Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Annak ellenére, hogy a piac kezdetben az irodahelyiségek méretének csökkentésére törekedett, ma már egyre nagyobb az igény a rugalmas és "otthonos" irodai kialakítás iránt, ami a munkavállalók jóllétét és szórakozását is szolgálja. A bérlők olyan irodákat keresnek, amelyek rugalmasan alakítható munkaterületeket, előadótermeket, kávézó- és pihenőzónákat biztosítanak, és ezzel olyan környezetet teremtenek, ami inkább hasonlít egy közösségi térhez, mint egy hagyományos munkahelyhez.
"Üdítő látni, hogy négy év elteltével felerősödött újra az a szemlélet, hogy az iroda nélkülözhetetlen szerepet játszik a vállalati kultúra, a termelékenység és a munkatársak elkötelezettségének megteremtésében. A H2Offices első fázisának bérbeadási folyamata is rávilágított erre a tendenciára. Itt az irodahelyiségek iránti kereslet továbbra is nagyon erős, és volt rá példa, hogy a bérlők röviddel a bérbeadás után további területeket igényeltek" – mondta Cseke Amarilla, a Skanska magyarországi kereskedelmi fejlesztési üzletágának bérbeadási és vagyonkezelési igazgatója.
A rugalmasság mellett a fenntarthatóság és az ESG-tényezők is egyre fontosabbak az ügyfelek számára. Az energiahatékony megoldások pénzügyi előnyei – mint például a hőszivattyúk használata, ami alacsonyabb szolgáltatási díjakat eredményez –, szintén döntő szerepet játszanak a költözéssel kapcsolatos döntési folyamatban. Az energiaárak ugrásszerű növekedése megerősítette a fenntartható megoldásokba való befektetés fontosságát, nemcsak azok környezeti hatása, hanem az általuk elérhető tényleges költségmegtakarítás miatt is.
Az új bérlői igények és a ma már egyre több országban törvényileg szabályozott ESG-megfelelés hívta életre a Skanska ESG+ szolgáltatását, amely többek között az ESG-jelentéshez szükséges adatokat – például a CO2-kibocsátást és a karbonlábnyomot – szolgáltatja a bérlőknek, és segít az auditálásban. Ez a Skanska bérbeadási csapatának kezdeményezése, amit az üzleti partnerekkel folytatott beszélgetések inspiráltak. Integrált megoldást szerettek volna nyújtani a bérlők számára az ESG, működésükbe történő bevezetésének – jelenleg kihívást jelentő – feladatára.
A Skanska közelmúltbeli tapasztalatai szerint nemcsak Magyarországon, hanem Európa-szerte egyaránt az irodák továbbra is nélkülözhetetlen részét képezik a sikeres üzleti működésnek, valamint a tehetséggondozásnak és -megtartásnak. A valódi kohézió megteremtéséhez nagy szükség van a megfelelő mennyiségű és változatos terekre.
Kapcsolódó cikkek
- Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
- Facility managementben erősít az ICON
- Megosztott céges biciklik és mini irodák a munkahelyeken – ez lehet a jövő?
- A Skanska elindította ESG+ elnevezésű irodai programját
- Üzleti reggelit szervezett az ABSL Hungary és a Colliers
- Nem lépett a home office az irodák helyébe
- Változnak a hangsúlyok az irodapiacon
- Mik az ideális munkavállalói élmény legfontosabb elemei?
- Az E.ON lesz a BakerStreet irodák első bérlője
- A dolgozót és a céget is megbetegítheti a rosszul berendezett iroda
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hatalmas a kereslet a HONOR befelé hajlítható telefonjára
Kiválóan teljesített első napjaiban a már Európa több országában is kapható HONOR Magic V3. A Magyarországra október 1-jén érkező eszköz megjelenése első napján 56%-kal több eladást produkált, mint elődje, a HONOR Magic V2. A készletek kifejezetten korlátozottá váltak, de újabb, nagyobb szállítmány várható a napokban.
Az ARUBA Hackathon visszatért – 24 órás verseny a legjobb fejlesztők számára
A vezető európai felhőszolgáltató ArubaCloud a ComputerTrendsszel együttműködésben a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ) szakmai támogatásával programozói hackathont rendezett idén szeptember 14-15-én, hogy ezzel is hozzájáruljon a magyarországi IT-tehetségek felfedezéséhez.
Megvannak a Marketer of The Year hazai jelöltjei
A legnagyobb hatású, legeredményesebb marketingesek elismerése céljából új díjat alapított a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ). A szakmai zsűri ajánlása alapján, az idén először szervezett díj jelöltjei: Balogh Barbara (Velux), Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.), Beke Zsuzsa (Richter), Mérő Ádám (The Coca-Cola Company), valamint Pantl Péter (MOL Group). A “Marketer of The Year” exkluzív díjat szeptember 19-én a Marketing Summiton adják majd át. Az elismerés valódi különlegessége az, hogy annak első helyezettje képviseli Magyarországot a European Marketing Confederation által szervezett, 2025-ös “European Marketer of The Year Award”-on.
A Rubik-kocka 50. évfordulóját ünnepelték a Széchenyi-egyetem Innovációs Parkjában
A Rubik-kocka feltalálásának 50. évfordulója alkalmából Rubik Ernő világhírű feltaláló volt a Széchenyi István Egyetem és a győri önkormányzat vendége szeptember 12-én. A Győri Innovációs Park aulájában, a Kocka néven ismert épületben Rubik-kocka-kirakó versennyel és pódiumbeszélgetéssel ünnepelték meg a jubileumot.
Szenzációs eredmény a Nemzetközi Mesterséges Intelligencia Diákolimpián
A négy magyar versenyző négy medált szerzett az első olyan mesterséges intelligenciára fókuszáló diákolimpián, amelyen nem csapatban, hanem egyéni versenyzésben mérték össze tudásukat. Az IAIO-t (International Artificial Intelligence Olympiad) az első alkalommal szeptember 8-12. között rendezték meg Rijádban.