Internetkutatás az internetszakmának
Az internetező fiatalok többsége nem rendelkezik otthoni eléréssel
A Visitor Lifestyle Research 2001-es kutatási adataiból kiderül, hogy jelenleg a magyar, hetente többször internetezők közel 67%-a rendelkezik otthon legalább egy számítógéppel, 9% tervezi, hogy a közeljövőben vásárol gépet, 4% pedig egyáltalán nem gondolkodik vásárláson.
Van Önnek otthon számítógépe?
Az otthonukban több számítógéppel rendelkező személyek (13%) elsősorban a 40-49 éves korosztályba tartoznak, házasságban élnek, férfiak, felsőfokú végzettségűek és nagyobb részt vezetők vagy cégtulajdonosok egy vállalatnál. Az internetezők mintegy 4%-a mondta, hogy nincs otthon, és nem is szeretne számítógépet, ők természetesen a munkahelyükről interneteznek. A kis elemszámot figyelembe véve is elmondható róluk, hogy nagyobb részük a 20-29 éves korosztályba tartozik, egyedülálló hölgy. A megkérdezettek 46%-a rendelkezik otthon interneteléréssel, 11% a kérdezést követő 12 hónapban, 14% több mint egy év múlva szándékozik valamilyen internetszolgáltatást beköttetni. Az internetezők csupán 4% nem akar egyáltalán otthonra internetelérést.
Mikor szándékozik otthoni internet-előfizetést vásárolni?
A demográfiai változók szerinti megoszlást vizsgálva látható, hogy otthoni internetes eléréssel leginkább a házas és egyedülálló személyek, a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők, továbbá a Budapesten lakók nagyobb arányban rendelkeznek.
Kapcsolódó cikkek
- OktatĂĄsi fejlesztĂŠsek ĂŠs a magĂĄnfelhasznĂĄlĂłi kereslet tartjĂĄk fenn a PC piac nĂśvekedĂŠsĂŠt
- Technológiai cégek: magas iparág iránti bizalom, lassuló növekedés
- A vilĂĄg elĹrehaladĂĄsa az informĂĄciĂłs tĂĄrsadalom terĂŠn 2005-ben
- KĂśzponti technolĂłgiai kutatĂłintĂŠzet felĂĄllĂtĂĄsĂĄt szorgalmazza az EU
- A nagy rivĂĄlisok nĂśvekvĹ ereje a kĂśzĂŠpvĂĄllalatok nĂśvekedĂŠsĂŠt lelassĂthatja
- Civil szervezetek az informĂĄciĂłs tĂĄrsadalomban
- Fiatalok a neten: szex, drog ĂŠs szerencsejĂĄtĂŠk
- LegkevĂŠsbĂŠ a mezĹgazdasĂĄg fiatalĂtja szĂĄmĂtĂłgĂŠp-parkjĂĄt
- JelentĹs nĂśvekedĂŠs a tĂĄvkĂśzlĂŠsi cĂŠgek piaci ĂŠrtĂŠkĂŠben
- Deloitte: mĂŠdia- ĂŠs a telekommunikĂĄciĂł-trendek 2005-ben