A 3G-s cégek segítséget kérnek az EU-tól
A Financial Times értesülései szerint az európai 3G-s piac szereplői segítséget kérnek az EU-tól.
A nevezett cégek arra sürgetik az EU-t, hogy enyhítsen a 3G mobiltelefon-licencekkel kapcsolatos álláspontján, ezzel elősegítve a 3G elindulását, illetve elterjedését. Az olyan országok, mint Svédország egyre több követelménnyel áll elő a 3G indításával/elterjedésével kapcsolatban, ami a szolgáltatók véleménye szerint is megnehezíti az új technológiák piacra lépését. A többi országban is tapasztalható hasonló helyzet miatt – állítják szakértők – egyre többször kerül sor a 3G indítások elnapolására, ami kedvezőtlenül hat erre a piacra; gyakorta jellemzik ugyanis a piacot olyan jelzőkkel, mint kiszámíthatatlan, nem reális, bizonytalan, kétséges.
Becslések szerint eddig 110 milliárd eurót költöttek a szolgáltatók a 3G licencek megvásárlására, és további 105 milliárdra van szükség az indításra, amiből eddig 12 milliárdot költöttek el. Ezek a hatalmas összegek pedig még a nagy cégeket is megrendíthetik, ha pedig a költségeket átterhelik a 3G iránt érdeklődő fogyasztókra, akkor azok a szolgáltatások magas ára miatt nem veszik majd igénybe azokat.
Kapcsolódó cikkek
- Blogolásra is alkalmas a Samsung SGH-L760 3G-s telefon
- Szabad a mobilozás az európai légtérben
- A régi mobilok felhalmozása hátráltatja az EU akku-újrahasznosítási programját
- 3 új, középkategóriás Nokia mobil és 3 új headset
- Nokia 7390 a Vodafone 3G telefonkínálatában
- 3G Apple iPhone jövőre?
- 3G funkciók 2G mobilhálózatokon?
- 100 dolláros LG 3G mobiltelefon
- Motorola V1100: Újabb 3G telefon a Vodafone-nál
- Samsung ultra-vékony, HSDPA telefon
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.