Siemens: mobil infokommunikáció, EDGE- és UMTS-technika
Olaszország legnagyobb mobilszolgáltatója, a Telecom Italia Mobile (TIM) a Siemens Mobile-t bízta meg meglévő GSM/GPSR hálózatának továbbfejlesztésével: az EDGE-technika révén a TIM több mint 20 millió ügyfelének tud majd nagy sávszélességet igénylő multimédia-alkalmazásokat kínálni. Az EDGE 472 kbit/s sávszélességével már az UMTS teljesítménytartományhoz közelít, amihez nincs szükség 3G-licencre, és ami a meglévő hálózat komolyabb átalakítása nélkül, igen rövid idő alatt realizálható. A Siemens Mobile eddig négy helyen, az USA-ban, Malajziában és Latin-Amerikában „turbósított" mobiltelefon-hálózatokat az EDGE segítségével.
A Siemens Mobile 30 millió USD-os beruházással kibővíti éppen tíz éve alapított kínai vegyes vállalata, a Shanghai Siemens Mobile Communication (SSMC) gyártóbázisát, és ezzel kiterjeszti eddig németországi (Durach) UMTS gyártó kapacitásait. A Siemens és a NEC eddig hét UMTS-hálózathoz telepítette a technikát (beleértve mintegy húszezer bázisállomást), melyek révén kereken egymillió mobiltelefon-tulajdonos használja ki már az UMTS lehetőségeit.
Kína 234 millió mobilelőfizetővel a világ legnagyobb mobilpiaca, amelyen a 3G terén a Siemens Mobile vezető szerepre tör. Ennek érdekében az UMTS szabványokhoz tatozó a kínai 3G-szabványt, a TD-SCDMA-t is fejleszti ottani partnereivel együttműködésben. Az SSMC cég, amelynek évről-évre megduplázódó forgalma 2002-ben elérte az 1,2 milliárd eurót, nemcsak gyártóbázis (évente 14 millió mobilkészüléket gyártanak itt egyebek mellett), hanem fejlesztőközpont is: tíz év alatt 50 főről 2600-ra növekedett létszámából 350 főnyi fejlesztőgárda dolgozik a jövő telefontechnikáján.
Kapcsolódó cikkek
- Blogolásra is alkalmas a Samsung SGH-L760 3G-s telefon
- A halál oka: felrobbanó mobiltelefon-akku
- 3 új, középkategóriás Nokia mobil és 3 új headset
- Napenergiával működő mobil
- 2,5 milliárd dolláros kínai megrendelést kapott a Nokia
- Az első iPhone-klónok
- Napelemes mobiltelefon Kínában
- EDGE Evolution: 1 Mb/s mobil-adatátvitel 2009-re
- Nokia 7390 a Vodafone 3G telefonkínálatában
- Darabonként értékesítik a BenQ-t
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.