Egyre többen akarják lemondani vezetékes szolgáltatásukat

Lakossági telekommunikációs szokások és elvárások

forrás Prim Online, 2003. május 13. 13:46
[smallimage 1 left]Az Net Research Center (NRC) áprilisban befejeződött telekommunikációs kutatása meglepő eredménnyel zárult: a magyar piacon a telekommunikációs szolgáltatások igénybevételében, illetve azok lemondásában az ár mellett a második legfontosabb tényező ma már a szolgáltatások minőségének a megítélése, illetve az ár/érték arány. Ebben a tekintetben a vezetékes szolgáltatók jelenleg vesztésre állnak az ügyfelek szemében." - nyilatkozta Klenovszki János, az NRC ügyvezető igazgatója.
A vezetékes telefonok tekintetében a Hírközlési Főfelügyelet legfrissebb -2003. márciusi - adataival részben egybevág az NRC Piackutató Kft. és a TNS Hungary közös telekommunikációs felmérése, amely szerint a hazai internetezők több mint 80 százaléka rendelkezik valamilyen vezetékes telefonos szolgáltatással otthonában, ám ez a szám lassan, de folyamatosan csökken a korábbi negyedévek adataival összehasonlítva. Ugyanakkor a két felmérés eredménye eltér egymástól, mert az internetezők körében alacsonyabb (12,6%) az ISDN vonalak aránya, mint a teljes lakosság körében, ahogyan azt a HÍF adatai jelzik. Az NRC adataiból kitűnik, hogy a gyakori internetezők körében minden ötödik telefon tulajdonos már gondolkodik azon, hogy egy éven belül lemondja vezetékes szolgáltatását.

Miközben egyre több ügyfél hagyja el a vezetékes piacot, a mobilosok száma továbbra is növekszik, bár a hazai piac telítődésének jelei már harmadik negyedéve érezhető. Ma már egyre több szolgáltatást várnak el a felhasználók: a piacon a legnagyobb igény jelenleg a mobil banki, a mobil internet és GPRS szolgáltatások iránt mutatkozik. A mobilhasználati szokások tekintetében a válaszolók egyötöde vallotta be, hogy telefonálás előtt végiggondolja mondanivalóját. Több mint 40 százalékuk a kedvezményes időszakot is figyelembe veszi, mielőtt tárcsázna. A megkérdezettek túlnyomó többsége (83,8 %) csak egyféle SIM kártyával rendelkezik és közel egyötöde a számára legmegfelelőbb időszakban beszél.

Emeltdíjas SMS-en a megkérdezettek 40 százaléka már szavazott, viszont magas azoknak az aránya is, akik ezt a fajta szavazást elutasítják. Az értéknövelt mobilszolgáltatások elutasítóinak fő érve, hogy drágák maguk a szolgáltatások, illetve, hogy még nem találkoztak olyan szolgáltatással, amely érdekelte volna őket ebben a fizetési konstrukcióban. A szolgáltatókkal kapcsolatos legtöbb kritika a szolgáltatások árait (39,1%), illetve a szolgáltatások minőségét (15,6%) érte.

A mobiltelefonnal rendelkezők 40 százaléka legfeljebb egy éve használja készülékét. A hazai piacon a legnépszerűbb készülékgyártók a Nokia (66%), az Alcatel (11%) és az Ericsson (10%), a többi gyártó termékei csak elvétve találhatók meg a hazai internetezők otthonában. A kutatás adatai rámutatnak az előfizetők tudatosságára is mobilvásárláskor: A mobilosok többsége úgy gondolja, hogy a telefon márkája csak átlagosan befolyásolta őt telefonvásárláskor, ám 26 százalékuk mégis kizárólag a márkanév alapján választ magának készüléket. Az új készülék kiválasztásakor a hazai internetezők többsége a sajtóban (53%) televízióban (43,7%) illetve a szolgáltató weboldaláról szerez információkat az egyes készülékekről. Azok pedig, akik három hónapon belül le akarják cserélni régi mobilkészüléküket, nagyrészük ismerősüknek vagy családtagjaiknak ajándékoznák el azt.

Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen

Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.

2024. november 4. 17:26

A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at

A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.

2024. november 4. 15:44

Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája

Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.

2024. november 4. 15:07

A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at

A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.

2024. november 4. 14:06

Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra

Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.

2024. november 4. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59