HP: a harmadik negyedévben vezet a magyar notebook-piacon

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2001. november 16. 18:31
Czinege László, a Hewlett-Packard Magyarország marketingigazgatója az éves eladási eredményeket elemezve a hordozható számítógépek területén elért kiemelkedő növekedésről számolt be.
Az International Data Corporation (IDC) jelentése szerint a 2001. év harmadik negyedében (júliustól szeptemberig) a magyarországi noteszgép-piac hozzávetőleg 7000 hordozható számítógép volumenű volt. A HP a három hónap alatt értékesített több mint1300 darab notebookjával 20%-os részesedést ért el, s így piacvezető lett.

"Fontosnak tartom kiemelni, hogy az előző év hasonló időszakához képest a magyar notebook-piacon a nagy részesedést elérő cégek közül a HP növekedett a legjobban, mintegy 85 százalékkal" - mondta Czinege. "A hazai piac egésze évről évre csak 20%-os növekedést mutat fel, bár még ezzel az aránnyal is megelőzi a nyugat-európai piacokat."

A HP notebookok közül a legtöbben a kis- és középvállalatoknak, illetve egyéni felhasználóknak szánt Omnibook XE3 modellt választották. Ugyanakkor a magyar piac nem mozdult el láthatóan az olcsó modellek irányába: a HP exkluzív vállalati modelljei, az Omnibook 6000 és az Omnibook 500 is rendkívül kelendőek voltak.

A hp által értékesített noteszgépek negyede 1 GHz-es processzorral rendelkezett, illetve említést érdemel az a tény is, hogy a mobilszámítógépek fele nagy (14-15 colos) kijelzővel került értékesítésre. A HP fontosnak tartja azt is, hogy hordozható számítógépeit nagy kapacitású tárolóeszközzel szerelje fel: minden tizedik eladott termékben CD-ROM helyett már DVD-olvasó van.

"A hp nagyon komolyan veszi a magyar piacot, minden Omnibookot magyar nyelvű operációs rendszerrel és billentyűzettel, teljes magyar lokalizációval szállítunk" - folytatta Czinege. "Külön öröm számunkra, hogy nem csak a külföldi irányítású vagy tulajdonú cégek, de a hazai kis- és középvállalatok is a HP hordozható gépeit választják."

A magyar notebook-piac további jellemzője, hogy egyre népszerűbbek az ultrakönnyű modellek is, amelyekben a floppy- és CD-olvasók az alapegységen kívül helyezkednek el. Ezt a kategóriát a HP kínálatában az Omnibook 500 modellek képviselik.

"Stratégiánknak három alapvető eleme van: a HP név és minőség, a jó ár és az ügyfél igényeinek való megfelelés. A HP Magyarország célja, hogy az első helyet ezen a piacon a következő negyedévben is megtartsuk, és januárban már arról számolhassunk be a sajtó képviselőinek, hogy Magyarországon a HP lett az év legnagyobb notebook-szállítója."

Kulcsszavak: notebook IDC trend HP-hu

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01