Egyre többen akarják lemondani vezetékes szolgáltatásukat
Lakossági telekommunikációs szokások és elvárások
Miközben egyre több ügyfél hagyja el a vezetékes piacot, a mobilosok száma továbbra is növekszik, bár a hazai piac telítődésének jelei már harmadik negyedéve érezhető. Ma már egyre több szolgáltatást várnak el a felhasználók: a piacon a legnagyobb igény jelenleg a mobil banki, a mobil internet és GPRS szolgáltatások iránt mutatkozik. A mobilhasználati szokások tekintetében a válaszolók egyötöde vallotta be, hogy telefonálás előtt végiggondolja mondanivalóját. Több mint 40 százalékuk a kedvezményes időszakot is figyelembe veszi, mielőtt tárcsázna. A megkérdezettek túlnyomó többsége (83,8 %) csak egyféle SIM kártyával rendelkezik és közel egyötöde a számára legmegfelelőbb időszakban beszél.
Emeltdíjas SMS-en a megkérdezettek 40 százaléka már szavazott, viszont magas azoknak az aránya is, akik ezt a fajta szavazást elutasítják. Az értéknövelt mobilszolgáltatások elutasítóinak fő érve, hogy drágák maguk a szolgáltatások, illetve, hogy még nem találkoztak olyan szolgáltatással, amely érdekelte volna őket ebben a fizetési konstrukcióban. A szolgáltatókkal kapcsolatos legtöbb kritika a szolgáltatások árait (39,1%), illetve a szolgáltatások minőségét (15,6%) érte.
A mobiltelefonnal rendelkezők 40 százaléka legfeljebb egy éve használja készülékét. A hazai piacon a legnépszerűbb készülékgyártók a Nokia (66%), az Alcatel (11%) és az Ericsson (10%), a többi gyártó termékei csak elvétve találhatók meg a hazai internetezők otthonában. A kutatás adatai rámutatnak az előfizetők tudatosságára is mobilvásárláskor: A mobilosok többsége úgy gondolja, hogy a telefon márkája csak átlagosan befolyásolta őt telefonvásárláskor, ám 26 százalékuk mégis kizárólag a márkanév alapján választ magának készüléket. Az új készülék kiválasztásakor a hazai internetezők többsége a sajtóban (53%) televízióban (43,7%) illetve a szolgáltató weboldaláról szerez információkat az egyes készülékekről. Azok pedig, akik három hónapon belül le akarják cserélni régi mobilkészüléküket, nagyrészük ismerősüknek vagy családtagjaiknak ajándékoznák el azt.
Kapcsolódó cikkek
- Indul a VMR Kids
- Májusban tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma
- Mobil vagy egymillió font?
- Üzleti Vezetékes szám opció a Vodafone-tól
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- Allround-szoftver grúz mobilszolgáltatónál
- Több mint tízmillió mobiltelefon-előfizetés
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.