Matáv, I-IX. hó: 20,6 százalékkal kisebb eredmény
A Matáv adó- és kamatfizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 6,2 százalékkal csökkent, s szeptember végén 182,9 milliárd forint volt.
A csoportszintű üzleti eredmény a tavalyi 101,613 milliárd forintról 82,204 milliárd forintra csökkent, elsősorban azért, mert az átszervezés következtében a személyi jellegű ráfordítások 11,9 százalékkal nőttek a bázishoz képest. Emellett az értékcsökkenési leírás is nőtt 7,9 százalékkal.
A Matáv közölte: jó úton halad a közelmúltban bejelentett középtávú értékteremtő program végrehajtásában. A hatékonyság megőrzése érdekében a tervek szerint az anyavállalat létszámát közel 2600 fővel csökkentik 2006 végére, beleértve mintegy 800 fő kiszervezését.
Szeptember végén az egy alkalmazottra jutó vonalszám az anyavállalatnál 354 volt, a tervek szerint 2006 végére meghaladja az 500-at.
A csoport vezetékes szegmensének bevétele 7 százalékkal, 228,3 milliárd forintra mérséklődött az első háromnegyed évben, EBITDA rátája pedig 35,7 százalék volt. A belföldi és nemzetközi forgalmi bevételek együttesen 13,9 százalékkal csökkentek elsősorban az alacsonyabb forgalom és az árengedmények következtében.
Az Axelero, a Matáv internetes leányvállalata 43 százalék körüli piaci részesedéssel megőrizte vezető pozícióját a kapcsolt vonali internet szolgáltatók között, s 2004. szeptember végén 244 570 előfizetővel rendelkezett, 32,3 százalékkal többel mint egy évvel korábban.
A mobilszegmens bevételei 4 százalékkal, 195,1 milliárd forintra nőttek. Az EBITDA 6,2 százalékkal 77,4 milliárd forintra nőtt, az EBITDA ráta pedig 39,7 százalékot tett ki.
A mobilszegmens üzleti eredménye 7,3 százalékkal, 40,293 milliárd forintra csökkent, mert a Westel névváltásával kapcsolatos leírások döntő többsége 2004. első negyedévben került elszámolásra.
A T-Mobile Magyarország 47,6 százalékos részesedéssel megőrizte vezető pozícióját a piacon: szeptember végén a GSM penetráció 83 százalék volt. A vállalat előfizetőinek száma szeptember végén meghaladta a 3,9 milliót, a szerződéses ügyfelek (post paid) aránya 27,9 százalékra nőtt a bázisidőszaki 25,6 százalékról. Az átlagos ügyfélmegszerzési költség 14,5 százalékkal 10 881 forintra csökkent az egy évvel korábbi 12 727 forintról.
Az egy mobil-előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat értéke 114-re nőtt az egy évvel korábbi 112-ről. Az ARPU (egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel) 4937 forintra csökkent, ezen belül az ARPU értéke a szerződéses ügyfelek esetében 11 929 forint, az előre fizetett kártyás ügyfeleknél (pre paid) 2386 forint volt. Az értéknövelt szolgáltatásokból - döntően SMS - származó bevétel 598 forintra nőtt az előző év azonos időszakában elért 571 forintról.
A szerződéses ügyfeleknél a lemorzsolódást sikerült viszonylag alacsonyan tartani, értéke 2004 első három negyedévben 11,9 százalék volt. Az előre fizetett kártyás ügyfeleknél a lemorzsolódás 14,8 százalékra nőtt ugyanezen időszakban. Ezen belül a harmadik negyedévben a lemorzsolódás 23,7 százalékra nőtt, aminek oka elsősorban az, hogy a feltöltő kártyák meghosszabbított érvényességi időszaka lejárt.
A nemzetközi szegmens bevételei 0,6 százalékkal 51,1 milliárd forintra csökkentek 2004 első három negyedévben. A mobil távközlési szolgáltatásokból származó bevételek nőttek, az előfizetési díjak és a nemzetközi forgalmi bevételek azonban mérséklődtek. A beszámoló
szerint e szegmens EBITDA értéke 24 milliárd forintot tett ki, 46,9 százalékos ráta mellett. Az eredményekre kedvezőtlenül hatott a vállalat létszám racionalizálásának részeként a harmadik negyedévben leépítésekre képzett 3,4 milliárd forint céltartalék. Ezen átszervezési költségek nélkül az EBITDA ráta 53,5 százalék.
A MakTel mobilpiaci részesedése 77 százalék volt 2004. harmadik negyedévének végén. A társaság piacvezető internet szolgáltató: a kapcsolt vonali előfizetőinek száma 2004. harmadik negyedév végére egy év alatt 31,5 százalékkal 59 603-ra nőtt.
A vezetékes vonalsűrűség Macedóniában 29 százalék körül volt, a mobilpenetráció tovább nőtt, közel 44 százalékra a 2003. harmadik negyedév végi 25 százalékról.
A Matáv jegyzett tőkéje 104,281 milliárd forint volt szeptember végén, ugyanannyi mint egy évvel korábban. A saját tőke 523,179 milliárd forint volt, 5,4 százalékkal kisebb mint tavaly szeptember végén.
A Matáv részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde "A" kategóriájában kereskednek: az értékpapír elmúlt 12 havi legmagasabb ára 960 forint, legalacsonyabb ára pedig 720 forint volt. A részvény szerdai záró ára 800 forint volt.
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple közzétette második negyedéves pénzügyi eredményét
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- F-Secure első negyedév: rekordszintű árbevétel és javuló jövedelmezőség
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- Az Infineon második üzleti negyedéve: ismét veszteség
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A vártnál kisebb veszteség az LG.Philipsnél
- A France Télécom tavalyi éve: 28 százalékkal csökkent a profit
- A Telekom Austria tavalyi éve: 37,4 százalékkal nőtt a profit
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.