Jönnek az RFID chipekkel védett bankjegyek
Az Európai Központi Bank munkatársai elmondták, hogy mostanság fokozott aggodalommal tekintenek az egyre nagyobb méreteket öltő európai pénzhamisítási ügyletekre, és fontosnak tartották hangsúlyozni, hogy mielőbb megoldást kell találni a hamis bankók terjedésének megakadályozására. Konkrét példákat tekintve, Görögországban tavaly egész pontosan 2411 bankjegyhamisítási ügyet regisztráltak a hatóságok, és a rendőrök 4776 darab hamis papírpénzt foglaltak le. Egyelőre még az Európai Unión kívüli országokban sem jobb a helyzet, hiszen például Lengyelországban tavaly egy olyan bűnszövetkezetet lepleztek le a nyomozók, mely közelmúltbéli működése során legalább egymillió darab hamis euróbankjegyet készített és hozott forgalomba.
Szakértők szerint jelen pillanatban az is nehezíti a helyzetet, hogy sok esetben csak nagyon nehezen lehet megállapítani egy bankjegyről, hogy hamis-e vagy sem, ugyanis egyrészt a bűnözők az egyre kifinomultabb módszerek révén egyre tökéletesebb hamisítványokat képesek készíteni, másrészt pedig a sokat használt bankjegyekről adott esetben lekophatnak a védelmi megoldások. Az eurós papírpénzeket jelenleg normál fényben és csak ultraibolya fényben látható védelmi jelölésekkel is védik, azonban a gyakorlat azt mutatja, hogy mindez kevés, és itt jönnek be a képbe a rádiófrekvenciás azonosító chipek. A rendkívül apró, szabad szemmel alig látható mikrochipeket Japánban egyes belépőjegyek esetében már alkalmazták, és amennyiben minden jól megy, akkor akár már 2005-ben megjelenhetnek az első ilyen chipekkel védett eurós bankjegyek.
Kapcsolódó cikkek
- Az EU hadat üzen a kiberbűnözésnek
- Aktív trójai elleni védelem bankoknak
- 1,1 millió dolláros banki csalás
- Újabb alattomos támadás - számlatulajdonosok figyelem!
- Saját azonosító hardver PayPal-hoz
- EU: A németek az internet fokozottabb ellenőrzésére készülnek
- Budapest Bank: nincs károsult - újabb megtévesztő levelek
- Adathalász támadások Magyarországon
- Az ENSZ az adathalászatról
- Adathalász levelek a Budapest Bank nevében is
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bemutatják, mit kell tudni a skizofrén marketing korszakáról
A Marketing Summit témái idén az európai nemzeti marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation által jegyzett European Marketing Agenda pilléreire épülnek. A szakma elismert hazai és nemzetközi szakértői a legújabb marketing, kommunikációs és üzleti trendek, illetve kihívások sikeres megválaszolásán túl a technológiai és AI megoldások eredményes implementációjára is kitérnek majd az eseményen. A Summit Díjátadó Est keretében pedig öt szakmai díj elismeréseit adják át majd a reggeltől késő estig tartó rendezvényen, amelyet szeptember 19-én, a MÜPA-ban tartanak.
Indul az Európai Napenergia Akadémia, ahol két év alatt 65 ezer szakembert képeznek ki
2030-ra az Európai Unió célja, hogy 600 gigawatt fotovoltaikus napelem kapacitást építsen ki a kontinensen, amely az EU nettó zéró technológiák iránti keresletének 40%-át fedezné. A jelentős mértékű bővítéshez rengeteg új, ezen a téren szakképzett munkavállalóra van szükség.