SUBA: Az OTP Romániában, az MKB itthon vezeti be a Microsoft megoldását
Kiss Ádám Zoltán, 2004. november 28. 09:09
Az OTP a hazai bevezetés kedvező tapasztalatai után romániai
pénzintézetében is alkalmazza az MKB által most bevezetendő SUBA
(Standard Universal Banking Application) banki ügyintézői rendszert. A
Magyarországon működő pénzintézetek az új elektronikus banki
szolgáltatási csatornák kialakításával követték a világ más tájain
tapasztalható trendeket.
A fiókok jövője azonban nálunk sohasem kérdőjeleződött meg annyira, mint máshol, bár korábban számos elemzés írta le a fiókok nélküli pénzügyi szolgáltatások világát és valóban sorra nyíltak az "internet only" pénzintézetek, a bankfiókok kiváltására hivatott elektronikus csatornák és eszközök korántsem váltak egyeduralkodóvá. Egyrészt azért lehet ez így, mert a hazai ügyfelek konzervatívabbak, előnyben részesítik a személyes utánajárást, másrészt azért, mert "bankosodottsági" mutatóink erősen elmaradnak a nyugat-európaiaktól (csaknem ötször annyi lakos jut egy bankfiókra, mint az EU-ban). Az elmúlt időszakban több hazai bank is bejelentette, hogy stratégiája átalakításával nyitni kíván a lakossági, valamint a kis- és középvállalati ügyfelek irányába, amit fiókhálózata számottevő bővítésével kíván megtámogatni. A Forrester Research által megkérdezett európai banki vezetők több mint 60 százaléka gondolja úgy, hogy a bankfiókokkal kapcsolatos stratégiának az értékesítés növelése a sarokköve (30 százalékuk a költségcsökkentésre szavazott).
A hazai kereskedelmi bankok tehát ismét a fiókhálózatok intenzív bővítésébe kezdtek, s bár az alternatív értékesítési csatornák, vagyis az internet banking, a telefonos (akár a wapos) ügyintézés kiépítése sem kerültek le a napirendről, a hagyományos fiókok mennyiségi és minőségi fejlesztése reneszánszát éli. A minőségi javulás részben az alkalmazott informatikai rendszerek továbbfejlesztésével érhető el.
A legnagyobb kereskedelmi bank, az OTP Bank Rt. több mint 400 fiókjában csaknem ötezer ügyintézőnél vezette be a Microsoft-technológiák felhasználásával kifejlesztett SUBA (Standard Universal Banking Application) egységes banki ügyintézői rendszert, amelyet hamarosan romániai bankjára is kiterjeszti. A Microsoft partnere, a Trend Trade Kft. által kifejlesztett és az OTP Bank Rt.-ben már használt, valamint a Magyar Külkereskedelmi Bankban bevezetés alatt álló SUBA egységes banki ügyintézői alkalmazás, amely a bankfiókokban a korábban használt terminálfelület helyett könnyen kezelhető, Windows 2000-es grafikus felhasználói felületet kínál. Az új, rövid idő alatt elsajátítható technológia bevezetésével a fiókokban a számítógépes szolgáltatásokkal kapcsolatban felmerülő valamennyi problémát egyetlen szolgáltatási pontról, nagyon gyorsan el lehet intézni. A SUBA nagyban hozzájárult az OTP Bank Rt. fiókjaiban a kiszolgálás megújításához - állítják a bank szakemberei. A folyamatosan változó és bővülő igényekkel lépést tartó rendszer számottevő mértékben épül a különféle Microsoft-termékek nyújtotta szolgáltatásokra. A rendszer eleget tesz az OTP üzleti elvárásainak, mert hatékonyan üzemeltethető, a központból kis létszámú személyzettel felügyelhető és a változó követelményekre rugalmasan reagál.
A Magyar Külkereskedelmi Bank központi banki rendszereinek megújításával és a közelmúltban megvásárolt Konzumbank beolvasztásával bankfiókjainak szerepét, az ügyfelek kiszolgálásával és a termékek értékesítésével kapcsolatos fizikai folyamatokat is újragondolta, aminek nyomán új bankfióki kiszolgáló rendszer bevezetését határozta el. Az OTP Bank Rt. kedvező tapasztalatait értékelve az MKB is a SUBA rendszer bevezetése mellett döntött, ezzel is biztosítva, hogy a jövőben is a magyar pénzügyi szolgáltatói piac meghatározó szereplői közé tartozzon.
A hazai kereskedelmi bankok tehát ismét a fiókhálózatok intenzív bővítésébe kezdtek, s bár az alternatív értékesítési csatornák, vagyis az internet banking, a telefonos (akár a wapos) ügyintézés kiépítése sem kerültek le a napirendről, a hagyományos fiókok mennyiségi és minőségi fejlesztése reneszánszát éli. A minőségi javulás részben az alkalmazott informatikai rendszerek továbbfejlesztésével érhető el.
A legnagyobb kereskedelmi bank, az OTP Bank Rt. több mint 400 fiókjában csaknem ötezer ügyintézőnél vezette be a Microsoft-technológiák felhasználásával kifejlesztett SUBA (Standard Universal Banking Application) egységes banki ügyintézői rendszert, amelyet hamarosan romániai bankjára is kiterjeszti. A Microsoft partnere, a Trend Trade Kft. által kifejlesztett és az OTP Bank Rt.-ben már használt, valamint a Magyar Külkereskedelmi Bankban bevezetés alatt álló SUBA egységes banki ügyintézői alkalmazás, amely a bankfiókokban a korábban használt terminálfelület helyett könnyen kezelhető, Windows 2000-es grafikus felhasználói felületet kínál. Az új, rövid idő alatt elsajátítható technológia bevezetésével a fiókokban a számítógépes szolgáltatásokkal kapcsolatban felmerülő valamennyi problémát egyetlen szolgáltatási pontról, nagyon gyorsan el lehet intézni. A SUBA nagyban hozzájárult az OTP Bank Rt. fiókjaiban a kiszolgálás megújításához - állítják a bank szakemberei. A folyamatosan változó és bővülő igényekkel lépést tartó rendszer számottevő mértékben épül a különféle Microsoft-termékek nyújtotta szolgáltatásokra. A rendszer eleget tesz az OTP üzleti elvárásainak, mert hatékonyan üzemeltethető, a központból kis létszámú személyzettel felügyelhető és a változó követelményekre rugalmasan reagál.
A Magyar Külkereskedelmi Bank központi banki rendszereinek megújításával és a közelmúltban megvásárolt Konzumbank beolvasztásával bankfiókjainak szerepét, az ügyfelek kiszolgálásával és a termékek értékesítésével kapcsolatos fizikai folyamatokat is újragondolta, aminek nyomán új bankfióki kiszolgáló rendszer bevezetését határozta el. Az OTP Bank Rt. kedvező tapasztalatait értékelve az MKB is a SUBA rendszer bevezetése mellett döntött, ezzel is biztosítva, hogy a jövőben is a magyar pénzügyi szolgáltatói piac meghatározó szereplői közé tartozzon.
Kapcsolódó cikkek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Microsoft alapú back-office rendszer a Groupamánál
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- 1,1 millió dolláros banki csalás
- Egyedi fejlesztésű banki szoftver – Montana módra
- Azonosítatlan ügyfélszükségletek gátolják a bankoknál a forgalomnövekedést
- Raiffeisen + HP: Magyarország legnagyobb AMD-alapú PC eszközparkja
- Egységes IT architektúra menedzsment az OTP Bankcsoportnál
- A pénzintézetek az adatminőséget a kockázatkezelés kulcskérdésének tekintik