Sztaki-Humansoft: biztonságot növelő rendszermegoldás Linux platformon
Kovács Attila, 2004. december 3. 14:29
A Magyar Tudományos Akadémia Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézete (Sztaki) és a Humansoft Kft. a mai napon közös sajtótájékoztató keretében adtak tájékoztatást a megbízható és költséghatékony rendszerek terén elért együttes fejlesztési eredményükről. A közelmúltban elkészült megoldás, amelyet főleg a kis és középvállatoknak kínálnak, a hagyományos intézményi szolgáltatások terén nyújt kiváló spam- és vírusvédelmet, valamint webszolgáltatást.
Az információs társadalomban az informatikai szolgáltatások közművé válnak. A hagyományos közműveket (gáz, villany stb.) magas rendelkezésre állás és kapacitásbőség jellemzi. Az informatikai szolgáltatások fogyasztása tömegessé vált, az igények megnövekedtek, ugyanakkor korábban tipikusan csak a legtőkeerősebb vállalatok tudtak valóban tömeges információ szolgáltatási igényeket kielégíteni.
"Olyan műszaki megoldásokra van szükség, amelyek a külső és belső informatikai szolgáltatások számára folyamatos üzletmenet-biztonságot nyújtanak; lökésszerű felhasználói igényeket is képesek ellátni; a rossz szándékú támadásokat képesek kivédeni; költséghatékonyak (TCO, ROI, beruházás-értékállóság), és korszerű rendszertechnikát alkalmaznak" - foglalta össze az elvárásokat Tétényi István, az MTA Sztaki osztályvezetője.
A közös munka eredményeként létrejött általános megoldás rendszertechnikailag egy Linux "cluster" alapú szerverfarm, amely közös tartalékolt (SAN) háttértár megoldást használ, és erre épít fel egy nagy megbízhatóságú, tartalékolt, skálázható és költséghatékony szolgáltatói platformot. A sajtótájékoztatón bemutatott konkrét megoldás a hagyományos intézményi szolgáltatások körében nyújt kiváló spam- és vírusvédelmet, valamint webszolgáltatást. A megoldás műszaki részletei közül kiemelhetők a következők:
A Humansoft hozzáadott értékéről Somlyai Gábor, a Humansoft kft. termékmarketing igazgatója a következőket mondta: "A közös cél egy skálázható, magas rendelkezésreállású és megbízható, ám költséghatékony rendszer kialakítása volt. Ennek egyik fontos eleme az alap-infrastruktúraként szolgáló hardver és szoftver komponensek, melyeket a világ legnagyobb számítógép (DELL) és tárolóeszköz (EMC) gyártójának közös megoldásaként (DELL|EMC) forgalmazunk és telepítünk, most már egyre több esetben. A másik és talán még fontosabb összetevő a rendszer mögött álló 7x24x4 órás támogatás (Enterprise Gold Support), ahol az ügyfél nemcsak a Humansoft, hanem a Dell mérnökeihez is direkt kapcsolattal rendelkezik, így biztosítva a létező legmagasabb szintű támogatást, szoftverkövetést, hibaelhárítást."
A megoldás a kis vagy közepes méretű szervezetek számára egyaránt ajánlott. A rendszerkialakítást, az azt megelőző felmérést, a beüzemelést, továbbá a support és egyéb támogatási tevékenységet az MTA Sztaki ITAK és a Humansoft szakemberei az egyeztetett feltételek mellett végzik. Egy átlagos méretű kis, illetve középvállalatnál a beruházás összege akár bruttó 10 millió forinttól is indulhat.
Kapcsolódó cikkek
- Kutatási együttműködés a Ricoh és az MTA SZTAKI között
- Három régióban indul meg a HEFOP-on keresztül az egészségügyi informatikai fejlesztés
- Az MTA SZTAKI szótára az origo szolgáltatásai között
- Új önkormányzati portál Csepelen
- Sikeres távmunka-foglalkoztatás a HUMANsoft-nál
- HUMANsoft: informatikai fejlesztés a homokháti önkormányzatoknál
- Az indiai Satyam együttműködésre lépett a SZTAKI-val
- Szolgáltató önkormányzatot fejleszt a HUMANsoft Kft. Csepelen
- HUMANsoft: Fókuszban az üzletmenet folytonosság és a kockázatkezelés
- Humansoft 2004.: rekordforgalom, Dell a zászlón