Miért hajlandóak fizetni az európai felhasználók?

, 2002. október 26. 11:09
Noha a Jupiter Media európai online felmérése szerint 2007-re az európaiaknak több mint a fele a hálózaton lesz, még mindig sok a kérdőjel azt illetően, vajon a szörfölők mi mindenért lesznek hajlandóak fizetni az interneten. A felmérés szerint 2002 végére az európaiaknak csak 10%-a mondhatja majd el magáról, hogy fizetett valamilyen tartalomért a hálózaton.
A kontinens felhasználóinak 40%-a nem tartja valószínűnek, hogy a jövőben fizetni fog valamilyen tartalomért. Azok közül, akik viszont készek a zsebükbe nyúlni, 23% volna hajlandó volna zenéért, 17% videóért, 16% pedig friss, illetve archív híranyagokért.

Sokak számára talán nem annyira meglepő, hogy az online tartalmakra eddig ez évben költött 222 millió euró majd felét pornográf tartalmakra fordították.

Míg a fizetős tartalmak sikere még nem nyert kellő bizonyságot, az internetes vásárlás egészségesebb arcot mutat. Az európai felhasználók egynegyede vásárolt már a hálózaton, e csoportnak pedig csaknem a fele arról számolt be, hogy hirtelen ötlettől vagy elhatározástól vezérelve vásárolt a neten.

A fogyasztók megnyerése érdekében kitartóan új utakat kereső cégek számára a szöveges üzenetküldés továbbra is sok pénzt hoz a konyhára. A prémium SMS módszerét a Coca-Colán át a népszerű Big Brother valóságshow-t készítő televíziós társaságig széles körben alkalmazzák a különböző cégek.

A Coca-Cola vizsgálatai arra derítettek fényt, hogy egy SMS-ben kínált játékra jelentkezők 40%-a nem a közvetlenül megcélzott mobiltulajdonosokból tevődik össze, ami jól példázza az olyan vírusszerűen működő SMS-reklámkampányok erejét, amelyek esetében a felhasználók adják tovább az információt barátaiknak, ismerőseiknek.

A különböző cégek egyre nagyobb kreativitásról tesznek tanúbizonyságot az SMS-kampányok terén. Egy svéd utazási cég például azt tapasztalta, hogy a nyaralási akciókat a felhasználók figyelmébe ajánló SMS-ekre kétszer annyi pozitív válasz érkezett, ha esős napokon küldték ki az üzeneteket.

A Jupiter becslése szerint az SMS-piac 2002-ben 3,65 milliárd euró értéket fog képviselni, ahol a felhasználók átlagosan több mint 3 eurót költenek el havonta.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01