Ötödször is a Bosch a legsportosabb vállalat
Folytatódik a sportsiker-széria: a Bosch ötödik alkalommal végzett első helyen a Fut a cég országos megmérettetésen, ezzel ismét kivívta a legsportosabb hazai vállalatnak járó címet. A Budapest Sportiroda versenyén, mely kifejezetten a munkahelyi közösségeket célozza, a Bosch sportolói közel 14 ezer kilométert futottak, 3500 kilométert kerékpároztak és több mint 400 kilométert úsztak. Ezzel a cég nemcsak a nagyvállalatok kategóriában, hanem a teljes mezőnyt tekintve is a dobogó legfelső fokára került.
A vállalati sport új dimenziója: kimagasló eredmények a 2000 fős Bosch-sportközösségtől
Az újabb győzelem a Bosch 10 éve alakult, mára 2000 főt számláló budapesti sportközösségének köszönhető, melynek tagjai rendszeres mozgással tesznek az egészségesebb mindennapokért.
A vállalaton belül működő 50 különböző sport-, kulturális, és szabadidős programot, valamint versenynevezéseket egy közel 50 fős önkéntes csapat koordinálja. „Büszke vagyok a kollégáim teljesítményére, hiszek abban, hogy egymást motiválva lehetünk igazán eredményesek a sportban is. A legaktívabb ismét a Bosch futóközössége volt: amellett, hogy évről évre nő a megtett kilométerek száma, új rekord is született, hiszen kollégáink több mint 1200 alkalommal neveztek versenyekre 2023-ban” – mondta el Popa Victor, a Robert Bosch Kft. innovációért felelős csoportvezetője, a Bosch sportközösségének vezetője.
A Bosch minden telephelyén, így Budapest mellett Hatvanban, Miskolcon, Makláron és Egerben is ösztönzi munkavállalóit a rendszeres mozgásra.
Motiváló sportközösségben még könnyebb az életmódváltás
„A rendszeres sport jól látszik a munkatársak egészségi állapotán. A tudatosság a kulcs: ha elhatároztuk, hogy egészségesebben szeretnénk élni, néhány egyszerűen beépíthető gyakorlattal már nagy változást érhetünk el. Ez már általában a következő szűrővizsgálat során is látható javulást eredményez, hosszú távon pedig számtalan betegség kockázatát csökkenti” – mondta el dr. Ficzere Ferenc, a Bosch Medical Center igazgatója.
5 egyszerű szokás az egészséges mindennapokért a Bosch Medical Centertől
1. Mozogjunk legalább 150 percet hetente! Szakmai ajánlások szerint 150 perc közepes intenzitású mozgásra van szükség az egészségünk megóvásához, az ülőmunka negatív hatásainak ellensúlyozásához. Ez azt jelenti, hogy ha naponta 20 percet szánunk a mozgásra, már sokat tettünk magunkért.
2. Aludjunk legalább napi 7 órát! Az alvás jelentőségét hajlamosak vagyunk alulbecsülni, pedig az egészséges mindennapok alapfeltétele. A rendszeres sporttal javíthatjuk alvásminőségünket is.
3. Étkezzünk tudatosan! Ne kínozzuk magunkat szigorú diétákkal, de figyeljünk arra, hogy inkább minőségi, változatos tápanyagokban gazdag élelmiszereket válasszunk; és a mértékletesség fontos.
4. Járjunk rendszeres ellenőrzésre, szűrővizsgálatokra! Az egészségmegőrzés fontos pillére a rendszeres orvosi szűrővizsgálat, hogy a betegségek kialakulását megelőzzük vagy a már kialakult betegségek káros hatását mérsékeljük. Ez visszajelzést jelent számunkra arra vonatkozóan is, hogy szükséges-e még változtatnunk életmódunkon.
5. Csatlakozzunk sportközösségekhez! A közösségi programokban való részvétel, a hasonló célokért küzdő társak megtalálása nemcsak a mindennapjainkra van pozitív hatással. Az életmódváltás is sokkal könnyebb egy motiváló csapatban, például egy munkahelyi sportközösségben.
Bosch: a sporttal mindenki nyer
A fizikai aktivitás nemcsak a szervezet működésére, hanem a szellemi teljesítményre is pozitívan hat. A rendszeres sport segít fenntartani a mentális fittséget, javítja a kreativitást, növeli az energiaszintet és csökkenti a stresszt. A közös sportolás erősíti a munkatársak közötti kapcsolatot, együttműködést, amelynek fontos szerepe van a csapatmunkán alapuló projektekben is.
Magyarország egyik legnagyobb munkaadója, a Bosch szerint a munkavállalók egészsége és jólléte alapvető fontosságú a vállalat sikere szempontjából. Vállalati kultúrájának fontos pillére a munkatársak folyamatos fejlődésének támogatása mellett a rugalmas és kiegyensúlyozott munkakörnyezet megteremtése.
Kapcsolódó cikkek
- Mesterséges intelligencia nélkül versenyhátrányba kerülhetnek a cégek
- Idén is a Bosch szervezte meg a nemzetközi FIRST LEGO League észak-magyarországi döntőjét
- Vezető nélküli navigáció a töltőállomásokhoz
- Megoldások a mobilitás, az épületek és az otthonok számára
- A Bosch generatív mesterséges intelligenciát alkalmaz a gyártásban
- A világ élvonalában: vállalatirányítási verseny dobogójára kerültek a Széchenyi-egyetem hallgatói
- CES világpremier – a Bosch egyetlen chipben egyesíti az infotainment- és a vezetéstámogató funkciókat
- Minden eddiginél több diák vett részt az idei e-Hód informatikai versenyen
- Egymillió mesterséges intelligenciára épülő munkahely 2030-ig
- Kognitív mobilitás: új tudományterület forradalmasíthatja a közlekedést
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.