Az EU harcol a spam ellen
Az Európai Unió törvényhozó szerve ennek megfelelően új szabályozást szeretne kialakítani a spam-ekkel kapcsolatban az idei év októberétől. Az Európai Bizottság a szükséges lépéseket az Egyesült Államokkal összehangoltan kívánja kidolgozni illetve végrehajtani, és azt szeretné, ha az OECD (Organization for Economic Cooperation and Development - Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet) is szerepet vállalna.
"A spam mindannyiunk számára komoly problémává vált, mivel a jelenség rendkívül bosszantó. Jelentős időbe telhet, mire az ember kiszűri, melyek azok az e-mailek, amelyek fontosak számára" - mondta Erkki Liikanen, az Európai Bizottság informatikai és telekommunikációs biztosa.
Liikanen szerint az elküldött e-mailek 48 százaléka spam, amely éves szinten mintegy 2,8 milliárd dollár kárt okoz a társaságoknak a kieső termelékenységen keresztül. A legtöbb kéretlen e-mailel különféle termékeket, mint például pénzügyi szolgáltatásokat próbálnak eladni küldőik, de igen gyakori a pornográf spam, és az internetes csalás is.
Liikanen arra ösztönözte az EU tagországokat, fogadják el azt az új törvényt, amely októberben lép életbe, és jelentős szigorításokat vezet be a kéretlen e-mailek küldésével kapcsolatban. "A tagállamoknak biztosítaniuk kell, hogy a spam-ek csak a címzett egyértelmű beleegyezésével legyenek elküldhetők. Szintén fontos, hogy azokat, akik megszegik ezen szabályokat, felelősségre vonják cselekedetükért" - mondta Liikanen.
"A második fő cél az országok közötti összehangolt munka, a hatékony együttműködés biztosítása lesz, amelyben az olyan nemzetközi szervezetek, mint az OECD jelentős szerepet kaphatnak."
Kapcsolódó cikkek
- Precedens értékű ítélet a szerzői jog védelmében
- Az EU vizsgálja a filmstúdiók Blu-ray/HD DVD szerződéseit
- Az EU nagy büntetést szabott ki a Telefónica cégre
- Pornográf az európai YouTube?
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Az EU a YouTube-on keresztül informál
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- A magyar EP-képviselő szerint a roaming-díjcsökkentéssel minden fogyasztó jól jár
- Június 30-án hatályba lép az uniós roamingrendelet
- Magyar IT-piac: 4,6 milliárd dolláros EU-többletforrás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.