E-fizetési rendszer: Együttműködési tárgyalások az SAP és az econet.hu között

Az econet.hu megalapította az EBPP.hu Rt.-t

forrás Prim Online, 2004. április 14. 09:31
Együttműködési tárgyalások kezdődtek a postai sárga csekket majdan kiváltó elektronikus számlabemutatási és fizetési rendszer létrehozását célzó konzorcium, és az econet.hu között. Az econet.hu április 8-án jelentette be, hogy megalapította az EBPP.hu Rt.-t.

A Sun Microsystems Kft., az SAP Magyarország Kft. és a Kventa Kft. 2004. március 23-án írt alá konzorciális szerződést az elektronikus számlabemutatási és fizetési rendszer (Electronic Bill Presentment and Payment, azaz EBPP) magyarországi technikai megvalósítására. A konzorcium - megalakulását immáron hivatalosan is bejelentve - kezdte meg az együttműködési tárgyalásokat az econet.hu Informatikai Rt.-vel.

"A közös magyarországi fellépésről az econet.hu és az SAP közötti együttműködési tárgyalások az econet márciusi tőkeemelése kapcsán ismertetett stratégiájához illeszkednek. E stratégia része, hogy az econet.hu a mai napon 30 millió forint jegyzett tőkével megalapította az elektronikus számlabemutatási és fizetési rendszer kifejlesztésére és üzemeltetésére szakosodott társaságot, az EBPP.hu Informatikai Szolgáltató Rt.-t." - mondta el Balázs Csaba az econet.hu vezérigazgatója.

"Bevált, nemzetközileg már bevezetett megoldás magyarországi honosításáról van szó, melynek legnagyobb felhasználója Svájcban van, ahol a jól ismerten legfejlettebb banki és pénzügyi követelmények között is kiválóan működik e rendszer. A magyarországi piaci igények felmérése megtörtént, a konzorcium már a konkrét megvalósításról folytatja az econettel a tárgyalásokat." - tette hozzá Vahl Tamás a világ egyik legnagyobb EBPP megoldás szállítójának számító SAP ügyvezető igazgatója.

Az EBPP megoldások elsősorban a közüzemi szolgáltatások, valamint a havonta -- ma még leginkább postai csekken befizetett -- szolgáltatások elektronikus fizetését teszik lehetővé. A rendszer bevezetését követően képessé teszi a magyarországi közszolgáltatókat elektronikus számlakibocsátásra, a fogyasztókat pedig e számlák elektronikus befizetésére. Az EBPP rendszer segítségével a szolgáltatókat jelenleg terhelő - például nyomdai, postai - költségek jelentős mértékben csökkenthetőek, míg a fogyasztóknál teljes mértékben megszüntethetőek.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01