A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Gondoljunk csak bele, milyen bosszantó, amikor hosszas keresgélés után a virtuális kosárba helyezzük a tökéletes karácsonyi ajándékot, de a vásárlás már nem jöhet létre, mert a termék elfogyott a raktárból. Vagy amikor hiába várjuk, nem érkezik meg a csomagunk, nem is beszélve arról, ha kapunk ugyan csomagot, de nem az van benne, amit megrendeltünk. Ilyenkor reklamálhatunk, de kinek hiányzik a bosszankodás, az egyezkedés az ügyfélszolgálatosokkal, főként a karácsonyi csúcsidőszakban, amikor az sem kizárt, hogy akár fél órát is várakoznunk kell, mire valaki felveszi a telefont.
A fent említett helyzetek elkerülése – azaz a megrendelések pontos és gyors teljesítése, a csomagok időben történő kiszállítása, valamint a panaszok szakszerű kezelése – az év végi hajrában minden vállalkozás számára az egyik legnagyobb kihívást jelenti.
Titkos fegyver a karácsonyt megelőző időszakra
A megoldás egyik kulcsa ebben az esetben egy BPO (Business Process Outsourcing/üzleti folyamatok kiszervezése) partner lehet, amely a vállalkozások számára lehetővé teszi, hogy külső szakértőkre bízzák a vállalati folyamatok egyes részeit, például az ügyfélszolgálatot, illetve a megrendelések, vagy szükség esetén a panaszok kezelését. Így a cégek a saját szakmai területükre összpontosíthatnak olyan időszakokban, amikor a forgalom jelentősen megnövekszik.
A jól megválasztott kiszervezéssel hatékony és professzionális segítség érkezik, amely biztosítja, hogy az ügyfelek minden kérdését gyorsan és szakszerűen megválaszolják. Továbbá a rugalmasan és gyorsan alkalmazkodni képes BPO cégek nemcsak az ügyfélszolgálati folyamatok optimalizálásában segítenek, hanem az elakadt megrendelések nyomon követésében is, ezzel segítve a cégek zökkenőmentes működését az év legforgalmasabb időszakában. A gyors és hatékony ügyfélkezelésnek köszönhetően javulhat a megbízó cég presztízse, hiszen a profi és jól szervezett folyamat növeli az ügyfelek bizalmát, és természetesen az újbóli vásárlás esélyét.
„A megnövekedett vásárlói elvárások és az év végi szezon gyors üteme olyan komoly terhet róhat a vállalatokra, amelyet nehéz belső erőforrásokkal kezelni. A megfelelő BPO partner választása nemcsak azt jelenti, hogy a cégek gyorsabban és pontosabban reagálhatnak a felmerülő helyzetekre, hanem azt is, hogy fenntartható és skálázható megoldásokat találhatnak az ügyfélszolgálati folyamatokban” – hangsúlyozza Kovács Balázs, a közel 200 fős, professzionálisan képzett csapatával a hazai piacon is jelen lévő Konecta Head of Operations-e. „A Konectánál büszkék vagyunk arra, hogy ügyfeleink számára könnyebbé tesszük a legnehezebb időszakokat, miközben garantáljuk a folyamatok zökkenőmentes lebonyolítását – legyen szó akár a komplett ügyfélszolgálati tevékenység kiszervezéséről, a csúcsidőszakok terhelésének kiegyenlítéséről vagy egy-egy részterület átvételéről.”
A kiszervezett ügyfélszolgálat azonban nem csupán egy egyszerű átmeneti megoldás a forgalmas időszakokra, hanem egy kulcsfontosságú erőforrás, amely lehetőséget biztosít a vállalatok számára, hogy folyamatosan, hosszú távon is hatékonyan működjenek és hogy a vállalatok egy-egy nehéz időszak után még erősebbek, rugalmasabbak és versenyképesebbek lehessenek.
Kapcsolódó cikkek
- Hétvégén tervezett karbantartást végez ügyfélkiszolgáló rendszerein a Telenor
- Tervezett karbantartás a Telenornál
- Újabb rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait
- Megjön-e időben a karácsonyi ajándék?
- Felhasználónként évente akár 250 dollárjába is kerülhet az ügyfélszolgálatoknak a jelszóvisszaállítás
- Miért nem veszik fel decemberben a cégek a telefont?
- 7+1 vicces történet az IT ügyfélszolgálatról
- Sikertrend lesz az ügyfélszolgálatok kiszervezése
- Jelentős fejlesztési potenciál rejlik a magyar vállalatok ügyfélszolgálati folyamataiban
- Elégedetlenek a magyarok az elektronikus ügyfélkiszolgálással
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.