IDC: Storage Roadshow a Westendben
A mostani konferencián elhangzott kilenc előadás közül az IBM, CNT, EMC, Dell és HP részéről nemzetközi, míg négyen - Démász, IDC, Széchenyi Egyetem, MÁV Informatika - magyar előadóval jelentkeztek. A technológiai újdonságok helyett ezúttal a tárolórendszerek szervezési, menedzselési, vállalati infrastruktúrában elfoglalt helye és trendjei kerültek gyújtópontba.
A roadshow-n a főbb témák, súlypontok, megállapítások a következők voltak: az on-demand környezet, kialakítása, kezelése és előnyei, IBM TotalStorage stratégia, meglévő IP-alapú vállalati IT infrastruktúra felhasználása költséghatékony tárolóhálózat kialakításához, az EMC informácios életciklus-menedzsmenttel (ILM) kialakított üzleti információkezelése, a jelenlegi adattárolási portfólió (beleértve a szalagostároló-piacot is), üzletfolytonosságot támogató katasztrófatűrő HP- és Démász-megoldások, adattárolás a szakképzésben, adattárolók konszolidációja.
A konferenciát tíz szakmai cég, szakkiadó támogatta. A téma aktualitásához és az IDC itteni „hagyományaihoz” képest közepes érdeklődéssel lebonyolított egész napos rendezvény részvevőinek mintegy 28-30%-a hazai IT és távközlési szektorból, 27%-a a kormányzati és közigazgatási szektorból érkezett.
Kapcsolódó cikkek
- Sorozatgyártás alatt a 64 GB-os Samsung SSD
- Külön is kapható lesz a Samsung flash SSD laptopokhoz
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Tovább bővült a notebookpiac Magyarországon is
- Élénkíti a versenyt a mobil-számhordozhatóság
- IDC Adattárolási Konferencia: az e-mailek okozzák a legtöbb fejfájást
- Cisco Broadband Barométer: internet felhasználás terén még nagyok az elmaradásaink
- Minden egyben tárolórendszer a HP-től
- Kapós a digitális kamera Kelet-Közép-Európában
- Fujitsu Siemens-EMC: tovább bővítik szövetségüket
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.