IHM-HTEC: pályázat és konferencia
Hogyan exportáljunk Amerikába?
A ma megjelent pályázat (amely részletesen a http://www.htec.hu oldalon olvasható) célja, hogy az informatika, a távközlés területén tevékenykedő kis- és középvállalkozásokat hozzásegítse a külföldi - első lépésben az amerikai - piacra történő kilépéshez. Az amerikai piac meghódításához természetesen mindenekelőtt exportképes, magas tudástartalmú termékekre és szolgáltatásokra van szükség, ám emellett egy sor olyan feltételt kell teljesíteni a termék sikeres bevezetéséhez, amely forrásokat és ismereteket igényel. Ez utóbbihoz kíván a pályázat is és a mai konferencia is hozzájárulni.
A szakmai nap egy sajtótájékoztatóval vette kezdetét, amelyen Suhajda Attila, a HTEC ügyvezető igazgatója és Jambrik Mihály, az IHM közigazgatási államtitkára ismertette a Magyar Technológia Központ feladatát és a pályázatot. Ezután - jelen hírünk megjelenésével egyidejűleg - kezdődött a konferencia, amelynek nyitóelőadást Jambrik Mihály tartja, aki azt ismerteti, hogy mivel segíti az IHM az ICT vállalatok versenyképességét, piacra jutását. A délelőtti plenáris ülés további felkért előadói: Bojár Gábor, a Graphisoft elnöke, David Tapper, az IDC programmenedzsere, és Gabor Garai kockázati tőkebefektető, jogi szakértő.
Délután két szekcióban folytatódik a munka, az egyikben a tőkéhez jutási lehetőségekbe avatja be az érdeklődőket Cseterki Imre, az NT Kht. úgyvezető igazgatója és Goszták Árpád, az IKT Rt. ügyvezetője, a másikban Suhajda Attila, a HTEC ügyvezető igazgatója, Sipka Júlia programiroda-vezető és Gönczi András üzletfejlesztési igazgató a HTEC-et mutatják be, és azt, hogy miképp pályázhatnak az amerikai piacra érett vállalkozások.
A szakmai nap konzultációs és kapcsolatépítési lehetőségeket teremtő koktéllal zárul, amelyen Csepeli György, az IHM politikai államtitkára mond zárszót.
Kapcsolódó cikkek
- A szélessáv terjedése fontos versenyképességi tényező
- Szakmai konferencia és ingyenes programok a szélessáv jegyében
- Magyar informatikai vállalatok az amerikai piacon - avagy piacra lépés amerikai és magyar szemmel
- Felkészülés az eContentplus programra
- Közháló - módosították a pályázatokat
- Infokommunikációs csúcstalálkozó Budapesten
- IHM és IVSZ az amerikai és kínai HTEC-irodák működéséről
- Magyar sikerek az uniós IT-fejlesztési programban
- Tizenkétmilliárdos forrás szélessávú fejlesztésekre az elmaradott régiókban
- Magyar Technológiai Központ nyílik Kínában
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Valóban néhány centin múlik a boldogság?
Kétségtelen, hogy a magasság sokak számára fontos tényező lehet a párválasztás során – gyakran már az ismerkedés elején alapelvárásként jelenik meg. A Tinder nemrég új funkcióval igyekszik kiszolgálni ezt az igényt: bevezette a magasság szerinti szűrést, igaz, csak előfizetői számára. Ami azonban náluk újdonságnak számít, az a Randivonal felhasználóinak már régóta elérhető – ráadásul teljesen ingyen. A magyar társkereső oldalon ugyanis kezdettől fogva lehetőség van magasság alapján szűrni a találatokat.
Még tisztább hangzás: jön a Music Pro a Spotifytól
A Spotify 2025-ben tervezi bevezetni a régóta várt veszteségmentes hangminőséget kínáló szolgáltatását, amely várhatóan „Music Pro” néven lesz elérhető. Ez az új csomag a meglévő Premium előfizetés kiegészítéseként jelenik meg, és havi 5–6 dolláros felárat jelenthet, így az Egyesült Államokban a teljes havi díj 16,99–17,98 dollárra emelkedhet.
Csillaghullás húsvétkor: Digitális távcsövek és appok segítik az égi élményt
Húsvét vasárnap éjszakáján a Lyridák meteorraj látványos csillaghullással ajándékozza meg az égbolt szerelmeseit. A digitális technológia és az infokommunikációs eszközök segítségével az élmény még közelebb kerülhet hozzánk.
A városi autópályák hatása a személyes kapcsolatokra
Egy friss, a Budapesti Corvinus Egyetem részvételével készült nemzetközi kutatás szerint a városi autópályák átlagosan 1-16 százalékkal csökkentik a társas kapcsolatok számát azok között, akik az út két oldalán élnek.
"A politika ma már összefonódott a technológiával, social média algoritmusok diktálják a minket érő impulzusokat"
A Make Art Great Again galéria bemutatja a "Trump ima-, business és wellness-központ"-ot. Hogy miről is van szó, az kiderül a kiállítás két alkozójával - drMáriással és Weiler Péterrel - készített interjúból.