SAS webvadászat

forrás Prim Online, 2003. november 28. 01:04
A sikeres vállalatok az elektronikus csatornákról összegyűjtött adatok feldolgozása révén is fejleszthetik ügyfél- és beszállítói kapcsolataikat, továbbá megtudhatják, milyen mértékben térültek meg az e-csatorna befektetései.

A Horváth & Partners és a SAS Institute felmérése szerint a cégek 72 százaléka nem tudja pontosan mérni az e-üzlettel kapcsolatos beruházásainak hatékonyságát. Ez különösen a gazdaságilag szűkös időkben gond, amikor minden fillér és a legkisebb versenyelőny is számít. Holott, ha ügyesen használják, a világháló ideális marketingterep lehet az új termékek tesztelésére.

Kényszerítő körülmények

Évekkel ezelőtt a vállalatok hatalmas hirdetési összegeket költöttek arra, hogy honlapukra vonzzák a felhasználókat. Ez a stratégia még elegendőnek bizonyult a dotcom-világ virágzása idején, amikor annyira még nem volt szükség arra, hogy megnézzék, mit is csinálnak a látogatók az oldalakon. Az akkori képet mára azonban számos piaci erő formálta át.

Az online csatornákon keresztül értékesített termékek mennyisége olyan mértékben emelkedett, hogy már érdemes közelebbről megvizsgálni a tendenciákat. A webet böngésző amerikai fogyasztók 2005-re online csatornákon 199 milliárd, offline helyeken pedig 632 milliárd dollárt fognak költeni termékekre. Az interneten keresztül vásárlók adják majd az összes kiskereskedelmi értékesítési csatorna kombinált bevételeinek 75 százalékát. Ma még ez az arány 8 százalék, ám az összes tranzakció 5 százaléka már az interneten szerzett információkon alapul.

A webáruházak szaporodása kritikussá tette az ügyfelek lojalitását. A nagyobb verseny, az elosztási és készletezési gondok, valamint az informatikai infrastruktúra növekvő költségei és komplexitása egyre csak vékonyítják a profitrátát. Már nem elég a honlapra vonzani a felhasználót, hanem maximálisan ki kell használni minden egyes látogatás produktivitását. Számos weboldal ugyanakkor olyannyira bonyolulttá vált, hogy nagyon nehéz, ha nem lehetetlen egyszerű kattintáskövető módszerrel valamit is megtudni a felhasználó viselkedéséről.

Mindezek figyelembevételével a cégeknek a korábbiaknál nagyobb figyelmet kell szentelniük:

  • az ügyfelek megszerzésére és megtartására;
  • az összes e-kereskedelmi csatorna termelékenységének maximalizálására;
  • a marketingkampányok hatékonyságának javítására és
  • a tartalomszolgáltatás mélyebb rétegeinek megismerésére.

Elő a logfájlokkal!

A jó hír a rengeteg üzleti kihívás közepette az, hogy a világháló hatalmas mennyiségű mérhető adatot generál a felhasználók különböző tevékenységei nyomán, melyek segíthetnek a vállalatoknak megállapítani, tulajdonképpen hol is állnak. Ezeket az adatokat pedig könnyedén össze lehet gyűjteni a webforgalom naplófájljaiból és a tevékenységekről szóló jelentésekből.

De milyen eszközökre is van szükség ahhoz, hogy ezeket az adatokat intelligens módon, integráltan tudjuk kezelni az egységes ügyfélkép érdekében?

Egyetlen, ügyfélközpontú adattárházra, amely együvé gyűjt minden releváns információt ügyfélről és versenytársról, beleértve a piackutatóktól, illetve belső és külső forrásokból származó adatokat is.

Olyan adatbányászati technikákra, amelyek felfedik az ügyfél valódi arcát, továbbá valós képet adnak a termékekről és a kampányok eredményeiről.

Valós és csaknem valós idejű jelentésekre, kimutatásokra, amelyek révén gyorsan lehet adaptálni a változó piac trendjeit, illetve testre szabott válaszokat lehet adni az ügyfelek igényeire.

Ezen az eszközök a birtokában a webmenedzserek

  • optimalizálhatják a webet mint csatornát az egységes ügyfélképet szem előtt tartva;
  • célba vehetik a legjövedelmezőbb ügyfeleket;
  • testre szabott üzeneteket és hűségprogramokat dolgozhatnak ki az ügyfelek számára;
  • növelhetik annak valószínűségét, hogy az ügyfelek látogatásaiból végül vásárlás lesz;
  • növelheti a reklámbevételeket, mert a hirdetőknek tudja bizonyítani a honlap népszerűségét.

A vadászkutya hatékonyságával

A SAS WebHound megoldásának jóvoltából hatékonyan elemezhetjük a webforgalmat, illetve kifinomult jelentéseket készíthetünk, s ezek révén a cégek jobban megérthetik online ügyfeleiket, egyúttal maximálisan kihasználhatják a webcsatornák nyújtotta értékeket. A WebHound alkalmazásával az e-üzlet menedzserei megismerhetik ügyfeleiket, megtudhatják, honnan jöttek, milyen oldalakat szeretnek, és milyen oldalaktól tartják távol magukat, milyen gyakran látogatnak el a cég honlapjára stb.

A szoftverrel hatékonyan lehet összegyűjteni és összegezni az adatokat, illetve a program képes nagy mennyiségű (akár napi 20 gigabájt) webadat, logfájl feldolgozására számtalan forrásból, legyen az web, proxy, mail, wap, content management rendszerek, illetve egyéb adatforrás... A WebHound teljes mértékben integrálható a SAS adattárház-, CRM- és elemző technológiáival, így a rendelkezésre álló adattömegből értékes információk nyerhetők, illetve egységes ügyfélstratégia alakítható ki.

Webhound a gyakorlatban

Az Európai Bizottság adatközpontja: a különféle weboldalak használatáról szóló jelentések automatizálása.

Banco Espirito Santo (a legnagyobb portugál pénzügyi csoport): a web, a proxy és az e-mailek naplóbejegyzéseiből származó információk feldolgozása, elemzése, nagy mennyiségű adat kezelése.

LOT (lengyel légitársaság): a honlaplátogatók azonosítása, az online jegyvásárlók preferenciáinak megállapítása, promóciók hatásvizsgálata, a versenytársak befolyásának vizsgálata az ügyfelekre.

OMV (osztrák olajtársaság): a portálhasználat optimalizálása, a marketingtevékenység sikerességének vizsgálata, napi és ad hoc jelentések készítése, a webes naplóbejegyzések tisztítása.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01