GKID: beindulnak az online előfizetéses hűségprogramok Magyarországon

forrás: Prím Online, 2024. augusztus 3. 10:35

Az online áruházakban elérhető előfizetéses hűségprogramok sok vásárló számára még mindig újdonságnak számítanak Magyarországon – derül ki a GKID által az eMAG megbízásából készített reprezentatív felmérés*  eredményeiből. Az eMAG abból az alkalomból rendelt független felmérést, hogy saját Genius előfizetéses hűségprogramjának felhasználóinak száma csaknem elérte a 140 ezret. 

 

● A GKID az eMAG megbízásából reprezentatív felmérést végzett a magyar felnőtt korú internetezők körében az előfizetéses hűségprogramokról.

● A kutatás alapján, az előfizetéses hűségprogramok legfontosabb előnyei: ingyenes házhozszállítás és ingyenes átvétel csomagautomatában, kedvezmény a rendelés összegéből.

● Az országban elérhető, e-kereskedők által nyújtott előfizetéses hűségprogramok közül a legtöbben az eMAG Genius programját ismerik, mely az ingyenes próbaidőszak keretében közel 140 ezer ügyfelet vonzott be.

  

Sok felhasználónak még új ez a fajta szolgáltatás

 

Mivel az előfizetéses hűségprogramok csak néhány éve jelentek meg Magyarországon, ezek még mindig újdonságnak számítanak: 10-ből 5 online vásárló saját bevallása szerint nincs teljesen tisztában azzal, hogy pontosan mit is kínálnak a webáruházaknál ezek a havi / éves díj ellenében igénybe vehető szolgáltatások. 

 

Ismertség

 

A GKID friss mérése szerint a legtöbben az eMAG hűségprogramjáról, a Geniusról hallottak: az online vásárlók 17%-a találkozott már a programmal. Ezzel a felmérésben vizsgált online hűségprogramok közül az eMAG Genius rendelkezik a legnagyobb márkaismertséggel.

 

Második legismertebb a TESCO online club hűségakciója, 12%-os ismertséggel, míg harmadik az Alza+, 10%-os ismertséggel. A Foodora Pro-ról 9%, a Wolt+-ról 8%, az Amazon Prime-ról 8% hallott már, míg a Kifli Prémium programját az online vásárlók 4%-a ismeri. A válaszadók 57%-a nem hallott még egyik említett hűségprogramról sem.

 

 

Használat

 

Felhasználói bázisok tekintetében a kereskedők által nyújtott előfizetéses hűségprogramok a magyar piacon még mindig gyerekcipőben járnak, kevesen használják őket. A GKID felmérése szerint az eMAG Genius a legnépszerűbb ezek közül, a mintegy 4,2 millió magyar online vásárló 2,7%-a tagja ennek a hűségprogramnak – derül ki a GKID legfrissebb felméréséből. Azok körében, akik már legalább egy előfizetéssel rendelkeznek, az átlagos havi költés 1486 Ft.

 

Ezért hasznosak a hűségprogramok a magyar online vásárlók számára

 

Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes összegére vonatkozó kedvezmény (30%), valamint az ingyenes házhozszállítás értékhatár nélkül, vagy egy alacsonyabb értékhatár felett (27-27%) a felmérés szerint. A válaszadók 22 százaléka az ingyenes csomagautomatás kézbesítést, 21 százaléka pedig az átvételi ponton történő ingyenes kézbesítést tartja a leghasznosabbnak.

 

A felmérés eredményei szerint a tipikus magyar internetes vásárlóként definiálható válaszadók 36 százaléka rendelt az eMAG-tól az elmúlt egy évben, ami a legmagasabb eredmény az előfizetéses hűségprogramot kínáló hat cég közül.  Egy tipikus helyi eMAG-ügyfél átlagosan 5,1 alkalommal vásárolt az elmúlt évben, a leggyakrabban a 30-39 éves korosztályban (6,8 alkalom/év). A férfi vásárlók gyakrabban vásárolnak az eMAG-on (6,1 alkalommal/év), mint a nők (3,9 alkalom/év).

 

„Az előfizetéses hűségprogramok újdonságnak számítanak a magyar piacon: ezt a modellt csak a kellően széles termék- vagy szolgáltatáskínálattal és magas vásárlási gyakorisággal rendelkező kereskedők tudják sikeresen működtetni – az eMAG az elmúlt 10 év alatt felépítette azt a portfóliót és ügyfélkört, amely biztosítja programjának sikeres indítását. Ezek a programok számos előnnyel járnak a gyakran vásárlók számára, amelyek összességében lojalitást építenek és növelik a felhasználói élményt, így a vásárlók gyakrabban választják az eMAG kínálatát a piacon már jelen lévő széles választékból” – mondta el a kutatási eredményekről Cserjés-Kopándi Ildikó, a GKID értékesítési igazgatója és vezető tanácsadója. 

 

„Büszkék vagyunk arra, hogy a bevezetést követő két hónap alatt közel 140 ezer ügyfelünk próbálta ki az idén május végén bevezetett eMAG Genius szolgáltatásunk előnyeit. A GKID felmérésének eredményei szerint a szolgáltatásunkat kipróbálókat különösen lenyűgözték az ingyenes csomagautomata és házhozszállítás feltételei és minimális rendelési értékei, valamint a Geniust aktiváló ügyfeleinknek kínált exkluzív kedvezmények. Természetesen a nyár folyamán továbbfejlesztjük a szolgáltatást, hogy a közelgő iskolakezdési és ünnepi szezonban még több ügyfelünk részesülhessen az előnyeiből” – kommentálta az eredményeket Daradics Kinga, az eMAG ügyvezető igazgatója.

 

____________________________

*A felmérést online kérdőívekkel végezték 5198 válaszadó körében, eredményei reprezentatívak a 18 évesnél idősebb magyar online vásárlókra.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

2024. november 23. 15:34

A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját

Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.

2024. november 23. 13:47

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36