Ismét nyereségzónában az Alcatel
Üzemi eredménye 271 millió euróra nőtt a korábbi 172 millió euróról.
A cég a negyedben mindenekelőtt a mobilhálózati berendezések iránti növekvő keresletből profitált.
A cégvezető várakozásai szerint az idei éves forgalom és adózott eredmény növekedése - stabil euro-dollár árfolyam mellett - az egyszámjegyű tartomány felső felében lesz.
A társaság adózott eredménye 23 millió euró volt a júniussal végződött második negyedévben, elemzők 6 millió euró adó utáni veszteségre számítottak. Egy évvel korábban 675 millió euró volt a hiány.
A második negyedévben 3,078 milliárd euróra nőtt az árbevétel az egy évvel korábbi 2,967 milliárdról.
Az Alcatel, amely az elmúlt három évben végrehajtott költségcsökkentő programnak köszönhetően kezd magára találni, úgy látja, hogy évek óta először érzékelhetők a fellendülés jelei az optikai hálózatok piacán. Fellendítette az üzletmenetet a szélessávú
internet-hozzáférés beruházásainak bővülése, valamint a vállalati belső kommunikációs rendszerek iránti igény növekedése is.
Tavaly egész évi vesztesége 4,745 milliárd euróról 1,944 milliárdra csökkent. Egész évi értékesítési árbevétele 16,547 milliárd euróról 12,513 milliárd euróra esett vissza.
Az Alcatel 11,48 euró volt a párizsi értéktőzsdén csütörtökön kora délelőtt, 2,50 százalékkal magasabb a szerdai 11,20 eurós zárónál. Csütörtökön 11,60 eurón nyitott, január óta 12,44
százalékkal drágult, - azóta 14,82-8,77 euró között mozgott - egy év alatt 0,78 százalékkal lett olcsóbb.
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple közzétette második negyedéves pénzügyi eredményét
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- F-Secure első negyedév: rekordszintű árbevétel és javuló jövedelmezőség
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- Az Infineon második üzleti negyedéve: ismét veszteség
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A vártnál kisebb veszteség az LG.Philipsnél
- A France Télécom tavalyi éve: 28 százalékkal csökkent a profit
- A Telekom Austria tavalyi éve: 37,4 százalékkal nőtt a profit
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.