak. Éppen ezért fantasztikus érzés volt hónapról hónapra átadni nekik egy újonnan felmatricázott autót, és egyben egy ügyet, azzal a biztos tudattal, hogy nemcsak az utakon viszik majd körbe ezeket, hanem saját életükben is nyomot hagynak majd ezek a fontos témák.” – mondja Boruzs Ákos, a GreenGo marketingvezetője.
A GreenGo Jó ügyek kampánya az alábbi témákat és szervezeteket karolta fel és helyezte el üzenetként autóin, valamint tette egy-egy hónapra kommunikációjának fókuszába:
1. Autistic art / 2022. november – december
Az alapítvány az autizmussal élők művészi kibontakozásáért és méltó életkörülményeiért tesz.
2. Másfélfokos életmód / 2023. január
Hogy a klímaváltozás ne legyen egyenlő a klímakatasztrófával, elengedhetetlen a másfélfokos életmód megismerése és elsajátítása. Ennek egyik lába a közlekedés, ami egyéni szinten a legnagyobb karbonlábnyomot hagyja.
3. Az év madara / 2023. február
A 2023-ban az év madarának választott barkóscinege-állományra a forgalomból adódó zaj- és fényszennyezés jelenti a legnagyobb veszélyt. A Magyar Madártani Egyesület segített jobban megismerni ezt a madárfajt.
4. Folyók tisztasága / 2023. március
A Startup Plastic Surgery versenyen figyelt fel a GreenGo zsűrije a River Saver csapatára, akik elkötelezett és fáradhatatlan munkájukkal igyekeznek megtisztítani folyóvizeinket az azokat elárasztó műanyag hulladékoktól. Munkásságuk arra is felhívja figyelmet, hogy milyen fontos vizeink védelme és megtisztítása.
5. Föld napja / 2023. április
Április 22. – a Föld napja. A 13 autó közül ez lett az egyetlen kék, hogy vizuálisan is hangsúlyozzuk, minden ügyünk fontos, de a legfontosabb maga a Föld.
6. Méhek fontossága / 2023. május
A méhek beporzótevékenysége élelmiszertermelésünk egyik kulcsa, életterük csökkenése pedig komoly veszélyt jelent. A méhbarát környezet egy városban is létrehozható és fenntartható.
7. Ételpazarlás – Munch / 2023. június
Az elkészített ételek közel 1/3-a a kukában végzi, ami nemcsak erkölcsileg, anyagilag, de klímavédelmi szempontból is visszaszorítandó.
8. Műanyagmentesség / 2023. július
Július a műanyagmentesség hónapja, és kiemelten fontos ügy, hiszen a műanyag mára mindent ellepett, és lassan mindnyájunkat maga alá temet.
9. Energiatakarékosság / 2023. augusztus
Mert az energiapazarlással való leszámolás nemcsak a pénztárcánk szempontjából, hanem klímavédelmi szempontból is kiemelten fontos.
10. Ma autós, holnap bringás – közlekedési tolerancia / 2023. szeptember
A Magyar Kerékpárosklubbal közös ügy a kerékpárosok és az autósok közötti toleranciára hívta fel a figyelmet, és arra, hogy közlekedési választásaink nem kizárólagosak, hanem átjárhatók.
11. Ne vegyél újat, javíttass! / 2023. október
Európában évente 35 millió tonnányi olyan elektronikai hulladék keletkezik, amelyet meg lehetett volna menteni. Használati tárgyaink minél további megőrzése és karbantartása közös ügyünk és feladatunk.
12. Adománytaxi / 2023. november – december
Az Adománytaxi igényeket köt össze, hidakat épít az emberek között, egy szolidárisabb és fenntarthatóbb társadalom érdekében cselekszik. Az adományozáson túl komoly hangsúlyt kap a felelősségvállalás és a közösségépítés is.
13. Kisközösségi Program / 2023. november – december
A Kisközösségi Program célja, hogy minél több olyan helyi ökoközösség működjön itthon, amelyek hozzájárulnak: egy kevésbé környezetterhelő életmód kialakításához, az egy helyen lakó emberek közösséggé kovácsolásához, a helyi gazdaság erősödéséhez.
Kapcsolódó cikkek
- A GreenGo kalkulátorral kiszámolhatod, mekkora ráfizetés egy saját autó
- A közösségformálás erősítésével folytatódik a GreenGo Jóügyek kampánya
- Öt ok, hogy kidobás helyett javíttassunk
- A játszótéren is megjelennek a közösségi autók
- Mostantól bárki házhoz rendelheti a GreenGot
- Hiánypótló magyar videósorozat készült az elektromos közösségi autók használatáról
- 10 újgenerációs tipp a műanyag- és hulladékmentesebb életért a GreenGo és a Rakun szakértőitől
- GreenGo: Újabb kedvezményes parkolási zónák
- Tíz százalékos kedvezmény elektromos autót bérlő vasúti bérleteseknek
- 6 új töltőpontot ad át a VII. kerületben a Parkl és a GreenGo
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.