Grepton: biztosításközvetítők eu-előírás szerinti nyilvántartása
2003 közepén a parlament elfogadta az új biztosítási törvényt, amely 2004. május 1-jén lépett hatályba és tartalmazza a biztosításközvetítésre vonatkozó uniós elvárásokat is, így a biztosítások értékesítésével foglalkozó cégek és természetes személyek regisztrálási kötelezettségét. A törvény egyik jelentős változása, hogy a biztosítások értékesítésével foglalkozó szakembereknek és cégeknek egy központi nyilvántartásban kell szerepelniük, amit a PSZÁF (Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete) kezel.
A PSZÁF ezen kötelezettségének - a mai technikai lehetőségek kihasználásával - úgy kívánt megfelelni, hogy informatikai rendszer fejlesztésével bízta meg a Grepton Rt.-t. A rendszer interneten keresztül biztosítja a közel 20.000 személy és cég regisztrálását és adatainak megadását, s ezen adatok karbantartását.
A regiszter december 15-én indult, s ez időponttól számítva három hónap áll rendelkezésre a feltöltéshez. 2005. január 15.-ével bezárólag a várt 20.000 személy és cég már több mint egynegyede regisztrált a biztosításközvetítői és biztosítási szaktanácsadói nyilvántartásban.
A törvény és a regiszter célja a fogyasztók védelme, a visszaélések megakadályozása és a nyilvánosság tájékoztatása, valamint a szakmai színvonal emelése. A regiszter felállításával egyidejűleg a biztosításközvetítőkkel szemben képzettségi követelmények lépnek életbe, amelyek ellenőrzését szintén a regiszter látja el. Ez az alkalmazás tehát lehetőséget biztosít az állampolgároknak, hogy a "vele szemben ülő" ügynök adatait (melyik cégnél van állományban, mióta, hol volt előtte, stb.) bármikor ellenőrizhessék egy Internetes eléréssel rendelkező számítógéppel.
Kapcsolódó cikkek
- Kiemelkedően jó Grepton eredmények a Microsoft támogatási pályázatán
- Grepton Folyamatok e-Z-ig Szakmai Konferencia
- Online alkuszok: irány a vállalkozói biztosítások!
- Grepton: új szakmai vezérigazgató-helyettes
- Tovább növekszik az alkuszok szerepe az online biztosítási piacon
- Képzés pályakezdő fejlesztőknek
- Grepton: 40%-os árbevétel-növekedés, MultiSigno szoftver
- Diszkont utasbiztosítás az interneten a Groupama Biztosítótól
- Erősíti stratégia üzletágát a Grepton Rt.
- Netrisk.hu: Kötelező felelősségbiztosítás 2006 - Start
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.