Gartner: jelentés az adatbázisipar piaci részesedési viszonyairól
„A többi informatikai piaci szegmensnek megfelelően az RDBMS-piac is megérzi a csökkent informatikai kiadások által rá nehezedő nyomást" - nyilatkozta Colleen Graham, a Gartner's Software Industry kutatócsoportjának ipari elemzője. „Azonban az új licencek piacán tapasztalható visszaesés ellenére sok vállalat igen aktívan fejleszti fő RDBMS-alapú alkalmazásait."
A teljes RDBMS piacon tapasztalható 20%-os visszaesés ellenére az Oracle megtartotta vezető pozícióját a terjesztett operációs rendszerek piacán (Unix és Windows szerver). Az Oracle a piac 43%-át uralja az IBM 24%-ával szemben. A Microsoft, a piac harmadik számú szolgáltatója 17%-os növekedést produkált, elsősorban az árérzékeny vállalatok és a skálázhatóságot kiterjesztő terméke jóvoltából.
Gartner első, „A Gartner tanulmánya az RDBMS visszaesését mutatja 2002-ben" című felmérésében további információk állnak rendelkezésre. Az első felmérés statisztikákat közöl az RDBMS-piac csúcsszolgáltatóiról és az Unix és Windows operációs rendszereken futó RDBMS szoftverekről. A felmérés eredményei megtalálhatók a Gartner honlapján.
Kapcsolódó cikkek
- A Gartner szerint a Vista az utolsó nagy Windows-kiadás
- A Microsofttal együttműködve fejleszt e-mail-archiváló megoldásokat az IBM
- Az IBM, az Oracle és az i-flex együttműködik a banki megoldások területén
- Barangolás az adatbázisok világában: SQL-túra a NetAcademiától
- Toplink: akár tízszeres sebességnövekedés nagymennyiségű adatlekérdezéseknél
- Változik az üzemeltetési szoftverszállítók toplistája?
- Ingyenes adatbáziskezelő az Oracle-től
- Új PeopleSoft és TimesTen szoftververziók az Oracle-től
- Az OTP tranzakciós adattárháza a világelsők közt
- A Microsoft 775 millió dollár kifizetésével rendezi jogvitáját az IBM-mel
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.