Linux technológiával erősít a BMW WilliamsF1 csapat
A BMW WilliamsF1 csapat már a nagy felbontású aerodinamikai modellek egyik leglátványosabb megoldását futtatja fürtözött, Linux-alapú, az ipari szabványnak megfelelő HP ProLiant szervereken.
A HP és a BMW WilliamsF1 csapat a 2003-as évadban azon fáradozott, hogy a rendszer szimulációs képességét a háromszorosára növelje, és ezzel az autómodell-elemzést a lehető leghatékonyabbá tegye. Ezek az új képességek minden eddiginél részletesebb CFD (Computational Fluid Dynamics – számítógépes áramlásdinamika) szimulációkat tesznek lehetővé, és ezáltal a csapat több megoldást tud megvizsgálni a szűkre szabott fejlesztési időszakban. A csapatnak már sikerült a tervezési folyamat egyes elemeihez szükséges időt a korábbi három napról 14 órára leszorítania. Az új szuperszámítógép rugalmasságából adódóan lehetőség van vagy egy nagyobb modell vizsgálatára, vagy több kisebb modell párhuzamos futtatására.
Az aerodinamikai modellezés segítségével a tervezőcsapatok egészen kis módosításokat végrehajtva kereshetik meg azt az optimális kialakítást, amely még biztosítja az autó úttartásához szükséges légáramot, de már nem kelt felesleges légellenállást.
Az aerodinamikai tulajdonságoknak döntő jelentőségük van az autó teljesítménye és a versenyelőny szempontjából. Az autóvezető közvetlen irányításán kívül eső négy alapvető dinamikai tényező (gumiabroncsok, motorteljesítmény, alváz és aerodinamika) közül hagyományosan az aerodinamika a legnehezebben szabályozható elem. Azért jelentős ez a fejlesztés a csapat életében, mert a nagy pontosságú aerodinamikai modellezésnek köszönhetően a BMW WilliamsF1 csapat mostantól jobban ki tudja használni ezt a tervezési tényezőt.
A rendszer a csapat központjában, az egyesült királyságbeli Grove-ban található.
Kapcsolódó cikkek
- Még mindig a BlueGene/L a leggyorsabb szuperszámítógép
- "Reflexekkel" bíró autókon dolgozik az IBM
- Ismét Németországban lesz Európa leggyorsabb szuperszámítógépe
- Az Nvidia Tesla szuperszámítógép-család néhány új részlete
- Apple fedélzeti számítógépek a Mercedes autóiban
- A japánok megépítik a világ legerősebb szuperszámítógépét
- HP Magyarország: megérkeztek az Edgeline technológiát alkalmazó többfunkciós eszközök
- LAN parti ProCurve infrastruktúrán
- Mégis kémkedett a Dell után a HP?
- TomTom ONE XL Kelet-Európában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.