Csökkent az internet-előfizetések száma - Axelero, IHM

MTI Sajtóadatbank, 2004. szeptember 3. 11:13
A magyar internetpiacon vezető Axelero, illetve a GTS-Datanet nem érzékelte a második negyedévben sem az előfizetők számának csökkenését, az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) pedig részben azzal magyarázza a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által csütörtökön közzétett második negyedévi 2,4 százalékos előfizetőiszám-mérséklődést, hogy sok vállalat a több kapcsolt vonali (dial up) előfizetését átváltotta egy-egy szélessávú elérésre.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint az internet-előfizetések száma 2,4 százalékkal csökkent a második negyedévben az előző negyedévhez képest. A hivatal adatai alapján az előfizetők száma július végén meghaladta a 692 ezret, ami 27 százalékkal több a 2003. második negyedév végi értéknél. Az előző év azonos időszakában 8 százalékos növekedés volt megfigyelhető az előző negyedévhez képest.

Megyeri Tibor, az Axelero marketingosztály-vezetője elmondta: a társaság ügyfeleinek száma a második negyedévben 4 százalékkal nőtt, s július végére elérte a 238 ezret.

A marketingvezető kifejtette: a kapcsolt vonali előfizetők száma már egy-két éve folyamatosan csökken, miközben egyre többen érik el a világhálót szélessávon. Hozzátette: míg a KSH adatai
szerint a teljes piacon a második negyedévben a dial up-os előfizetők száma 15 százalékkal mérséklődött, addig az Axelero esetében csak 6 százalékkal. A társaság esetében a széles sávú
előfizetők aránya ugyanúgy 16 százalékkal nőtt, mint a KSH teljes piacra vonatkozó adatai szerint.

Az osztályvezető az adatszolgáltatással kapcsolatban elmondta: a számokat a szolgáltatóktól önbevallás alapján gyűjti össze a hivatal, s ezért nem tudja pontosan megmondani, hogy miért csökkent az előfizetők száma. Elképzelhetőnek tartotta azt is, hogy a második negyedévben több előre fizetett internetelérés is lejárt, s ezeket nem újították meg az ügyfelek.

Szathmári Géza, a mintegy 50 ezer ügyféllel rendelkező GTS-Datanet Távközlési Rt. vezérigazgatója szerint szintén nem csökkent az ügyfelek száma. Hozzátette: az valóban igaz, hogy a dial up-os ügyfelek nagy számban váltanak át széles sávra. Példaként megemlítette, hogy míg az elmúlt időszakban a dail up-os ügyfelek száma 0,7 százalékkal csökkent, addig a széles sávúaké 5 százalékkal nőtt.

Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) álláspontja szerint 2004. első és második negyedéve között a kismértékű előfizetésszám-csökkenés ellenére a piac összességében nőtt, amit bizonyít az is, hogy az internet-hozzáférési szolgáltatók nettó árbevétele 10 százalékot meghaladó mértékben 10 milliárd forintról 11 milliárd forint fölé emelkedett.

A tárca szerint az előfizetésszám-csökkenés túlnyomó része a korszerűtlen kapcsolt vonali előfizetések számának jelentős mértékű mérséklődéséből származott, mintegy 48 ezerrel kevesebb ilyen előfizetést regisztráltak a második negyedévben, mint az első negyedévben. Összességében azonban az előfizetések száma ennél jóval kisebb mértékben, mindössze 17 ezerrel csökkent, mivel a zsugorodást jórészt ellensúlyozta a korszerű szélessávú technológiák előfizetői
számának mintegy 35 ezres bővülése. A két szám közötti különbséget az IHM szerint vélhetően az magyarázza, hogy számos kis- és középvállalat, amely eddigi több kapcsolt vonali előfizetést is fenntartott, átállt egy-egy lényegesen több lehetőséget kínáló szélessávú szolgáltatásra.

A minisztérium szerint ugyancsak kedvező tendenciát mutat az internethasználat alakulása is. Az IHM által megrendelt kutatások szerint míg 2002 augusztusában a lakosság 14,8 százaléka használta az internetet, addig 2004 második negyedévben már 23,3 százaléka. Ezzel párhuzamosan csökkentek a használatban megmutatkozó területi különbségek is: míg 2002 augusztusában a fővárosiak 31 százaléka, a városokban lakók 14 százaléka és a falvakban lakók mindössze 8 százaléka internetezett, addig 2004 első félévére a falvakban megduplázódott a világhálót használók aránya és 16 százalékra emelkedett. Ugyancsak a fővárosit meghaladó mértékben, 8 százalékponttal nőtt a városokban is az internethasználat, s elérte a 22 százalékot. A fővárosban az arány 38 százalékra változott.
Kulcsszavak: IHM Axelero ADSL KSH

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at

A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.

2024. november 4. 15:44

Lemerült akkumulátorok, balul elsült fotók – az emberek 76 százaléka tapasztalt már tech bénázásokat

A lemerülő akkumulátortól a GPS-jel elvesztéséig a műszaki hibák az élet fontos pillanatait stresszes helyzetekké változtathatják. A HONOR Magic V3 megjelenése alkalmából megrendelt, 9000 európai felnőtt körében végzett új felmérés kimutatta, hogy a technológiai hibák milyen hatással vannak az életünkre: minden harmadik ember aggódik amiatt, hogy a technológiai bénázások tönkretehetik az élet fontos eseményeit, míg 76%-uk elismerte, hogy életük egy fontos pillanatában már tapasztaltak ilyet.

2024. november 3. 12:01

Édesség és egyediség – erről szól a halloweeni hangulat idén Magyarországon

A Rakuten Viber, az egyik vezető globális kommunikációs platform kísértetiesen szórakoztató eszközökkel készül az idei Halloweenre. A felhasználók új matricákat oszthatnak meg, borzongató üdvözlőkártyákkal köszönthetik ismerőseiket október 31-től, emellett egy kvízt tölthetnek ki arról, hogy melyik a legjobban hozzájuk illő jelmez idén halloweenkor, sőt, a legújabb Tarot-kártyák segítségével megpróbálhatják megjósolni a jövőjüket.

2024. október 31. 21:17

Halottak napja ‒ tülekedés nélkül

Egy digitális alkalmazás teheti méltóbbá a halottak napját azzal, hogy segít elkerülni a temetőkben és környékükön ilyenkor szokásos tülekedést. Az önkormányzatok kezében lévő lehetőség Magyarországon is egyre népszerűbb.

2024. október 31. 10:12

Fedezd fel, hogyan ébreszti fel a Galaxy AI a benned rejlő kreativitást!

A Samsung Galaxy Z Fold6 és Z Flip6 hajlítható készülékekkel bárki kreatív alkotóvá válhat, hiszen olyan funkciókkal rendelkeznek, amelyekkel könnyedén készíthetünk kiváló minőségű tartalmakat, még akkor is, ha úgy véljük, nem vagyunk a megfelelő szakmai ismeretek birtokában. A Galaxy AI* úgy támogatja a kreativitást és az alkotás folyamatát, hogy közben új megvilágításba helyezi rajzainkat, fényképeinket és videóinkat.

2024. október 30. 13:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59